Bloomberg: Συμφωνία των Χούθι με Κίνα και Ρωσία για ασφαλή διέλευση των πλοίων τους

Διαβάζεται σε 2'
Bloomberg: Συμφωνία των Χούθι με Κίνα και Ρωσία για ασφαλή διέλευση των πλοίων τους
Image by fanjianhua on Freepik

Αξιωματούχοι της Κίνας και της Ρωσίας κατέληξαν σε συμφωνία με τους Χούθι, για ασφαλή διέλευση των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Σε συμφωνία με τους Χούθι της Υεμένης κατέληξαν Κίνα και Ρωσία, ώστε τα πλοία των δύο χωρών να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν χωρίς να δεχτούν επίθεση.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η συμφωνία ήταν αποτέλεσμα συνομιλιών των διπλωματών Κίνας και Ρωσίας και του Μοχάμεντ Αμπντέλ Σαλάμ, ενός από τα κορυφαία στελέχη των Χούθι, στο Ομάν.

Σε αντάλλαγμα, οι δύο χώρες συμφώνησαν να παράσχουν πολιτική υποστήριξη στους Χούθι σε όργανα όπως το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Δεν είναι απολύτως σαφές πώς θα εκδηλωθεί αυτή η υποστήριξη, επισημαίνει το Bloomberg, αλλά θα μπορούσε να περιλαμβάνει την παρεμπόδιση ψηφισμάτων κατά των ανταρτών.

Εκπρόσωποι των κυβερνήσεων της Κίνας και της Ρωσίας, καθώς και των Χούθι, συμπεριλαμβανομένου του Αμπντέλ Σαλάμ, δεν απάντησαν στα αιτήματα του Bloomberg για σχολιασμό.

Σημειώνεται ότι αυτόν τον μήνα οι Χούθι χτύπησαν το True Confidence, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων, προκαλώντας τους πρώτους θανάτους από τότε που ξεκίνησαν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.

Φαινομενικά, οι επιθέσεις των Χούθι γίνονται προκειμένου να ασκηθεί πίεση στο Ισραήλ να σταματήσει το σφυροκόπημα στη Γάζα, με πολλούς αναλυτές να αμφιβάλλουν ότι θα σταματήσουν σε περίπτωση κατάπαυσης του πυρός ή μόνιμης ειρηνευτικής συμφωνίας.

Σημειώνεται ότι οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab al-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία, μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του φορτίου εμπορευματοκιβωτίων και ένα μεγάλο ποσοστό πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις, οι περισσότερες δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αποφύγει το στενό και αντ’ αυτού κινούνται γύρω από τη νότια Αφρική, αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος ναύλου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα