Boeing: Νέες αποκαλύψεις – “Είχα εντοπίσει έως και 200 ελαττωματικά εξαρτήματα” λέει πληροφοριοδότης

Διαβάζεται σε 4'
Boeing 737-7 MAX
Αεροσκάφος της Boeing 737-7 MAX iStock

Ο Santiago Paredes, επιθεωρητής ποιότητας της Spirit AeroSystems αποκάλυψε ότι η εταιρεία προμήθευε εξαρτήματα στην Boeing με ελαττώματα.

Σε νέες αποκαλύψεις προχωρά πληροφοριοδότης για την υπόθεση της Boeing, όπου αποκαλύπτει ότι εξαρτήματα που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν στα αεροσκάφη έφευγαν με σοβαρά ελαττώματα από το εργοστάσιο.

Συγκεκριμένα, ο Santiago Paredes, ο οποίος εργαζόταν ως επιθεωρητής ποιότητας στην εταιρεία την Spirit AeroSystems στο Κάνσας, έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της Boeing, δήλωσε στο BBC ότι συχνά έβρισκε έως και 200 ελαττώματα σε εξαρτήματα που ετοιμάζονταν για αποστολή στην Boeing.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε πως του είχαν δώσει το παρατσούκλι  «showstopper» επειδή επιβράδυνε την παραγωγή όταν προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που εντόπιζε. Η Spirit δήλωσε ότι «διαφωνεί έντονα» με τους ισχυρισμούς.

Ο Paredes προέβη στους ισχυρισμούς εναντίον της Spirit σε αποκλειστική συνέντευξη στο BBC και στο αμερικανικό δίκτυο CBS, όπου περιέγραψε όσα0 βίωσε ενώ εργαζόταν στην εταιρεία μεταξύ 2010 και 2022.

Είχε συνηθίσει να βρίσκει «από 50 έως 100, 200» ελαττώματα σε ατράκτους – το κύριο σώμα του αεροπλάνου – που επρόκειτο να αποσταλούν στην Boeing, είπε.

«Έβρισκα πολλούς ελλιπείς συνδετήρες, πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και τμήματα που έλειπαν».

Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ο Paredes είπε στο BBC ότι ορισμένα από τα ελαττώματα που εντόπιζε ήταν δευτερεύοντα αλλά ορισμένα ήταν πιο σοβαρά και πρόσθεσε ότι συχνά τον πιέζανε να είναι λιγότερο αυστηρός. «Πάντα έκαναν φασαρία γιατί το έβρισκα, γιατί το κοίταζα», είπε.

«Ήθελαν απλώς να αποσταλεί το προϊόν. Δεν επικεντρώθηκαν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων. Απλώς επικεντρώθηκαν στην εκπλήρωση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού… Αν οι αριθμοί φαινόταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε μεγάλη σημασία», είπε.

Πολλές από τις εμπειρίες του Παρέδες στην Spirit αποτελούν μέρος της κατάθεσής του σε νομικές ενέργειες που έχουν ασκήσει δυσαρεστημένοι μέτοχοι εναντίον της εταιρείας.

Η εταιρεία Spirit ήταν κάποτε μέρος της Boeing και παραμένει ο κύριος προμηθευτής της. Κατασκευάζει την άτρακτο για κάθε 737 Max στο εργοστάσιό της στη Γουιτσίτα του Κάνσας, προτού τα στείλει στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Ρέντον, κοντά στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον. Κατασκευάζει επίσης μεγάλα μέρη του 787 Dreamliner.

Η Spirit AeroSystems και η Boeing έχουν αμφότερες βρεθεί κάτω από έντονο έλεγχο μετά το ατύχημα της Alaska Airlines, όταν αποκολλήθηκε μια θύρα εν ώρα πτήσης. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πόρτα είχε αρχικά τοποθετηθεί από την Spirit, αλλά στη συνέχεια είχε αφαιρεθεί από τους τεχνικούς της Boeing για να διορθώσουν ελαττωματικά πριτσίνια.

Ο Peredes υποστήριξε ότι και οι δύο εταιρείες γνώριζαν το μέγεθος του προβλήματος με τα ελαττωματικά εξαρτήματα και ότι συζητήθηκε σε εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ επιθεωρητών ποιότητας και από τις δύο εταιρείες.

Οι σχέσεις του Peredes με την εταιρεία άρχισαν να χαλάνε όταν, όπως ισχυρίστηκε, του δόθηκε εντολή από τον διευθυντή του να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζε τα ελαττώματα, προκειμένου να μειωθεί ο συνολικός αριθμός τους.

Αφού ο ίδιος διαμαρτυρήθηκε, τελικά υποβιβάστηκε και απομακρύνθηκε σε άλλο μέρος του εργοστασίου.

«Αισθάνθηκα ότι με απειλούσαν και ένιωσα ότι μου έκαναν αντίποινα επειδή εξέφραζα τις ανησυχίες μου», είπε. Ο Paredes υπέβαλε στη συνέχεια μια «καταγγελία ηθικής» στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας και έγραψε στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Spirit, Tom Gentile.

Σε εκείνο το email, είπε «Έχω χάσει την πίστη μου στην ποιοτική οργάνωση εδώ στη Spirit και αυτή είναι η τελευταία μου κραυγή για βοήθεια». Στη συνέχεια, την ηγετική θέση του Paredes την πήρε κάποιος άλλος μέχρι που εκείνος έφυγε τελικά από την εταιρεία.

«Δεν είχα γνωρίσει ποτέ πολλούς ανθρώπους που φοβόντουσαν να πετάξουν μέχρι που εργάστηκα στη Spirit. Και μετά, όντας στη Spirit γνώρισα πολλούς ανθρώπους που φοβόντουσαν να πετάξουν – γιατί έβλεπαν πώς έφτιαχναν τις ατράκτους» κατέληξε.

Υπενθυμίζεται ότι δύο πρώην υπάλληλοι της Boeing που είχαν εγείρει «ανησυχίες» για τα προβλήματα ποιότητας και ασφαλείας στην γραμμή παραγωγής έχουν βρεθεί νεκροί τις τελευταίες εβδομάδες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα