Ethiopian Airlines: Ανασύρθηκαν τα “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Boeing 737

Ethiopian Airlines: Ανασύρθηκαν τα “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Boeing 737
Εντοπίστηκε το μαύρο κουτί του μοιραίου Boeing, που κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του, στην Αιθιοπία AP

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι ανασύρθηκαν τα δύο “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 που συνετρίβη χθες λίγο μετά την απογείωσή του.

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.

Διασώστες στο σημείο της τραγωδίας στην Αιθιοπία AP

Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για την λειτουργία του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από την συντριβή.

Συντρίμμια του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, που συνετρίβη στην Αντίς Αμπέμπα AP

Αιθιοπία και Κίνα καθηλώνουν το αεροσκάφη του τύπου

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες, ενημερώνει η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter. «Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων», σημειώνει η αεροπορική εταιρεία.

Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.

Επίσης, και οι αρχές της Κίνας έδωσαν εντολή στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να αναστείλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στην Αιθιοπία. Η αξιοποίησή τους θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία Μπόινγκ ότι «ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων», τόνισε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Το σημείο όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines AP

Οι “διαβολικές” συμπτώσεις

Για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα μικρότερο των έξι μηνών ένα νέο αεροσκάφος της Boeing συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Η τραγωδία αυτή διαδέχτηκε εκείνη πτήσης της Lion Air, η οποία έπεσε στη θάλασσα της Ιάβας στα τέλη Οκτωβρίου, οδηγώντας στον θάνατο 189 ανθρώπους.

Ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια της συντριβής ενώ δεν υπάρχει και καμία απόδειξη ότι συνδέονται τα δύο αυτά περιστατικά. Αυτό όμως που είναι γνωστό είναι ότι και οι δύο πτήσεις πραγματοποιήθηκαν με Boeing 737 MAX 8, ένα νέο μοντέλο της αμερικανικής εταιρίας που “πετάει” λιγότερο από δύο χρόνια.

“Είναι πολύ ύποπτο. Έχουμε ένα ολοκαίνουριο αεροσκάφος που έχει πέσει δύο φορές μέσα σε έναν χρόνο. Χτυπά καμπανάκι συναγερμού στον κλάδο της αεροπλοΐας, γιατί απλά αυτό δεν συμβαίνει. Οι ομοιότητες με την Lion Air είναι πολύ μεγάλες για να μην προκαλούν ανησυχία” δήλωσε στο CNN η Mary Schiavo, πρώην γενική επιθεωρήτρια του τμήματος μεταφορών των ΗΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο πτήσεις πραγματοποιούνταν από γνωστές αεροπορικές εταιρίες με υψηλά στάνταρ ασφάλειας. Ωστόσο, η πτήση της Lion Air συνετρίβη 13 λεπτά μετά την απογείωση ενώ αυτή της Ethiopian Airlines μόλις 6 λεπτά αφότου άρχισε το ταξίδι της.

Το “ύποπτο” σύστημα MCAS

Ethiopian Airlines AP

Στο επίκεντρο της έρευνας της συντριβής της πτήσης της Lion Air τον Οκτώβριο ήταν ένα νέο σύστημα ασφαλείας που εγκαταστάθηκε στο αεροπλάνο MAX 8, το Maneuvering Characteristics Augmentation System ή πιο απλά (MCAS), το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο.

Στην συγκεκριμένη πτήση το σύστημα ανταποκρίθηκε σε λανθασμένα δεδομένα, τα οποία έδειχναν ότι η κλίση της μύτης ήταν μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος κινδύνευε.

Οι πιλότοι έδωσαν “μάχη” στη συνέχεια με τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους, προσπαθώντας να αναστρέψουν την κατάσταση, που προκλήθηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση. Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να είχαν αντιληφθεί ότι το εν λόγω σύστημα ήταν σε λειτουργία και να το απενεργοποιήσουν.

“Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτή τη λειτουργία μετά την Lion Air. H Boeing έκανε κάτι πολύ ασυνήθιστο για κάθε κατασκευαστή. Έστειλε μια ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες, λέγοντάς τους ότι έπρεπε να σιγουρευτούν ότι εκπαίδευσαν τους πιλότους στη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος” τόνισε η Schiavo.

“Δεν θα έχουμε τελική απόφαση τα επόμενα 2-3 χρόνια αλλά θα έχουμε πληροφορίες από τις συσκευές καταγραφής πτήσης μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Αυτή τη στιγμή φαίνεται σύμπτωση. Αλλά οι αρχές θα εξετάσουν κατά πόσο πρόκειται για σύμπτωση και αν υπάρχουν κοινές συνθήκες μεταξύ των δύο περιπτώσεων. Δύο ολοκαίνουργια αεροσκάφη δύο σεβαστών αεροπορικών εταιριών έχουν συντριβεί. Η Αιθιοπία έχει μια πάρα πολύ καλή αεροπορική εταιρία. Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας για την Ethiopian Airlines”, πρόσθεσε ο Richard Quest, ειδικός στην αεροπλοΐα.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκθέσεις της Boeing, 350 αεροσκάφη MAX έχουν ήδη παραδοθεί σε αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο ενώ έχουν παραγγελθεί άλλα 4.661.

Το αεροπλάνο της Ethiopian Airlines παραδόθηκε τον Νοέμβριο. Ήταν ένα από τα πέντε ενεργά αεροσκάφη MAX 8 που ανήκαν στην συγκεκριμένη εταιρία ενώ έχει παραγγελθεί ένα ακόμα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα PlaneSpotters.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα