OceanGate: Οι δηλώσεις το 2021 του νεκρού πλέον CEO – “Παραβίασα κάποιους κανόνες αλλά καινοτόμησα”

OceanGate: Οι δηλώσεις το 2021 του νεκρού πλέον CEO – “Παραβίασα κάποιους κανόνες αλλά καινοτόμησα”
Προετοιμασία του υποβρυχίου Titan για το μοιραίο ταξίδι Action Aviation/AP

Οι προ δύο ετών συγκλονιστικές παραδοχές του διευθύνοντα συμβούλου της OceanGate, ο οποίος βρήκε ακαριαίο θάνατο στα βάθη του Ατλαντικού με το υποβρύχιό του. Ήλπιζε να τον θυμούνται ως πρωτοπόρο και φαίνεται ότι έκανε τα πάντα για να το πετύχει.

Ανατριχίλα προκαλούν οι δηλώσεις που είχε κάνει ο 61χρονος διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Στόκτον Ρας δύο χρόνια πριν βρει ακαριαίο θάνατο στο υποβρύχιο Titan της εταιρίας του, στα βάθη του Ατλαντικού, κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού.

Σε συνέντευξη που είχε δώσει το 2021 στον Ισπανό YouTuber alanxelmundo, ο Ρας είχε παραδεχτεί ότι ο σχεδιασμός του σκάφους είχε “σπάσει ορισμένους κανόνες” και ότι το υποβρύχιο αυτό ήταν ένας καινοτόμος νέος τρόπος για να εξερευνήσει τα βάθη του ωκεανού. Μάλιστα είχε αναφέρει ότι ήλπιζε να τον θυμούνται ως πρωτοπόρο.

Νομίζω ότι ήταν ο στρατηγός Μακ Άρθουρ που είπε: «Σε θυμούνται για τους κανόνες που παραβαίνεις“, είχε πει ο Ρας χαμογελώντας.

Ο CEO της OceanGate  αναγνώρισε ότι είχε “σπάσει ορισμένους κανόνες” με την κατασκευή του Titan, αλλά ήταν βέβαιος ότι ο σχεδιασμός του ήταν καλός.

Νομίζω ότι έχω σπάσει τους κανόνες με τη λογική και την καλή μηχανική. Ανθρακονήματα και τιτάνιο; Υπάρχει ένας κανόνας ότι δεν το κάνεις αυτό“, είπε στον alanxelmundo. «Λοιπόν, το έκανα».

Το κύτος του υποβρυχίου, το οποίο κατασκευάστηκε για να αντέχει τη συντριπτική πίεση βαθέων υδάτων, κατασκευάστηκε με αεροδιαστημική ίνα άνθρακα που σύμφωνα με την OceanGate σχεδιάστηκε βάσει συμφωνίας με τη NASA.

Αλλά τα κύτη των υποβρυχίων συνήθως κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας στερεά μέταλλα όπως ο χάλυβας ή το τιτάνιο. Το 2017, ο Ρας είπε στο περιοδικό CompositesWorld ότι χρησιμοποίησε ίνες άνθρακα για το Titan- που τότε ονομαζόταν Cyclops 2 – επειδή θα εξαλείφει την ανάγκη για συντακτικό αφρό, ένα ακριβό αλλά ανθεκτικό υλικό που χρησιμοποιείται συχνά για την κατασκευή υποβρυχίων.

Στη συνέντευξή του το 2021 με τον alanxelmundo, ο Ρας είπε ότι η επιλογή του υλικού αφορούσε περισσότερο την πρωτοποριακή εξερεύνηση των ωκεανών.

«Είναι η επιλογή των κανόνων που παραβιάζεις που είναι αυτοί που θα προσθέσουν αξία στους άλλους και θα προσθέσουν αξία στην κοινωνία», είπε ο Ρας. «Και αυτό πραγματικά, για μένα, αφορά την καινοτομία».

Ο Ρας εξέφρασε ενθουσιασμό για τις δυνατότητες που θα μπορούσε να προσφέρει το υποβρύχιο του στην ανθρωπότητα στα βάθη του ωκεανού.

Επειδή εδώ θα βρούμε παράξενες νέες μορφές ζωής και το μέλλον της ανθρωπότητας είναι υποβρύχιο. Δεν είναι στον Άρη, δεν θα έχουμε βάση στον Άρη ή στο φεγγάρι“, είπε, λέγοντας ότι οι βάσεις σε άλλους πλανήτες ήταν «σπατάλη» κεφαλαίων.

Αντίθετα, η ανθρωπότητα πιθανότατα θα έχει βάσεις στον πυθμένα του ωκεανού, είπε ο Ρας. «Αν καταστρέψουμε αυτόν τον πλανήτη, η καλύτερη σωσίβια λέμβος για την ανθρωπότητα είναι υποβρύχια», είπε στον alanxelmundo.

Ο Στόκτον Ρας 2023 Bill Sikes/AP

 

Δέχτηκε προειδοποιήσεις πολλάκις για την ασφάλεια αλλά συνέχισε

Ο Ρας ήρθε αντιμέτωπος το 2018 με πολλαπλές ανησυχίες για την ασφάλεια του Titan, συμπεριλαμβανομένης μιας από απολυμένο πλέον στέλεχος της εταιρείας που προειδοποίησε ότι η OceanGate δεν είχε τα κατάλληλα συστήματα για να ανιχνεύσει αδυναμίες στο κύτος.

Το στέλεχος προειδοποίησε ότι κάθε κίνδυνος επερχόμενης έκρηξης θα ανιχνευόταν μόνο “χιλιοστά του δευτερολέπτου” πριν από την καταστροφή. Αλλά είπε σε μήνυση ότι απολύθηκε αμέσως αφότου έθεσε αυτά τα ζητήματα σε επίσημη αναφορά.

Την ίδια χρονιά, στον Ρας εστάλη μια επιστολή από την Marine Technology Society, μια κορυφαία ομάδα εμπειρογνωμόνων που εξέφρασε «ομόφωνη ανησυχία» για την «πειραματική προσέγγιση» του υποβρυχίου.

Και το 2017, ένας σύμβουλος της OceanGate είπε στο Bloomberg ότι άφησε την εταιρία στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της επειδή ένιωθε ότι ο Ρας ήταν ένας «τύπος που αδιαφορεί για το ρίσκο και συνεχίζει ανεξαρτήτως κινδύνου σε μια βιομηχανία που απαιτούσε απόλυτη ακρίβεια.

Δεν είναι σαφές εάν κάποια από αυτές τις ανησυχίες αντιμετωπίστηκε αργότερα από την OceanGate, αλλά ο Ρας είχε προηγουμένως διαμαρτυρηθεί για μέτρα ασφαλείας και κανονισμούς.

Το 2021, η OceanGate ξεκίνησε την πρώτη της ετήσια αποστολή για τους πελάτες να δουν το ναυάγιο του Τιτανικού, χρησιμοποιώντας το Titan για καταδύσεις έως τα περίπου 4.000 μέτρα. Κάθε επιβάτης συνήθως χρεωνόταν 250.000 δολάρια.

Ο Ρας ήταν στο τιμόνι του Titan όταν έκανε την τελευταία του κατάδυση την περασμένη Κυριακή, κατά την οποία έχασε την επαφή με το μητρικό πλοίο περίπου μία ώρα και 45 λεπτά μετά την έναρξη του ταξιδιού. Η έκρηξη του υποβρυχίου σημαίνει ότι οι πέντε επιβαίνοντες σκοτώθηκαν ακαριαία, χωρίς να αντιληφθούν ποτέ τα μεγάλα λάθη που είχαν γίνει.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα