Τιτανικός: Σήματα κινδύνου ή λευκοί ήχοι οι θόρυβοι από το υποβρύχιο; Αδύνατη η ανάσυρση στα 4.000 μέτρα

Τιτανικός: Σήματα κινδύνου ή λευκοί ήχοι οι θόρυβοι από το υποβρύχιο; Αδύνατη η ανάσυρση στα 4.000 μέτρα
Το υποβρύχιο " Titan" της εταιρείας OceanGate Expeditions που έχει εξαφανιστεί κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού OceanGate Expeditions vía AP Photo

Κορυφώνεται η αγωνία για τον εντοπισμό του υποβρυχίου "Titan" κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, μετά την καταγραφή ήχων στην ευρύτερη περιοχή των ερευνών. Αντίπαλος ο χρόνος καθώς η επάρκεια σε οξυγόνο θα τελειώσει σε λίγες ώρες.

Με πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του τουριστικού υποβρυχίου “Titan”, το οποίο έχει εξαφανιστεί από την Κυριακή (18/6) με πέντε επιβαίνοντες κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Οι υποθαλάσσιοι ήχοι που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια των σημερινών ερευνών και κατέγραψαν καναδικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, αναγέννησαν τις ελπίδες για τον εντοπισμό των εγκλωβισμένων, χωρίς, ωστόσο, να έχει εντοπιστεί η περιοχή απ’ όπου προήρθαν οι ήχοι ούτε και τι είδους ήχοι είναι πραγματικά.

Σήματα κινδύνου ή λευκοί ήχοι;

Μέχρι στιγμής τα σενάρια είναι δύο. Είτε πρόκειται για λευκούς ήχους, οι γνωστοί και ήχοι της θάλασσας είτε για ήχους που προκαλεί το πλήρωμα εντός του υποβρυχίου, ως μια ύστατη προσπάθεια επικοινωνίας με τον έξω κόσμο.

Το γεγονός ότι οι ήχοι, όπως αυτοί καταγράφησαν από τα καναδικά αεροσκάφη, είχαν ένα συγκεκριμένο χρονικό μοτίβο, ανά 30 λεπτά, αναπτερώνει το ηθικό των σωστικών συνεργείων, που επιχειρούν για τρίτη συνεχόμενη ημέρα.

Θεωρείται πιθανό οι ήχοι αυτοί να προέρχονται από χτύπημα αντικειμένου πάνω σε τιτάνιο, από το οποίο είναι κατασκευασμένο το βαθυσκάφος. Άλλωστε, εάν οι ειδικοί δεν θεωρούσαν ότι έχουν βρει κάτι διαφορετικό από ήχους της θάλασσας, πιθανόν δεν θα είχαν προβεί σε κάποια ανακοίνωση.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ένα καναδικό αεροσκάφος εντόπισε ένα λευκό αντικείμενο στο νερό.

Ο Αμερικανός ωκεανογράφος, Ντέιβιντ Γκάλο, υποστήριξε ότι οι συγκεκριμένοι ήχοι μπορεί να προέρχονται από τον φίλο του και έμπειρο εξερευνητή, Paul-Henri Nargeolet. Ο πολύ καλός μου φίλος και συνάδελφος είναι σε αυτό το υποβρύχιο. Ξέρει τι κάνει και ίσως σκέφτηκε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους εντοπίσουν” δήλωσε.

Εκτός απ’ αυτούς τους θορύβους από χτύπους, “ελήφθησαν επιπλέον ακουστικά σήματα και θα βοηθήσουν να προσανατολιστούν τα μέσα επιφανείας, ενώ διατηρούνται ταυτόχρονα οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες“, μετέδωσε από την πλευρά του το τηλεοπτικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο ένα εσωτερικό έγγραφο της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Το δυσάρεστο της υπόθεσης είναι ότι σύμφωνα με όσα εκτιμούν οι ειδικοί, εάν το υποβρύχιο εντοπιστεί στον βυθό του ωκεανού ή αν έχει ακινητοποιηθεί από ατύχημα πάνω στο ναυάγιο του Τιτανικού, η ανέλκυσή του από βάθος 4.000 μέτρων θα είναι εξαιρετικά δύσκολη έως και αδύνατη.

Και ρομποτικό βαθυσκάφος στο σημείο των ερευνών

Κι ενώ το διαθέσιμο οξυγόνο στο υποβρύχιο μειώνεται ώρα με την ώρα, η μάχη της αναζήτησής του ενισχύεται με το ρομποτικό βαθυσκάφος που στέλνει η Γαλλία στην περιοχή του βόρειο Ατλαντικού.

Η επιχείρηση OceanGate Expeditions, που είναι οργανώτρια του ταξιδιού και της οποίας ο επικεφαλής, Στόκτον Ρας, βρίσκεται μέσα στο υποβρύχιο, διαβεβαίωσε πως “κινητοποιεί όλες τις επιλογές για να φέρει σε ασφάλεια το πλήρωμα” ενώ έξι αμερικανικά αεροσκάφη συμμετέχουν επίσης στις έρευνες, οι οποίες εκτείνονται σε μία περιοχή 7.600 τετραγωνικών μιλίων, μεγαλύτερη από την αμερικανική Πολιτεία του Κονέκτικατ.

Οι δυνάμεις αυτές ενισχύονται από την καναδική Ακτοφυλακή, η οποία έχει κινητοποιήσει ένα πολεμικό πλοίο.

Αγωγή για την ασφάλεια του υποβρυχίου

Ο Τζο Μπάιντεν επιθυμεί η Ακτοφυλακή να συνεχίσει τις έρευνές της και, αν καταστεί απαραίτητο, μπορεί να κινητοποιηθεί και το Πολεμικό Ναυτικό, διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Λευκού Οίκου Τζον Κίρμπι.

Τη ώρα που οι προσπάθειες αυτές αυξάνονται, προέκυψε μια αγωγή του 2018, την οποία είδε το Γαλλικό Πρακτορείο και η οποία δείχνει πως ένα πρώην στέλεχος της επιχείρησης OceanGate Expeditions, ο Ντέιβιντ Λόχριτζ, είχε απολυθεί αφού είχε εκφράσει σοβαρές αμφιβολίες για την ασφάλεια του υποβρυχίου.

Σύμφωνα με αυτόν τον πρώην διευθυντή θαλάσσιων επιχειρήσεων, το φινιστρίνι στο εμπρός μέρος του υποβρυχίου έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την πίεση σε 1.300 μέτρα βάθους και όχι στα 4.000 μέτρα.

Ο αμερικανός σεναριογράφος Μάικ Ράις, παραγωγός της διάσημης σειράς «Οι Σίμσον», έχει ήδη κάνει τρία ταξίδια με την OceanGate Expeditions, από τα οποία το ένα το 2022 με το ίδιο υποβρύχιο που εξαφανίσθηκε, αφηγήθηκε τη Δευτέρα στο BBC.

Όπως είπε για την εμπειρία του αυτή, «η επικοινωνία χάνεται σχεδόν πάντα και βρίσκεσαι στο έλεος των στοιχείων».

Σύμφωνα με τον ίδιο, κανείς έχει πλήρη συνείδηση των κινδύνων που διατρέχει: “Πρέπει να υπογράψεις μια απαλλαγή ευθύνης πριν ανέβεις και ο θάνατος αναφέρεται τρεις φορές στην πρώτη σελίδα. Δεν είναι διακοπές με πούλμαν, μπορεί να έχει άσχημη τροπή”.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα