Βρετανία: Απέλυσαν μια από τις πρώτες γυναίκες οδηγούς λεωφορείων επειδή είναι "κοντή"

Λεωφορείο, φωτογραφία αρχείου
Λεωφορείο, φωτογραφία αρχείου ISTOCK

Μετά από 34 χρόνια στο τιμόνι, η Τρέισι Σκόουλς, οδηγός λεωφορείου στο Μάντσεστερ, απολύθηκε επειδή είναι "πολύ κοντή". Περισσότεροι από 13.000 άνθρωποι ζητούν να επιστρέψει στην εργασία της.

Περισσότεροι από 13.000 άνθρωποι συμμετείχαν σε μια καμπάνια υποστήριξης μιας από τις πρώτες γυναίκες οδηγούς λεωφορείων του Μάντσεστερ που απολύθηκε με την αιτιολογία ότι είναι "πολύ κοντή".

Η Τρέισι Σκόουλς, 57 ετών, μπήκε στην αποθήκη Queen's Road του Μάντσεστερ το 1987 ως η πρώτη και μοναδική γυναίκα.

Τριάντα τέσσερα χρόνια αργότερα, η Σκόουλς, με ύψος 1,52 μ. έχασε τη δουλειά της επειδή δε θεωρείται πλέον "ικανή" να οδηγήσει το νέο μοντέλο λεωφορείου που θα χρησιμοποιείται στη διαδρομή της. Σύμφωνα με την εκδοχή της εταιρείας, ο συνδυασμός αλλαγής της θέσης των καθρεφτών και της κολόνας και μιας οθόνης που είναι εγκατεστημένη για την προστασία των οδηγών σημαίνει ότι η Σκόουλς θα πρέπει να γέρνει προς τα πίσω για να χρησιμοποιήσει τον καθρέφτη – κι έτσι δε θα μπορεί να φτάσει τα πεντάλ.

Η απόφαση αυτή έχει επηρεάσει τη ζωή της Σκόουλς, η οποία είπε ότι δυσκολεύεται συναισθηματικά και ότι έχει βάλει τα πάντα σε αναμονή, οικονομικά, καθώς αισθάνεται ανίκανη να σχεδιάσει το μέλλον, αναφέρει ο Guardian. Δεν αγόρασε κανένα χριστουγεννιάτικο δώρο καθώς ανησυχούσε για το τέλος της περιόδου προειδοποίησης που πλησίαζε στις αρχές Φεβρουαρίου, εν μέσω μάλιστα του διαρκώς αυξανόμενου κόστους ζωής.

Από την πρώτη της συνέντευξη, όταν της είπαν ότι δεν υπήρχαν τουαλέτες που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει, η Σκόουλς αντιμετώπισε προκλήσεις σε έναν κλάδο που παραμένει ανδροκρατούμενος – περίπου το 84% των οδηγών λεωφορείων το 2021 ήταν άνδρες.

Αναγκάστηκε να βρει λύσεις στις σωματικές προκλήσεις της δουλειάς ενώ ήταν έγκυος – συμπεριλαμβανομένου του να σκαρφαλώνει στο ταμπλό για να αλλάξει τον αριθμό της διαδρομής του λεωφορείου, καθώς και την αντιμετώπιση της σεξουαλικής παρενόχλησης επειδή ήθελε να "ανοίξει το δρόμο στις γυναίκες να έρθουν και να οδηγήσουν".

Αφού εξέφρασε ανησυχίες στον εργοδότη της, τη Go North West, αρχικά τέθηκε σε αναστολή και αργότερα απολύθηκε με προειδοποίηση 12 εβδομάδων. Υποστηριζόμενη από το σωματείο της, Unite, η Σκόουλς είπε ότι η εταιρεία της έχει προσφέρει διαφορετικές διαδρομές με λεωφορεία που μπορεί να οδηγήσει, αλλά οι ώρες - και οι πληρωμές - είναι λιγότερες από ό,τι στο προηγούμενο συμβόλαιό της. Η έφεση κατά της απόφασης της εταιρίας θα παρθεί την Τρίτη.

"Έχω τρία παιδιά, είμαι χήρα και έχω ένα στεγαστικό δάνειο να πληρώσω, δεν μπορώ να ζήσω με περικοπή μισθού", είπε ο Σκόουλς.

Αν και είπε ότι η απόφαση της εταιρείας της "ράγισε την καρδιά", η υποστήριξη από συναδέλφους, διασημότητες, συμπεριλαμβανομένων των ηθοποιών Maxine Peake, Julie Hesmondhalgh και James Quinn και άλλων «ήταν συγκλονιστική».

Περισσότεροι από 13.000 άνθρωποι έχουν υπογράψει μια αίτηση για την επαναφορά της Σκόουλς σε μια δουλειά που είπε ότι "απλώς αγαπά".

Η Caroline Criado-Perez, συγγραφέας του Invisible Women, το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα για να εξερευνήσει προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για άνδρες ως προεπιλογή, έγραψε ότι ενώ η Σκόουλς είναι ελαφρώς κοντότερη από τον μέσο όρο του Ηνωμένου Βασιλείου για τις γυναίκες (161,6 cm), εξακολουθεί να είναι ψηλότερη από το γυναικείο ανδρείκελο δοκιμής σύγκρουσης που απαιτείται σε έναν από τους πέντε κανονισμούς της ΕΕ για τροχαία ατυχήματα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μεγάλη Βρετανία
SHARE:

24Media Network