Νέο αεροδρόμιο στην Κρήτη

Νέο αεροδρόμιο στην Κρήτη

Τη δημοπράτηση του νέου Διεθνούς Αερολιμένα του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς

Τη δημοπράτηση του νέου Διεθνούς Αερολιμένα του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι (Πεδιάδος) ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Το έργο υπολογίζεται να είναι έτοιμο με την έναρξη της τουριστικής περιόδου του 2015.

Το Νέο Αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», το οποίο έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια της χωρητικότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του. Με την έναρξη λειτουργίας του νέου Αερολιμένα, ο υφιστάμενος αερολιμένας στο Ηράκλειο θα κλείσει οριστικά. 

Η κατασκευή του Νέου Αερολιμένα εξασφαλίζει την άνετη εξυπηρέτηση σε περισσότερους από 5,5 εκατ. μέχρι και 10 εκατ. επιβατών το χρόνο. 

Οπως είπε ο υπουργός, η γενικότερη σημασία του νέου αυτού έργου “είναι κομβική όχι μόνο για την παραπέρα ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων στην Κρήτη, αλλά και για την εθνική μας παρουσία στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου”. 

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στα Τεύχη του Διαγωνισμού, προβλέπονται συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την αρμονική ένταξη του Αεροδρομίου στο ιστορικό, πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της Κρήτης.

Το πολυσήμαντο αυτό έργο υποδομής, ανέφερε ο υπουργός, θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης. Το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει την πλειοψηφία στο επιχειρηματικό σχήμα που θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου, (Παραχωρησιούχος), με ποσοστό συμμετοχής 55%.

Ο Χρόνος Παραχώρησης ορίστηκε σε 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής) και το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί προς χρήση προ της τουριστικής περιόδου του 2015.

Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου, θα είναι 55% (όσο και αυτό του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”).

Με συνολικό κόστος περίπου 1 δισ. ευρώ η μέγιστη Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου ορίστηκε στα 220 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές και αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος (επομένως, μπορεί να μειωθεί με τις προσφορές των διαγωνιζομένων). 

Σύμφωνα με τον υπουργό το Δημόσιο εξαντλεί τις οικονομικές υποχρεώσεις του με την παραπάνω Χρηματοδοτική Συμβολή. “Δηλαδή ο Ιδιώτης, παρά το ότι θα συμμετέχει στην εταιρεία με 45%, αναλαμβάνει πέραν των 220 εκατ. ευρώ όλο το κόστος μελέτης-κατασκευής που απαιτείται, με ίδια κεφάλαια και δάνεια, και μάλιστα χωρίς την παραμικρή εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου”.

Παράλληλα, θα κατασκευαστεί και ένας νέος Οδικός Άξονας που θα συνδέει το Νέο Αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου, και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος, στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου, με δυνατότητα επέκτασης και σύνδεσης με το ΝΟΑΚ.

Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 09/02/2010 και εάν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, μέσα στο α’ Εξάμηνο του 2010 θα ανακηρυχθεί ο Ανάδοχος, ο οποίος θα αποτελέσει τον μειοψηφικό Εταίρο του Δημοσίου στο νέο Αεροδρόμιο. “Με βάση το σχεδιασμό μας, εκτιμούμε ότι το αργότερο έως το 2015 θα ξεκινήσει η λειτουργία του Αεροδρομίου”, ανέφερε ο υπουργός. 

   

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα