5 συμβουλές για να νοικιάσετε το σπίτι σας γρήγορα

Σπίτια στην Αθήνα
Σπίτια στην Αθήνα ISTOCK

Αν θέλετε να ενοικιάσετε το σπίτι που έχετε στην ιδιοκτησία σας, θα πρέπει να επενδύσετε λίγο παραπάνω (χρόνο, χρήματα και ενέργεια) στην προετοιμασία της αγγελίας που θα αναρτήσετε.

Η εκμίσθωση ενός σπιτιού δεν είναι εύκολη υπόθεση σήμερα καθώς η προσφορά είναι μεγάλη και οι υποψήφιοι ενοικιαστές είναι πιο απαιτητικοί από ποτέ.

Επιπλέον, η διάδοση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μετατρέψει την όλη διαδικασία αναζήτησης σπιτιού προς ενοικίαση ακόμη πιο γρήγορη και ψηφιακή.

Τις παλιές εποχές, μια αγγελία σε μαι εφημερίδα αρκούσε ενώ οι ιδιοκτήτες ακινήτων συχνά διάλεγαν ενοικιαστές.

Σήμερα η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική. Τόσο γιατί οι απαιτήσεις των ενοικιαστών για τα σπίτια έχουν αλλάξει και πολλαπλασιαστεί όσο και γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος και λαμβάνει χώρα μια άτυπη “μάχη” στο internet για την καλύτερη παρουσίαση των ακινήτων.

Το σίγουρο είναι ότι αν θέλετε να ενοικιάσετε το σπίτι που έχετε στην ιδιοκτησία σας γρήγορα θα πρέπει να επενδύσετε λίγο παραπάνω (χρόνο, χρήματα και ενέργεια) στην προετοιμασία της αγγελίας που θα αναρτήσετε.

Δείτε το από την πλευρά των ενοικιαστών

Η καλύτερη συμβουλή που μπορεί να σας δώσει κανείς για να δημιουργήσετε μια αγγελία που θα προσελκύσει γρήγορα ενδιαφερόμενους είναι να το δείτε από την πλευρά των ενοικιαστών.

Η δική σας οπτική μπορεί να είναι διαφορετική γιατί γνωρίζετε το σπίτι, ίσως έχετε μείνει και μέσα σε αυτό.

Ένας τρίτος, όμως, που αναζητά νέο σπίτι προς ενοικίαση, δε γνωρίζει τις λεπτομέρειες του ακινήτου σας. Γι’αυτό, φροντίστε να είστε αρκετά περιγραφικοί στην αγγελία σας.

Σίγουρα είναι προτιμότερο να δώσετε παραπάνω λεπτομέρειες (έστω και αν κάποιος τις θεωρήσει πολύ ειδικές) παρά να λείπουν στοιχεία που θα βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους να κάνουν μια πρώτη αξιολόγηση του σπιτιού σας.

Κρατήστε στο μυαλό σας τη διαδικασία που ακολουθούν πλέον οι υποψήφιοι ενοικιαστές και πράξτε ώστε να διευκολύνετε όσο περισσότερο μπορείτε το κάθε τους βήμα: αναζήτηση σπιτιών σε online πλατφόρμα αγγελιών, γρήγορη επισκόπηση των βασικών στοιχείων των σπιτιών, επιλογή σπιτιών (έως 10 ή και παραπάνω) για πιο λεπτομερή ανάγνωση, επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες (ή τα μεσιτικά γραφεία) για επίσκεψη και επί τόπου αξιολόγηση των σπιτιών.

Όσο πιο εύκολα κάνετε τα παραπάνω, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να μπορέσετε να το νοικιάσετε γρήγορα και να βρείτε αξιόπιστους ενοικιαστές.

Ενοικίαση σπιτιού
Ενοικίαση σπιτιού EUROKINISSI

5 τρόποι να αυξήσετε τις πιθανότητες για γρήγορη ενοικίαση του ακινήτου σας

Αν ακολουθήσετε τις παρακάτω 5 συμβουλές, θα μπορέσετε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό (ναι, είναι μεγάλος σήμερα) και να ξεχωρίσετε από τις χιλιάδες αγγελίες που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο.

1. ΚΑΝΤΕ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ

Είτε έχετε μείνει στο παρελθόν στο σπίτι είτε είστε απλά ιδιοκτήτες του, μια ειλικρινής καταγραφή των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του σπιτιού θα βοηθήσει να κάνετε μια σωστή περιγραφή του στην αγγελία. Καταρχήν, προβάλετε όσο πιο ρεαλιστικά μπορείτε (και χωρίς υπερβολές) τα θετικά σημεία του σπιτιού, π.χ. την άνεση των δωματίων, το πόσο φωτεινά είναι, αν έχει ωραία θέα και προς τα που, πόσο μεγάλο είναι το μπαλκόνι. Όσον αφορά τα αρνητικά στοιχεία του σπιτιού, ασφαλώς και δε θα τα προβάλετε όσο τα θετικά, ωστόσο η ειλικρίνεια και η διαφάνεια πάντα νικούν. Εξάλλου σε μια επιτόπια επίσκεψη θα φανούν γρήγορα και ενδεχομένως να απογοητεύσουν τους ενδιαφερόμενους.

2. ΓΙΝΕΤΕ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΑ ΣΑΣ

Αφού κάνετε τη λίστα σας, ήρθε η ώρα να περιγράψετε το σπίτι στο κείμενο της αγγελίας. Ξεκινήστε από τα βασικά στοιχεία και προχωρήστε στην περιγραφή των λεπτομερειών για τους χώρους του σπιτιού. Καλό είναι να περιγράψετε το κάθε δωμάτιο όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται τονίζοντας τα πλεονεκτήματά του. Είνα σημαντικό να μην “φουσκώσετε” το πώς είναι το σπίτι σε μια προσπάθεια προσέλκυσης ενοικιαστών. Το κλειδί στην επιτυχία είναι η δημιουργία των κατάλληλων προσδοκιών. Για παράδειγμα, αν η θέα από το σπίτι είναι μεν καλή αλλά για να δείτε τη θάλασσα πρέπει να πάτε στη γωνία του μπαλκονιού και να σκύψετε, τότε αποφύγετε να γράψετε για “καταπληκτική θέα στη θάλασσα”. Επίσης, επειδή πλέον πολλές αγγελίες έχουν και τίτλους, επενδύστε λίγο παραπάνω χρόνο στη δημιουργία του κατάλληλου τίτλου που θα τονίζει το βασικό πλεονέκτημα του σπιτιού χωρίς να υπερβάλει.

3. ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΕ ΚΑΛΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Αν τα δύο παραπάνω είναι σημαντικά, τότε οι φωτογραφίες είναι ότι πιο σημαντικό. Στην εποχή μας, οι άνθρωποι έχουν εκπαιδευτεί πλέον να είναι οπτικοί τύποι. Κρίνουμε καλύτερα όταν υπάρχουν φωτογραφίες και όσο καλύτερες οι φωτογραφίες τόσο πιο εύκολη γίνεται η αξιολόγηση ενός σπιτιού και αποκτάτε προβάδισμα. Για να το θέσουμε αλλιώς, χωρίς καλές ή καθόλου φωτογραφίες, οι ενδιαφερόμενοι απλά θα προσπεράσουν. Σίγουρα, κανείς δε θέλει να χάσει το χρόνο του επενδύοντας σε σπίτια - έκπληξη, για τα οποία μέσα στην αγγελία δεν έχει δει καμία φωτογραφία. Η παλιά τακτική της μυστικότητας και των υπερβολικών περιγραφών δε δουλεύει πλέον και κανείς δε θα θέλει να σπαταλήσει χρόνο, χρήματα και ενέργεια για να δει από κοντά ένα σπίτι, για το οποίο γνωρίζει και έχει δει ελάχιστα ή και τίποτα. Για τις φωτογραφίες, φροντίστε να είναι καλής ποιότητας, δηλαδή τραβηγμένες με καλό κινητό ή ιδανικά επαγγελματική φωτογραφική μηχανή, ο φωτισμός να είναι καλός (καλύτερα φωτογραφήστε σε μια ηλιόλουστη ημέρα, με τις κουρτίνες, αν υπάρχουν, ανοικτές) και το σπίτι να είναι συγυρισμένο και περιποιημένο (αν έχει έπιπλα μέσα).

4. ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΕ ΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΑ ΣΑΣ ΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ

Το πρώτο βασικό βήμα είναι να φτιάξετε μια σωστά δομημένη, προσεγμένη και ρεαλιστική αγγελία με φωτογραφίες. Το επόμενο βήμα όμως, και ίσως το πιο σημαντικό όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα, είναι να προβάλετε την αγγελία σας στο κατάλληλο κοινό όσο περισσότερο μπορείτε. Μη βασιστείτε σε μία μόνο online πλατφόρμα αγγελιών αλλά ανεβάστε την αγγελία σας σε όλες τις μεγάλες και δημοφιλείς πλατφόρμες, για να αυξήσετε την ορατότητά της και να προσεγγίσετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Επίσης, αξιοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε τους προσωπικούς σας λογαριασμούς για να κάνετε share την αγγελία σας. Μπορεί να ενδιαφέρονται κάποιοι γνωστοί σας ή δικοί τους γνωστοί και να τους την προωθήσουν. Είναι καλύτερα να νοικιάσετε το σπίτι σε κάποιον από τον ευρύτερο κύκλο σας παρά σε έναν τελείως άγνωστο. Επίσης, υπάρχουν ειδικά γκρουπ και φόρουμ για ακίνητα, οπότε το ποστάρισμα της αγγελίας και σε αυτά θα σας δώσει επιπλέον ορατότητα.

5. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ "ΔΥΣΚΟΛΕΣ" ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Όταν θα αρχίσετε να δέχεστε τα πρώτα τηλέφωνα από ενδιαφερόμενους, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να απαντήσετε στις ερωτήσεις τους. Αν τυχόν σας καλέσουν σε κακή στιγμή και δε μπορείτε να δώσετε απαντήσεις, ευγενικά ζητήστε τους να τους καλέσετε πίσω σε συγκεκριμένη ώρα (και κάντε το σε αυτή την ώρα). Χτίστε εμπιστοσύνη και καλές σχέσεις από την αρχή. Στο στάδιο αυτό θα διαπιστώσετε πόσο καλά κάνατε και ήσασταν ειλικρινείς και διαφανείς στην περιγραφή της αγγελίας καθώς δε θα έρθετε σε δύσκολη θέση να “καλύψετε” υπερβολές που τυχόν έχετε γράψει. Ειδικά για τα αρνητικά σημεία του σπιτιού, πρετοιμαστείτε ώστε να τα προσεγγίσετε με διπλωματικό τρόπο χωρίς όμως να παραπλανήσετε. Για παράδειγμα, αν το μπαλκόνι είναι πολύ μικρό, μπορείτε να το αποδεχθείτε αλλά να τονίσετε ότι έχει περισσότερο χρήσιμο χώρο εντός του σπιτιού. Κάθε αρνητικό σχεδόν μπορεί να έχει και κάποιο θετικό. Σε κάθε περίπτωση να είστε ειλικρινείς γιατί η κάθε παραπλανητική απάντηση θα σας φέρει σε ακόμη πιο δύσκολη θέση όταν θα έρθουν να τους δείξετε το σπίτι από κοντά.

Κρατήστε στο μυαλό σας ότι με τις αγγελίες πρέπει να δημιουργείτε τις κατάλληλες προσδοκίες ώστε να υπάρχουν μόνο ευχάριστες και όχι δυσάρεστες εκπλήξεις από τους ενδιαφερόμενους κατά την επιτόπια επίσκεψη.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Real Estate, Ακίνητα
SHARE:

24Media Network