Η ώρα του διαγωνισμού για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού – Η Λ. Κύμης πάει Λυκόβρυση

Η ώρα του διαγωνισμού για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού – Η Λ. Κύμης πάει Λυκόβρυση
Η Αττική Οδός Eurokinissi

Προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση. Ο χρονικός ορίζοντας και οι επόμενες επεκτάσεις.

Με σταθερά βήματα προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού την οποία τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τελευταία εξέλιξη είναι η πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει τα κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά δεδομένα της επέκτασης προκειμένου να διαπιστωθεί η ανάγκη υλοποίησης του έργου. Σύμφωνα πάντως με παλαιότερα στοιχεία η επέκταση της Λ. Κύμης θα αποσυμφορήσει τόσο την έξοδο στο δαχτυλίδι αλλά ακόμα περισσότερο τον κόμβο Μεταμόρφωσης που οδηγεί στον Κηφισό.

Οι κυκλοφοριακές μελέτες είναι απαραίτητες γιατί οι υπάρχουσες είναι εικοσαετίας και τίθενται ζητήματα τεκμηρίωσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό στον παρόντα χρόνο, τα οποία και θα κριθεί κατά πόσο επηρεάζουν τις λοιπές υπό έγκριση μελέτες (οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, στατικά, κλπ.).

Στην απόφαση αναφέρεται πως τα στοιχεία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, όπως κυκλοφοριακοί φόρτοι, ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία κλπ., βασίστηκαν στη σχετική μελέτη της Αττικό Μετρό και περιλαμβάνονται στην αρχική περιβαλλοντική αδειοδότηση του 2001, ενώ οι προβολές για τα μελλοντικά σενάρια εξέλιξης της ζήτησης φτάνουν ως το 2025.

Οι χρόνοι

Στόχος του υπουργείου είναι το έργο να δημοπρατηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022 και τα έργα να ξεκινήσουν το 2023. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για δημόσιο έργο και όχι παραχώρησης και ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται διόδια. Η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται μετά το 2027 καθώς το μεγαλύτερο τμήμα του έργου αφορά την κατασκευή σήραγγας.

Το έργο εκτιμάται ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να τρέξει άμεσα. Η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Κύμης και εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας ως τον κόμβο Καλυφτάκη αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων.

Ακόμα δύο επεκτάσεις

Στο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχουν δύο ακόμα επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η πρώτη αφορά την επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λ.Βουλιαγμένης μέσω της Σήραγγας Ηλιουπόλεως. Στο έργο εντάσσεται και ανισοπεδοποίηση της Βουλιαγμένης μέχρι το Ελληνικό.

Η δεύτερη αφορά την επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, έργο που θα αποσυμφορήσει την κίνηση στο υφιστάμενο δίκτυο και το οδικό κύκλωμα στη Ραφήνα το οποίο τα καλοκαίρια ξεπερνά κατά πολύ τα όρια του λόγω της ανόδου των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα