Καταπολέμηση καρτέλ και απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012. Στο στιγμιότυπο ο αναπληρωτής διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Πολ Τόμσεν αποχωρεί από το υπουργείο. (EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ)
Συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012. Στο στιγμιότυπο ο αναπληρωτής διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Πολ Τόμσεν αποχωρεί από το υπουργείο. (EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ) EUROKINISSI

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με την τρόικα. Καρτέλ, λαθρεμπόριο καυσίμων, κλειστά επαγγέλματα και απελευθέρωση των ΚΤΕΛ στο επίκεντρο

Την άρση των στρεβλώσεων και την αντιμετώπιση εναρμονισμένων πρακτικών (καρτελ) στην αγορά, ζήτησαν οι επικεφαλής της τρόικας από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.

Τα θέματα συζητήθηκαν στη σημερινή συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη και της ηγεσίας του υπουργείου με την τρόικα, ενώ την Τρίτη πραγματοποιήθηκε και σχετική διυπουργική σύσκεψη, με στόχο τα μέτρα να ανακοινωθούν σε ορίζοντα λίγων εβδομάδων.

Στα μέτρα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλαμβάνεται και η έκδοση των αποφάσεων για την εφαρμογή του σχετικού νόμου που ψηφίστηκε πέρυσι και αφορούν μεταξύ άλλων τη σήμανση και παρακολούθηση των βυτιοφόρων, την ιχνηθέτηση των καυσίμων, την εγκατάσταση συστήματος ελέγχου εισροών- εκροών κ.α.

Στη συνάντηση με την τρόικα, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, έγινε απολογισμός των δράσεων του υπουργείου και παρουσίαση των προτεραιοτήτων για την επόμενη περίοδο.

Οι πληροφορίες από τις ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν έγινε ειδική συζήτηση για το θέμα των τιμών και της ακρίβειας, παρουσιάστηκε ωστόσο το σύνολο των παρεμβάσεων για άνοιγμα αγορών, άρση εμποδίων, πάταξη των καρτέλ, που εξετάζονται υπό το πρίσμα της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και του οφέλους για τους καταναλωτές.

Δεν τέθηκε επίσης στη σημερινή συνάντηση θέμα αλλαγών στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, αν και δεν αποκλείεται τούτο να τεθεί στο πλαίσιο και των συζητήσεων στο υπουργείο Εργασίας για τη διευθέτηση του ωραρίου απασχόλησης.

Στη συνάντηση με την τρόικα συζητήθηκαν επίσης:

* Ο νέος επενδυτικός νόμος που πρόκειται να ανακοινωθεί αργότερα από το υπουργείο.

* Η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης για μεταποιητικές επιχειρήσεις με νέο νομοσχέδιο.

* Οι εξελίξεις των διαπραγματεύσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, θέμα για το οποίο αναμένονται ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες.

* Το ΕΣΠΑ: Οι προτάσεις της κυβέρνησης για αναθεώρηση του προγράμματος έχουν σταλεί στην Κομισιόν και αναμένεται η έγκρισή τους, ενώ η απλοποίηση των διαδικασιών προχωρά ως το τέλος του χρόνου. Για τα 181 έργα προτεραιότητας έχει ήδη επιτευχθεί συμφωνία με την ΕΕ.

* Σιδηρόδρομοι: Στόχος είναι να "κλείσει" το συντομότερο η εκκρεμότητα με τις κρατικές ενισχύσεις, προκειμένου να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ αρχής γενομένης από τη ROSCO.

* Εξαγωγές: Μέσα στον μήνα αναμένονται ανακοινώσεις για τη στρατηγική διευκόλυνσης των εξαγωγών.

* Ενίσχυση ανταγωνισμού στην αγορά με απάλειψη εμποδίων εισόδου και εφαρμογή της "εργαλειοθήκης" του ΟΟΣΑ για τον ανταγωνισμό.

* Η προετοιμασία για τις ηλεκτρονικές προμήθειες και η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τις κρατικές προμήθειες και συμβάσεις, με μείωση μεταξύ άλλων των αναθετουσών αρχών κατά 80%.

* Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, θέμα για το οποίο αναμένονται ανακοινώσεις αύριο.

* Η απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ.

* Η δημοσίευση των Προεδρικών Διαταγμάτων για τα τεχνικά επαγγέλματα.

* Ζήτησαν επίσης άμεσα μέτρα για την ομαλοποίηση της αγοράς καυσίμων και την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.

* Τέλος, οι τροϊκανοί επέμειναν στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, ενώ ζήτησαν να αντιμετωπιστούν φαινόμενα που απαγορεύει σε τρίτους να εισέλθουν στον ανταγωνισμό.

Στο μεταξύ, κατά τα τέλη του Οκτωβρίου αναμένεται η απόφαση σχετικά με τις άδειες ταξί.

Μέχρι την περασμένη Παρασκευή, οπότε έληξε η σχετική προθεσμία, είχαν ζητηθεί συνολικά 131 άδειες από τις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής.

Νέες άδειες αναμένεται να εκδοθούν για 6θέσια και 9θέσια οχήματα, κατηγορίες που καθιερώνεται για πρώτη φορά.

Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) είναι 11.525, ενώ σήμερα κυκλοφορούν 13.772, παρά ταύτα, σύμφωνα με το σχετικό νόμο για την απελευθέρωση του κλάδου, δεν πρόκειται να καταργηθούν υφιστάμενες άδειες, καθώς αυτές θα αποσυρθούν από την αγορά με τη συνταξιοδότηση των κατόχων τους.

Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα στους κατόχους υφιστάμενων αδειών ταξί να τις μετατρέψουν σε ειδικής μίσθωσης 6 και 9 θέσεων.

SHARE:

24Media Network