Ολοκληρώνεται ο Ε65, υπεγράφη η σύμβαση για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία

Ολοκληρώνεται ο Ε65, υπεγράφη η σύμβαση για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία
Κυκλικός κόμβος του Ε-65 Eurokinissi

Ο Ε65 θα έχει συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα και θα εκτείνεται από τη Ανθήλη σε σύνδεση με τον ΑΘΕ, μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών σε σύνδεση με την Εγνατία.

Υπεγράφη πριν από λίγο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση κατασκευής για το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία. Για το υπουργείο υπέγραψε ο υπουργός ΥΠΟΜΕ Κώστας Καραμανλής και από πλευράς της Κεντρικής Οδού, ο Δ.Σ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος. Στην τελετή παρέστη και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.

Η υπογεγραμμένη σύμβαση θα χρειαστεί να περάσει από την Βουλή των Ελλήνων προκειμένου να κυρωθεί και να γίνει νόμος του Κράτους, βάσει του οποίου το έργο πρόκειται να υλοποιηθεί. Πρόκειται για την τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης για τον Ε65.

Με την σύμβαση αυτή ο αυτοκινητόδρομος Ε65 ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη και παύει να είναι ο “τυφλός” άξονας της χώρας. Θα έχει συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα και θα εκτείνεται από τη Ανθήλη σε σύνδεση με τον ΑΘΕ, μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών σε σύνδεση με την Εγνατία. Η ΤΕΡΝΑ η οποία αναλαμβάνει την κατασκευή βάζει στο ανεκτέλεστο της ακόμα ένα έργο το οποίο σκαρφαλώνει στα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ με τα εν αναμονή έργα θα σπάσει το φράγμα των 3 δισ. ευρώ.

Τα έργα σύμφωνα με πληροφορίες θα ξεκινήσουν σχεδόν άμεσα και σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Σήμερα η συνολική πρόοδος στο βόρειο τμήμα είναι 7%, που συμπυκνώνεται στο υποτμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα (25%).

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα.

Η νέα χάραξη από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Αναλυτικά
– Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
– 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
– 20 Γέφυρες
– 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
– 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
– 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
– 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
– 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
– 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
– 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
– 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
– 1 Κτήριο Τροχαίας

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα