"Παγώνουν" λόγω οικονομικής ανομβρίας τα νέα μεγάλα έργα

Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη και στα δυο μέτωπα της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων
, μήκους 6 χλμ, μετά από δυο χρόνια και εννέα μήνες εντατικών εργασιών από όλο το προσωπικό των εταιρειών της κατασκευής. Στην ολοκλήρωση των εργασιών διάνοιξης παρευρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και Βουλευτές, Εκπρόσωποι των  Τοπικών Φορέων και το προσωπικό των εταιρειών. (EUROKINISSI// ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ)
Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη και στα δυο μέτωπα της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων , μήκους 6 χλμ, μετά από δυο χρόνια και εννέα μήνες εντατικών εργασιών από όλο το προσωπικό των εταιρειών της κατασκευής. Στην ολοκλήρωση των εργασιών διάνοιξης παρευρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και Βουλευτές, Εκπρόσωποι των Τοπικών Φορέων και το προσωπικό των εταιρειών. (EUROKINISSI// ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ) EUROKINISSI

Έργα ύψους 1,8 δισ. ευρώ οδηγούνται σε "πάγωμα", αφού το κακό οικονομικό περιβάλλον δεν επιτρέπει την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος

Όπως αναφέρει το "Βήμα", ο νέος κύκλος έργων υποδομής, που σχεδιάζεται να υλοποιηθεί με συμβάσεις παραχώρησης και περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Υλίκη - Θήβα, φαίνεται να οδηγείται σε αναστολή μέχρι νεωτέρας, "εκτός εάν συμβεί κάποιο θαύμα" τονίζουν πηγές με γνώση της υπόθεσης.

Πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών εξετάζει να δοθεί έμφαση στα ήδη προγραμματισμένα δημόσια έργα.

Πιο συγκεκριμένα, αυτά τα έργα είναι ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Ακτιο - Αμβρακία ή το μετρό της Θεσσαλονίκης και στη σωτηρία των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, τέσσερις εκ των οποίων αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα χρηματοδότησης.

Αν και κύκλοι του υπουργείου διαψεύδουν τις συγκεκριμένες πληροφορίες, σημειώνοντας ότι «κυνηγάμε όλα τα έργα, ένα προς ένα» και χαρακτηρίζουν «ώριμες τις συνθήκες για να δημοπρατηθούν κάποιες από τις νέες συμβάσεις παραχώρησης», εν τούτοις παραδέχονται ότι η καθυστέρηση ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και η έλλειψη ρευστότητας τα καταδικάζουν στο να μείνουν στις μακέτες.

Παράλληλα, φαίνεται πως στην "ξέρα" του υψηλού συντελεστή ρίσκου της χώρας οδεύουν και κάποιες, κατά τα άλλα, βιώσιμες συμβάσεις παραχώρησης, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Υλίκη - Θήβα (προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ) και η ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος (έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ), καθώς παρ' όλο που πρόθεση του υπουργείου είναι να επαναδημοπρατήσει τα έργα προσεχώς, εν τούτοις η αγορά είναι ιδιαίτερα επιφυλακτική, λόγω του οικονομικού περιβάλλοντος.

Μετά βεβαιότητας σε δεύτερη μοίρα θα περάσει και η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας (προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ), έργο χρήσιμο, αλλά εποχικού χαρακτήρα, εκτιμούν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.

SHARE:

24Media Network