Σούπερ μάρκετ: Χρονιά εκτίναξης κερδοφορίας το 2020 - Ποιος ήταν ο "Πρωταθλητής"

Ψώνια σε σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας
Ψώνια σε σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας EUROKINISSI

Μεγάλη αύξηση πωλήσεων παρουσίασε το 2020 ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, "ευνοημένος" από την πανδημία. Η επιτυχία της "Σκλαβενίτης" μετά το εγχείρημα διάσωσης της Μαρινόπουλος.

Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας για τέταρτη συνεχή χρονιά κατέγραψε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ το 2020, χρονιά που έλαβε το έξτρα μπόνους της πανδημίας. Σύμφωνα με την ανάλυση των ισολογισμών 34 αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όλες οι επιχειρήσεις είδαν βελτίωση μεγεθών, με τον ηγέτη ωστόσο του κλάδου, τον όμιλο Σκλαβενίτη να καταγράφει τη μεγαλύτερη μεγέθυνση.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκδοσης «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021», το ο 2020, οι 34 υπό μελέτη επιχειρήσεις κατέγραψαν πωλήσεις αξίας 9,98 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54% σε σχέση με τα 9,11 δισ. ευρώ του 2019. Πρόκειται για την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής αύξησης, ενώ συνολικά αυτή την τετραετία η αύξηση ξεπερνά το 28% και αντιπροσωπεύει επιπλέον ποσό ύψους 2,19 δισ. ευρώ.

ADVERTISING

Η πανδημία έπαιξε σαφώς το ρόλο της σ’αυτή την εξέλιξη, καθώς η συνολική αύξηση της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου για το 2020 (3,70%, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ) οφείλεται κυρίως στα lockdown της εξεταζόμενης χρονιάς, τις «αγορές πανικού» της άνοιξης του 2020 και το κλείσιμο της εστίασης για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί και η αλματώδης αύξηση των online πωλήσεων του κλάδου, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ήταν 260% σε σχέση με το 2019, διαμορφώνοντας τζίρο ύψους 163,30 εκατ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κλάδο καταγράφει ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με πωλήσεις 3,79 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 15,59% και επιπλέον 511,46 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019. Στη δεύτερη θέση βάσει κύκλου εργασιών βρίσκεται ο όμιλος Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος με 2,02 δισ. ευρώ και αύξηση κατά 3,76% σε σχέση με το 2019 (μετά από 2 έτη μικρών μειώσεων), προσθέτοντας στον συνολικό του τζίρο 70,20 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μετρό, με σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 6%, φτάνοντας τα 1,36 δισ. ευρώ. Ακολουθεί η Δ. Μασούτης με 882,47 εκατ. ευρώ και αύξηση κατά 6,34%.

Αθροιστικά οι 10 μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσιάζουν το 2020 εντυπωσιακή αύξηση στα κέρδη σε σχέση με το 2019. Συνολικά οι 10 μεγαλύτεροι οργανισμοί του κλάδου εμφάνισαν το 2020 καθαρά αποτελέσματα προ φόρων 171,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 167,56% σε σχέση με τα 64,18 εκατ. ευρώ του 2019. Ως εκ τούτου, ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των 10 μεγαλύτερων ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,76% έναντι 0,72% το 2019. H καθαρή κερδοφορία για το σύνολο των 34 υπό εξέταση επιχειρήσεων το 2020 είναι λίγο υψηλότερη, αλλά παρουσιάζει μικρότερη ποσοστιαία μεταβολή, λόγω της επίδρασης των μεγεθών των μεγαλύτερων εταιρειών. Συγκεκριμένα, τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 113,60% από 89,36 εκατ. ευρώ σε 190,87 εκατ. ευρώ. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε σε 1,91% έναντι 0,98% το 2019.

Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της πλήρους αντιστροφής των ζημιών σε κέρδη που εμφάνισε το 2020 ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης σε σχέση με το 2019 (και ακόμα περισσότερο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια), καθώς επίσης και της γενικότερης τάσης αύξησης της κερδοφορίας των περισσότερων άλλων εταιρειών. Συγκεκριμένα, οι 8 από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις-ομίλους καταγράφουν συνολικά αυξημένα κέρδη, όπως και οι 28 από τις 34 στο σύνολο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Σούπερ Μάρκετ, Κορονοϊός, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος
SHARE:

24Media Network