«Στάσου πλάι μου»: Όταν οι επαγγελματίες καθοδηγούν τους νέους

«Στάσου πλάι μου»: Όταν οι επαγγελματίες καθοδηγούν τους νέους

Ποια προσόντα κάνουν τη διαφορά και πώς μπορείς να "πουλήσεις" σωστά τον εαυτό σου; Μια σημαντική πρωτοβουλία για όσους κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αγορά εργασίας

Του Χρήστου Αργύρη

Το πανεπιστήμιο προσφέρει κατάρτιση και χτίζει προσωπικότητες. Όμως, για την έναρξη της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας, οι νέοι χρειάζεται να συντονιστούν πιο αποτελεσματικά με την «αγορά». Η επαφή τους με επαγγελματίες που προθυμοποιούνται να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να προσφέρουν τις πρακτικές τους συμβουλές είναι ο καλύτερος τρόπος.

Αν υποθέσουμε ότι κάποιος ψάχνει για δουλειά μόνο μέσω αγγελιών, οι πιθανότητές του για πρόσληψη μειώνονται αυτομάτως κατά 65%, μόνο εξαιτίας αυτής της επιλογής. Με άλλα λόγια, οι προσλήψεις που γίνονται από αγγελίες αντιστοιχούν μόλις στο 35% των συνολικών προσλήψεων. Ασφαλώς κανείς υποψήφιος εργαζόμενος με προσόντα δεν περιορίζεται σήμερα στις μικρές αγγελίες, όμως το παράδειγμα είναι ενδεικτικό της πολύπλευρης προσπάθειας που απαιτείται μέσω διαφορετικών καναλιών για να μεγιστοποιήσει ένας νέος τις πιθανότητές του σε μια όλο και πιο απαιτητική αγορά.

 

Πριν αποκτήσει κανείς επαφή με το σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων, πιθανότατα δεν είναι ακόμη εξοικειωμένος με το πώς χρησιμοποιούνται καινούργια εργαλεία για την αναζήτηση ανθρώπινου δυναμικού, ποια προσόντα του μπορεί να κάνουν τη διαφορά και πώς θα «πουλήσει» αποτελεσματικά τον εαυτό του. Τα γραφεία διασύνδεσης των πανεπιστημίων κάνουν πολύ καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα, αναπτύσσοντας πολύμορφες δράσεις. Μεταξύ άλλων, καταχωρούν τα βιογραφικά των φοιτητών και των αποφοίτων τους σε βάσεις δεδομένων όπου έχουν πρόσβαση εταιρείες που ζητούν προσωπικό, τους ενημερώνουν για τις τάσεις στην αγορά εργασίας και έχουν φέρει τις επιχειρήσεις κοντά στους φοιτητές όπως αποδείχθηκε και με την παρουσία τους στην πρόσφατη ημερίδα  που διοργάνωσε η P&G στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαζί χτίζουμε το μέλλον».

Τέτοιες ημερίδες παρέχουν σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια ενός νέου να μπει στην αγορά εργασίας, αλλά και να βρει τα πατήματά του στο πεδίο που θα δραστηριοποιηθεί.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία, μεταξύ άλλων, να ακούσουν συμβουλές για το πώς να αξιοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα για εύρεση εργασίας. Ένας υποψήφιος που ακολουθεί τις επιχειρήσεις που τον ενδιαφέρουν στα κοινωνικά μέσα (όπως το, κατεξοχήν «επαγγελματικό», Linkedin, αλλά και άλλα δημοφιλή δίκτυα) έχει πολλές πιθανότητες να ενημερωθεί εγκαίρως για μια προσφερόμενη θέση εργασίας. Αλλά τα social media λειτουργούν και αντίστροφα. Πολλοί εργοδότες τα «σκανάρουν» σε τακτική βάση για να εντοπίσουν υποψήφιους εργαζόμενους. Σύμφωνα με παλαιότερη ξένη έρευνα, το 91% των στελεχών που επιλέγουν προσωπικό έχει ελέγξει προφίλ υποψηφίων στα κοινωνικά δίκτυα, το 68% έχει προχωρήσει σε πρόσληψη κρίνοντας έναν υποψήφιο από το περιεχόμενο που αναρτούσε στο προφίλ του, ενώ με βάση το ίδιο κριτήριο το 69% έχει συμβεί να απορρίψει κάποιον.

Δεν είναι έκπληξη ότι, στο διάστημα κατά το οποίο εξετάζεται μια υποψηφιότητα, οι περισσότεροι υπεύθυνοι επιλογής προσωπικού (76%) θα ρίξουν μια ματιά και στο λογαριασμό ενός υποψηφίου στο facebook. Επομένως, σημασία δεν έχει μόνο τι αναρτά κανείς στο Linkedin, αλλά και πώς χειρίζεται το δημοφιλέστερο των κοινωνικών δικτύων: τι είδους φωτογραφίες ποστάρει, πώς σχολιάζει, αν τα στοιχεία που παραθέτει στην ταυτότητά του ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αν ανταλλάσσει απόψεις με πολιτισμένο τρόπο. Στοιχεία, ωστόσο, που υποδηλώνουν ότι ο υποψήφιος έχει μια ανήσυχη ή πολυδιάστατη προσωπικότητα ενδεχομένως να κεντρίσουν θετικά το ενδιαφέρον ενός δυνητικού εργοδότη.

 

Στην ημερίδα αυτή οι νέοι είχαν επίσης την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με παραδείγματα για το πώς λειτουργεί το εσωτερικό ενός οργανισμού που επενδύει σοβαρά στο ανθρώπινο κεφάλαιο και ειδικά στους νέους. Στελέχη της P&G περιέγραψαν τις ευκαιρίες ανάπτυξης που προσφέρει η εταιρεία, τις διαρκείς προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα νέο μέλος της επιχείρησης, ως ασκούμενος και στη συνέχεια ως εργαζόμενος, και το υποστηρικτικό δίκτυο που δημιουργείται γύρω του από παλαιότερους συναδέλφους του – σε εφαρμογή και των αρχών σύμφωνα με τις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία και έχουν ως επίκεντρο τον άνθρωπο όχι μόνο ως καταναλωτή αλλά και ως εργαζόμενο.

«Στην P&G προσλαμβάνουμε απόφοιτους με ελάχιστη ή μηδενική εμπειρία και τους βοηθάμε να αναπτυχθούν και να προχωρήσουν.» σχολιάζει η κα. Ελένη Παπαδημητρίου Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας P&G Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Φυσικά αυτή είναι μια σύνθετη και πολύπλοκη διαδικασία που επιτυγχάνεται μέσα από πολλά και ποικίλα προγράμματα όπως εξειδικευμένα σεμινάρια εκπαίδευσης, αλλά και mentoring και καθοδήγηση από πιο έμπειρους συναδέλφους. Οι ημερίδες που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Μαζί Χτίζουμε το Μέλλον σου είναι ακριβώς μια συνοπτική εικόνα αυτού που συμβαίνει μέσα στην εταιρία ώστε να μπορούν οι νέοι να καταρτιστούν περαιτέρω και να προετοιμαστούν καλύτερα για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα