Στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού θα συμβάλει η κρουαζιέρα

Στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού θα συμβάλει η κρουαζιέρα
KATERINA_NOMIKOU@ALL_RIGHTS_RESERVED

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσίασε για το σήμερα και το αύριο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, η Celestyal Cruises.

Αναμφίβολα, κατέχοντας το 75% του home porting στην Ελλάδα, με 663 προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια και αποτύπωμα 551.000 επισκέψεις (98.000 μόνο στον Πειραιά), η Celestyal Cruises αποτελεί βαρόμετρο για την κρουαζιέρα στη χώρα μας. Κι όπως δήλωσε ο Κωστάκης Λοΐζου, εκτελεστικός πρόεδρος του Ομίλου Louis, η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού θα προέλθει σε σημαντικό βαθμό από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, επισημαίνοντας μάλιστα ότι η “Ελλάδα είναι της μόδας τουριστικά”. Αυτό και μόνο να αξιοποιήσουμε, ως χώρα, μπορούμε να καταφέρουμε τεράστια τουριστική πρόοδο, έχοντας ως βάση τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχουμε, πλέον, μια και οι Ελληνες στον χώρο του τουρισμού, είναι οι πιο περιζήτητοι διεθνώς για εργασία.

Για να αντιληφθούμε τι γίνεται με την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, μόνο η Celestyal Cruises είχε το 2018 αύξηση 8% στους επιβάτες, κλείνοντας με 108.000, από όλο τον κόσμο, με 140 εθνικότητες με τη λειτουργία δύο πλοίων και υψηλές πληρότητες. Κι αυτό επιτεύχθηκε με την παράταση της περιόδου κατά 4 εβδομάδες, ενώ το 2019 θα επιμηκυνθούν τα δρομολόγια κατά 8 εβδομάδες, με στόχο τους 130.000 επιβάτες, καλύπτοντας τη ζήτηση του κοινού για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και το Φθινόπωρο. Μάλιστα, η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη των επιβατών να αγγίζει τα 39 εκατ. ευρώ, το 2018, ενώ η συμβολή της εταιρείας στην εθνική οικονομία ανήλθε συνολικά στα 102,5 εκατ. ευρώ, για τη φετινή χρονιά.

Ως αποτέλεσμα των συντονισμένων ενεργειών της εταιρείας, το 2018 καταγράφηκε αύξηση των Αμερικανών και Ευρωπαίων τουριστών. Συγκεκριμένα, το 52% επιβατών προήλθαν από μακρινές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, ενώ το 29% των επιβατών από κοντινές αγορές της Ευρώπης (Ισπανία 12%, Ελλάδα 10%). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα άμεσα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας για το 2018 ανήλθαν στα 28 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική δαπάνη προώθησης και διαφήμισης της Ελλάδας έφτασε τα 4,1 εκατ. ευρώ.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς η επιμήκυνση της περιόδου σημαίνει ανοικτά καταστήματα και εστιατόρια, όχι μόνο στα νησιά, αλλά και σε άλλες περιοχές με λιμάνια.

Οσον αφορά τους στόχους, ο σχεδιασμός του 2019 έχει ολοκληρωθεί και προετοιμάζεται το 2020. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Celestyal Cruises, Κρις Θεοφιλίδη, η εταιρεία θέλει να προσεγγίσει το Λαύριο, ενώ ρίχνει τη ματιά της ανατολικά και νότια, σε Μέση Ανατολή και Αφρική (πηγαίνει πρώτη στην Ανατολική Μεσόγειο), ώστε να κάνει συνδυαστικά πακέτα κρουαζιέρας. Επίσης, η εταιρεία θα παραμείνει με μικρά πλοία για να προσεγγίζει μικρά λιμάνια και δεν θα προχωρήσει σε μεγάλα, ενώ για συντήρηση αξιοποιεί το ναυπηγείο της Σύρου. Εξάλλου, η εταιρεία επενδύει στην Κίνα και ήδη υπογράφει συμφωνίες με σημαντικούς τουριστικούς οργανισμούς.

Κι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή η εταιρεία, κατάφερε να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το ισχυρό εμπορικό της δίκτυο σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία.

Σε επίπεδο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Celestyal Cruises, η εταιρεία υποστηρίζει εμπράκτως τους τόπους που επισκέπτεται και εστιάζει κυρίως στον άνθρωπο και την κοινωνία, με κεντρικό άξονα την υποστήριξη των νέων. Από το 2015, περισσότεροι από 2.500 μαθητές στα νησιά της Μήλου, Πάτμου, Ίου και Σάμου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πρωτοποριακά εκπαιδευτικά προγράμματα, χάρη στις πρωτοβουλίες της εταιρείας. Το 2018, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Θεοχαράκη, η Celestyal Cruises πραγματοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αρχιμήδης», το οποίο υλοποιήθηκε σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Σάμου. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017 με την κατάρτιση των εκπαιδευτικών του νησιού της Σάμου και ολοκληρώθηκε με επιτυχία τον Ιούνιο του 2018, έχοντας «αγγίξει» περισσότερους από 1.200 μαθητές και εκπαιδευτικούς στη Σάμο.

ADVERTISING

SHARE: