Τα πιο “μαύρα” Χριστούγεννα στην ευρωζώνη

Τα πιο “μαύρα” Χριστούγεννα στην ευρωζώνη
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ// .(EUROKINISSI-Β.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ) EUROKINISSI

Πανευρωπαϊκή έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες τα Χριστούγεννα. Έκοψαν ψώνια και διακοπές διαρκείας οι Έλληνες. Στο απόγειο η απαισιοδοξία. Διαβάστε στο NEWS 247 τα αποτελέσματα της έρευνας σε Ελλάδα και Ε.Ε.

Mαύρα Χριστούγεννα θα περάσουν εκατοντάδες Έλληνες φέτος, καθώς η οικονομική κρίση και οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις έχουν γονατίσει δεκάδες νοικοκυριά.

Ψώνια και διακοπές φαντάζουν μακρινή πολυτέλεια, ενώ σύμφωνα με με την 14η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, η απαισιοδοξία των Ελλήνων επιδεινώθηκε κατά 50% σε σχέση με πέρυσι.

Η μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα, σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας, με το 92% να υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% να δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη.

Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές στη χώρα μας θα είναι πιο συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί, αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων, που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα.

Ειδικότερα, οι Έλληνες φαίνεται ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά, όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα, (83%) και διασκέδαση (80%), ενώ λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Το 2011, οι ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν κατά μέσο όρο 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο, σε σχέση με πέρυσι.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρατηρούνται ως προς τον προϋπολογισμό, που θα διατεθεί τα Χριστούγεννα, μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών, με την εμφάνιση τριών βασικών ομάδων:

Χώρες στις οποίες αναμένεται μείωση των συνολικών δαπανών κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι οι εξής: Ελλάδα (-21%), Ιρλανδία (-7,4%), Πορτογαλία (-7,9%), Ιταλία (-2,3%) και Ολλανδία (-2,9%).

Χώρες όπου υπάρχει μία μικρή αύξηση στο χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό είναι οι ακόλουθες: Ελβετία (+0,3%), Λουξεμβούργο (+0,8%), Γαλλία (+1,9%), Ισπανία (+1,9%) και Βέλγιο (+2,2%).

Τέλος, χώρες που παρουσιάζουν μία σχετικά σημαντική άνοδο στον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων είναι οι εξής: Τσεχία (+2,5%), Πολωνία (+4,1%), Γερμανία (4,3%), Σλοβακία (+6,6%) και Φινλανδία (+6,8%).

Οι χώρες στις οποίες παρατηρείται η πιο ραγδαία άνοδος είναι και πάλι η Ρωσία (+11%) και η Ουκρανία (+18,3%), ενώ εφέτος προστέθηκε και η Νότια Αφρική (+12,4%).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα