Ενδοσχολικές εξετάσεις: Οργισμένες αντιδράσεις για την “κατάρρευση” της Τράπεζας Θεμάτων

Ενδοσχολικές εξετάσεις: Οργισμένες αντιδράσεις για την “κατάρρευση” της Τράπεζας Θεμάτων
Εξετάσεις σε σχολεία GEORGE VITSARAS / SOOC

Με δυσκολίες ξεκίνησε η διαδικασία των ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλα τα Λύκεια της χώρας λόγω προβλήματος που παρουσιάστηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων. Πυρ ομαδόν από εκπαιδευτικούς και κόμματα. Το σχόλιο του υπουργείου.

Μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε, νωρίς το πρωί της Δευτέρας, καθώς «έπεσε» η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), εμποδίζοντας την προγραμματισμένη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Λύκεια της χώρας.

Οι διευθυντές των σχολείων αδυνατούσαν να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων για να κληρώσουν, όπως ορίζει η νομοθεσία, τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων.

«Από τη μεριά του ΙΕΠ γίνεται ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να αποκατασταθεί το τεχνικό πρόβλημα» αρκέστηκε να δηλώσει ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γιάννης Αντωνίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι έπειτα από αρκετή ώρα και σφοδρές αντιδράσεις, το πρόβλημα φαίνεται να έχει αποκατασταθεί.

Αρμόδιο για το εν λόγω ζήτημα είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο είναι άγνωστο αν προέβη σε δοκιμές λειτουργίας του συστήματος πριν τις εξετάσεις, και αν είχαν εντοπιστεί προβλήματα.

Σε κάθε περίπτωση, αναμένονται εξηγήσεις και από το υπουργείο Παιδείας, καθώς ειδικά για τα παιδιά της επαρχίας η ταλαιπωρία λόγω των επιπρόσθετων μετακινήσεων που θα απαιτηθούν είναι μεγάλη.

Αρχικά, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε ένα λακωνικό σχόλιο, όπου ανέφερε πως «παρά την πρωινή καθυστέρηση, κανονικά διεξήχθησαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στην πλειονότητα των λυκείων. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη Γ’ λυκείου, οι μαθητές εξετάστηκαν κανονικά σήμερα».

Έτσι, κατά το υπουργείο, δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα σχετικά με τον προγραμματισμό των ενδοσχολικών και των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ωστόσο, σε ορισμένα λύκεια, αποφασίστηκε η μη διεξαγωγή των εξετάσεων της Α’ και Β’ Λυκείου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εξετάσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν σήμερα θα μεταφερθούν στο τέλος του προγράμματος των εξετάσεων, με το κάθε σχολείο να διαμορφώνει ανάλογα το δικό του πρόγραμμα.

Το μεσημέρι, το υπουργείο Παιδείας επανήλθε με αναλυτική ενημέρωση επί του θέματος σε κοινή ανακοίνωση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπου αναφέρουν ότι το σύστημα δέχθηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS).

Κοινή ανακοίνωση υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

“Ενημερωτικό σημείωμα για το πρόβλημα που αφορά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Λύκεια της χώρας.

Εισαγωγικά:

Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών Λυκείου αντιμετωπίστηκε άμεσα, χάρη στις ενέργειες των υπουργείων, σε περισσότερα από 9 στα 10 σχολεία.

Δεν υπάρχει καμία αβεβαιότητα για τους μαθητές που δεν ολοκλήρωσαν σήμερα τις εξετάσεις τους: Θα εξεταστούν αύριο κανονικά. Θα σταλεί σχετική εγκύκλιος στα σχολεία.

Η υπόθεση αφορά αποκλειστικά τις εσωτερικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των Λυκείων. Δεν συνδέεται κατά κανένα τρόπο με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις – που έχουν διακριτό σύστημα μετάδοσης θεμάτων.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Το πρόβλημα: Από τις πρώτες πρωινές ώρες, η πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων (https://trapeza.iep.edu.gr/) την οποία διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και φιλοξενείται σε υποδομές του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας) δέχθηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS).

Με απλά λόγια, έγιναν μαζικές επισκέψεις από τρίτους προς την πλατφόρμα (μέχρι και 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο) οι οποίες έχουν ως σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική. Αυτές οι κατανεμημένες επιθέσεις DDοS αποσκοπούν κακόβουλα να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα. Δεν αποτελούν παραβίαση του συστήματος ούτε είναι σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του και τα δεδομένα του.

Αντιμετώπιση: Με κοινές ενέργειες του ΙΕΠ και του ΕΔΥΤΕ η επίθεση απομονώθηκε στις 9:20 και επανήλθε η εγχώρια συνδεσιμότητα και η πρόσβαση των χρηστών. Οι κακόβουλες επιθέσεις επέμειναν και συνεχίστηκαν και μετά τις 9.20, ωστόσο αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία.

Σημαντική σημείωση: Το σύστημα που μεταδίδει τα θέματα στις εξετάσεις του Λυκείου είναι διαφορετικό από αυτό των Πανελλαδικών εξετάσεων, το οποίο ΔΕΝ μπορεί να επηρεαστεί από τέτοιου τύπου κακόβουλες μαζικές επισκέψεις.

Μαθητές τρίτης Λυκείου: Σε κάποια σχολεία που δεν πήραν έγκαιρα τα θέματα οι εξεταζόμενοι αποχώρησαν από τα εξεταστικά κέντρα, με αποτέλεσμα κάποιοι να μην ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους σήμερα.

Έτσι:

Για τους μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα εντός του προβλεπόμενου διαστήματος, δηλαδή ως τις 15 Ιουνίου.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης των Γενικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν αύριο Τρίτη και τα αποτελέσματα θα βγουν μεθαύριο Τετάρτη, σύμφωνα και με τα προβλεπόμενα στη σχετική εγκύκλιο.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν σήμερα (αφορά λίγες εκατοντάδες άτομα), επίσης θα εξεταστούν αύριο Τρίτη και τα αποτελέσματα θα βγουν το βράδυ της ίδιας μέρας.”

ΟΛΜΕ: Το υπουργείο προτιμά να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), επισημαίνει μεταξύ άλλων πως είναι τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.

Ειδική αναφορά κάνει στις πανελλαδικές εξετάσεις και ζητά εκ νέου την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σήμερα το πρωί κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα.

Εν τω μεταξύ, για να γίνει η κλήρωση των θεμάτων από την Τράπεζα, οι καθηγητές αναγκάζονται να βρίσκονται στα σχολεία από τις 7:00 το πρωί.

Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.

Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες.

Ακόμα και αν η πλατφόρμα τελικά λειτουργήσει, η ΟΛΜΕ επιμένει να ζητά την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών».

Τσαπανίδου: Μια ακόμη κατάρρευση του περίφημου επιτελικού κράτους της ΝΔ

«Δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες έμειναν για ώρες να περιμένουν μέσα στις τάξεις τους, εξαιτίας της κατάρρευσης της Τράπεζας Θεμάτων», τονίζει σε σημερινή της δήλωση η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πόπη Τσαπανίδου.

«Η αγωνία και η αγανάκτηση μαθητών, καθηγητών και γονιών είναι απολύτως εύλογη. Μαζί με το άγχος της εξέτασης ήρθαν αντιμέτωποι και με μια ακόμη κατάρρευση του περίφημου επιτελικού κράτους της ΝΔ», σχολιάζει και καταλήγει:

«Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις έπονται οι Πανελλαδικές.

Τα ίδια θα χουμε και τότε; Στο μέλλον των παιδιών μας δε χωρούν ψηφιακοί ερασιτεχνισμοί».

Φίλης: Νέο επιτελικό φιάσκο – Η Κεραμέως παρέδωσε μια καταστροφική παρουσία

Για «νέο επιτελικό φιάσκο» κάνει λόγο ο πρώην υπουργός Παιδείας και υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Αθηνών Νίκος Φίλης, αναφορικά με την αδυναμία Διευθυντών και εκπαιδευτικών για να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων.

Αναφέρει ακόμη τη δήλωση του υπηρεσιακού υπουργού Παιδείας, ο οποίος συστήνει «υπομονή» και συμπληρώνει πως «η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».

Αναλυτικά η δήλωση του Ν. Φίλη:

«Για το σημερινό νέο «επιτελικό» φιάσκο του υπουργείου Παιδείας με το blackout της Τράπεζας Θεμάτων, υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά η κυρία Κεραμέως. Από το πρωί η Τράπεζα Θεμάτων έχει «πέσει» και οι διευθυντές Λυκείων και οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατο να αντλήσουν θέματα και να τα κληρώσεων για τη διενέργεια των εξετάσεων.

Σε πανικό ο υπηρεσιακός υπουργός Παιδείας κ. Κίττας συστήνει… «υπομονή». Άγνωστο πού είναι και τι πράττει ο εκλεκτός της τ. υπουργού Παιδείας στο ΙΕΠ και υπεύθυνος για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, κ. Αντωνίου. Κατόρθωσε επιτέλους να γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στο 2014, όπως ήταν το διακηρυγμένο όραμά του! Ας περιμένουν τώρα οι εκπαιδευτικοί μαζί με μερικές δεκάδες χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές στις αίθουσες.

Η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».

ΠΑΣΟΚ: Πρωτοφανής αναστάτωση από τη μη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων

Ανακοίνωση στην οποία επικρίνει την πρώην υπουργό Παιδείας και τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής εξέδωσε και το ΠΑΣΟΚ.

«Προφανώς δεν έχει καμία ευθύνη η υπηρεσιακή κυβέρνηση και ο υπηρεσιακός Υπουργός Παιδείας για την καθυστέρηση των εξετάσεων σε όλα τα λύκεια της χώρας, εξαιτίας της αδυναμίας λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη το γεγονός της μη αναβάθμισης στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ψηφιακού σχολείου.

Δυστυχώς, η ανεπάρκεια της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παράλληλα, διαβάλλεται και ο θεσμός της Τράπεζας των Θεμάτων, που είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα στη λειτουργία των σχολείων μας. Είναι αναγκαία η άμεση αναβάθμιση της ψηφιακής λειτουργίας σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και η απόδοση ευθυνών για τη δοκιμασία των μαθητών» τονίζει η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα