Πτυχιούχοι πληροφορικής θα διδάσκουν μαθηματικά. "Υποβαθμίζεται το μάθημα", υποστηρίζει η ΕΜΕ

Πτυχιούχοι πληροφορικής θα διδάσκουν μαθηματικά. "Υποβαθμίζεται το μάθημα", υποστηρίζει η ΕΜΕ

Τι υποστηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για την απόφαση του υπουργείου να αναθέσει το μάθημα των μαθηματικών και σε καθηγητές με πτυχίο πληροφορικής

Την έντονη αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας προκάλεσε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να αναθέσει το μάθημα των μαθηματικών στο γυμνάσιο τη φετινή χρονιά, ως Β΄ ανάθεση σε καθηγητές με πτυχίο πληροφορικής.

Να σημειωθεί ότι με τα μαθήματα Α΄ ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και με τα μαθήματα Β΄ ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Εταιρεία, κάνει λόγο για υποβάθμιση των μαθηματικών και για δημιουργία τεράστιων ανισοτήτων για τα παιδιά που θα διδάσκονται το συγκεκριμένο μάθημα από μη εξειδικευμένα άτομα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

"Σύμφωνα με νέο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (137852/Γ2/ 02-09-2014) με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015» το μάθημα των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο δίνεται από τη φετινή χρονιά ως Β΄ ανάθεση στους καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19 και ΠΕ20 με βασικό πτυχίο Πληροφορικής.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υποστηρίζει πάγια τον αναβαθμισμένο ρόλο των Μαθηματικών τα οποία μαζί με τη Γλώσσα πρέπει να αποτελούν τον κορμό των Προγραμμάτων Σπουδών και να εφοδιάζουν τους μαθητές με το αναγκαίο εννοιολογικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.

Βασική συνιστώσα της αναβάθμισης είναι  η διδασκαλία των Μαθηματικών να γίνεται από καθηγητές Μαθηματικών ΠΕ03 ή και από εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πτυχίου Μαθηματικού ως δεύτερο πτυχίο, οι οποίοι πέραν της γνωστικής επάρκειας διαθέτουν και την αντίστοιχη διδακτική επάρκεια και μέσω των σπουδών τους, αλλά και μέσω ειδικών σπουδών, σεμιναρίων και επιμορφώσεων στη Διδακτική των Μαθηματικών.

Η ΕΜΕ θεωρεί ότι τα Μαθηματικά αποτελούν μια συνεχή αλυσίδα γνώσης και μεθοδολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικά στο Γυμνάσιο, όπου το κυρίαρχο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών δεν είναι μόνο οι μαθηματικές γνώσεις αλλά και οι τρόποι μετάδοσής τους στους μαθητές και η επιλογή για τη διδασκαλία των μαθηματικών από μη πτυχιούχους μαθηματικούς είναι αυτονόητο ότι υποβαθμίζει τη Μαθηματική παιδεία στην εκπαίδευση.

Η ΕΜΕ πέρα από συντεχνιακές αντιλήψεις εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην συγκεκριμένη ρύθμιση η οποία:

α) υποβαθμίζει ουσιαστικά τον ρόλο του μαθήματος των Μαθηματικών,

β) δημιουργεί τεράστιες ανισότητες για τα παιδιά του Γυμνασίου που θα διδάσκονται μαθηματικά από μη εξειδικευμένα άτομα,

γ) υποβαθμίζει και υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών μας και της Μαθηματικής Παιδείας με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τα ίδια τα παιδιά και την παιδεία.

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΜΕ καλεί το Υπουργείο Παιδείας να ακυρώσει το παραπάνω έγγραφο και ζητάει να παραμείνει σε ισχύ η προηγούμενη απόφαση για Β ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών στους καθηγητές Πληροφορικής με πτυχίο Μαθηματικού".

SHARE:

24Media Network