Φιάσκο με τα σχολεία: Τι ΔΕΝ έκανε η Νίκη Κεραμέως

Φιάσκο με τα σχολεία: Τι ΔΕΝ έκανε η Νίκη Κεραμέως
H υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως σε επίσκεψή της σε Γυμνάσιο στην περιοχή της Νέας Ιωνίας Eurokinissi

Λίγες εβδομάδες έμειναν ανοιχτά τα σχολεία μετά την απόφαση για τη δια ζώσης επαναλειτουργία τους. Και πως να γίνει διαφορετικά αφού η Νίκη Κεραμέως δεν προχώρησε σε καμία ουσιαστική αλλαγή.

Μόλις ένα μήνα μετά τη δια ζώσης επαναλειτουργία τους (11 Ιανουαρίου για τα δημοτικά) τα σχολεία στην Αττική κλείνουν κακήν κακώς με στόχο να αποφευχθεί η περαιτέρω διασπορά κρουσμάτων κορονοϊού (πάνω από 1500 πανελλαδικά την Τρίτη).

Δεν πέρασαν δηλαδή ούτε 30 ημέρες μαθημάτων και αποδείχθηκε ότι οι σχολικές αίθουσες γίνονται εστίες υπερμετάδοσης του ιού ενώ μόλις πριν από ένα μήνα παίρναμε διαβεβαιώσεις για το αντίθετο. Και όμως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Σακκά από τις 11 Ιανουαρίου καταγράφηκαν 2000 κρούσματα σε άτομα κάτω των 17 ετών.

Θυμίζουμε σ’ αυτό το σημείο τι έλεγε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μολις πριν από μερικές ημέρες (5/2): “Η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων ενέκρινε την επαναλειτουργία των σχολείων, νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων που βρίσκονται σε περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο. Αυτή ήταν μια απόφαση, που ελήφθη από την Επιτροπή, εισήγηση μάλλον της Επιτροπής αυτό εννοώ.Η Κυβέρνηση λαμβάνει τις εισηγήσεις της Επιτροπής και λαμβάνει τις αποφάσεις της, με βάση ακριβώς αυτές τις εισηγήσεις. Οι ειδικοί εξετάζουν τα δεδομένα κάθε μέρα, διαρκώς, καινούργια επιδημιολογικά δεδομένα. Να σας δώσω τα τελευταία στοιχεία, με χαρά, στα οποία, εφόσον έχετε θέσει το θέμα, που ισχύουν στα σχολεία. Με βάση δειγματοληπτικούς ελέγχους σε εκπαιδευτικούς, ο δείκτης θετικότητας είναι 0,23%, ο δείκτης θετικότητας σε δειγματοληπτικούς ελέγχους εκπαιδευτικών, επαναλαμβάνω είναι στο 0,23%”.

Το παιχνίδι με τα νούμερα δηλαδή συνεχιζόταν με αμείωτη ένταση μέχρι και λίγα 24ώρα πριν. Ο ακροατής/τηλεθεατής άκουγε 0,23% και σκεφτόταν ότι η κατάσταση είναι πλήρως ελεγχόμενη στα σχολεία. Δεν ήταν.

Και δεν θα μπορούσε να είναι αφού το Υπουργείο άνοιξε τα σχολεία με το ίδιο ακριβώς σχέδιο που επέλεξε και τον Σεπτέμβριο. Πως είναι δυνατόν να υπάρχει διαφορετικό αποτέλεσμα; Υπενθυμίζουμε:

  • Δεν μειώθηκε ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη. Στην καρδιά του χειμώνα οι περισσότερες τάξεις είχαν 25 και περισσότερο παιδιά μέσα στις αίθουσες. Δεν χρειάζεται παρά κοινή λογική για να διαπιστώσει κανείς ότι σε κλειστό χώρο στον οποίο συγκεντρώνονται τουλάχιστον 26 άτομα (υπάρχει και ο εκπαιδευτικός) οι πιθανότητες μετάδοσης είναι πάρα πολλές.
  • Δεν εφαρμόστηκε στοχευμένη πολιτική για τεστ στους εκπαιδευτικούς. Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού δήλωσε πρόσφατα ότι η πολιτεία έπρεπε να φροντίσει έτσι ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να κάνει ένα τεστ, έστω rapid τεστ, ανά εβδομάδα. Αντ’ αυτού προτιμήθηκε η λύση του εθελοντικού τέστινγκ το οποίο, εκτός των άλλων, παρουσίασε σημαντικά προβλήματα συμμόρφωσης στην νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων.
  • Τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ ήταν μάλλον ανεφάρμοστα και όπου εφαρμόζονταν δημιουργούσαν τεράστια σύγχυση. Αλλου έκλειναν τμήματα, αλλού ολόκληρα σχολεία με κριτήριο το πόση ώρα έμεινε ο εκπαιδευτικός στην αίθουσα (αν μιλάμε για περιστατικά κορονοϊού που αφορούν εκπαιδευτικούς). Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση που αποκάλυψε το News24/7 με τα δημοτικά στα βόρεια προάστια.

Η κα Κεραμέως συνηθίζει να επικαλείται τους ειδικούς. Σ’ αυτή τη φάση θα κάνει το ίδιο, θα ισχυριστεί ότι ουδέποτε οι λοιμωξιολόγοι έχουν διατυπώσει άλλες προτάσεις. Δεν είναι αλήθεια. Για την πρόταση της Αθηνάς Λινού σας ενημερώσαμε παραπάνω αλλά η εν λόγω επιστήμονας δεν είναι μέλος της επιτροπής.

Ο Αλκιβιάδης Βατόπουλος όμως είναι μέλος. Και έχει, από τις 24 Σεπτεμβρίου (!), αποκαλύψει ότι η επιτροπή έχει εισηγηθεί στην κυβέρνηση τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Η κυβέρνηση το απέκλεισε θεωρώντας τη λύση ως μη εφικτή. Ολα αυτά πριν την έλευση όχι του τρίτου αλλά μόλις του δεύτερου κύματος.

Κάπως έτσι φτάσαμε στη λύση-ακορντεόν για τα σχολεία της χώρας, η οποία, σημειωτέον αναδεικνύει και άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα. Τα παιδιά της Γ’ Λυκείου στις “κόκκινες” περιοχές συνεχίζουν τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν κανονικά μέσα στις αίθουσες. Γεννάται αυτομάτως θέμα ισονομίας ενόψει των πανελλήνιων εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι οποίες μάλιστα εφέτος θα είναι πιο ανταγωνιστικές αφού η κυβέρνηση προχώρησε στη μείωση του αριθμού των εισακτέων.

Για τις υπόλοιπες βαθμίδες στις “κόκκινες” περιοχές αποφασίστηκε επιστροφή στην τηλεκπαίδευση η οποία, για να μην ξεχνιόμαστε, βρίσκεται πάντα στον αέρα σε ότι αφορά τη συμμόρφωση με το νόμο για τα προσωπικά δεδομένα. Αλλα σ’ αυτό θα επανέλθουμε με λεπτομέρειες.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα