ΣτΕ: Συνταγματική η κατάργηση τριών καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα Λύκεια της χώρας

Σχολική τάξη (φωτό αρχείου)
Σχολική τάξη (φωτό αρχείου) INTIME NEWS

Συνταγματική έκρινε την αφαίρεση των μαθημάτων "Ελεύθερο Σχέδιο", "Γραμμικό Σχέδιο" από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου και "Καλλιτεχνική Παιδεία" από την Α' Λυκείου το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Με τη «βούλα» του Συμβουλίου της Επικρατείας αφαιρούνται τρία μαθήματα από τις τάξεις του Λυκείου. Πρόκριτος για τα ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» της Γ’ Λυκείου και το μάθημα της  «Καλλιτεχνικής Παιδείας» της Α’ Λυκείου.

Το Γ’ Τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου απέρριψε με την υπ’ αριθμ. 2573/2021  απόφασή του, την αίτηση κατά της κατάργησης των επίμαχων μαθημάτων από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου.

Συγκεκριμένα, ως προς τα ειδικά μαθήματα της Γ’ Λυκείου, σύμφωνα με το σκεπτικό του ΣτΕ, το οποίο ελήφθη κατά πλειοψηφία, η διδασκαλία τους εξακολουθεί να προβλέπεται στη Γ΄ Λυκείου, καθώς ρυθμίζεται ήδη με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4368/2016  και του άρθρου 14 του ν. 4713/2020, μέσω προγράμματος διδασκαλίας που έχει ως σκοπό την υποστήριξη και την προετοιμασία όσων μαθητών επιθυμούν να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά για την εισαγωγή τους σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

«Η επιλογή πάντως των αντικειμένων διδασκαλίας στα ωρολόγια προγράμματα, όπως και η συνολική οργάνωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια και με ρυθμίσεις ορθολογικές και όχι περιστασιακές, αποσπασματικές και εξυπηρετικές άλλων σκοπών, μη σχετιζόμενων με τις απορρέουσες από το Σύνταγμα για την ορθολογική οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης αρχές» επισημαίνεται από το δικαστήριο.

Με την ίδια απόφαση κρίθηκε ότι, κατά το μέρος που αφορά την κατάργηση από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ Λυκείου του μαθήματος «Καλλιτεχνική Παιδεία», η οποία έχει ως συνέπεια πλέον την πλήρη απουσία της διδασκαλίας καλλιτεχνικών μαθημάτων ως μαθημάτων γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις του λυκείου, η επιχειρηθείσα ύστερα από γνωμοδοτήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ρύθμιση παραγνωρίζει τα κριτήρια άσκησης της κανονιστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης, διότι δεν προκύπτει ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετείται από τη μεταβολή αυτή, ή ότι η εν λόγω επιλογή του κανονιστικού νομοθέτη έλαβε χώρα κατόπιν ουσιαστικής του εκτίμησης, ότι με την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και την πρόσδοση μεγαλύτερης βαρύτητας στη διδασκαλία άλλων μαθημάτων, επιτυγχάνονται οι στόχοι που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Σχολεία, ΣΤΕ
SHARE:

24Media Network