Φίλης: Όχι big brother και reality στις σχολικές τάξεις

Φίλης: Όχι big brother και reality στις σχολικές τάξεις
Ο Νίκος Φίλης Eurokinissi

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για το ενδεχόμενο ύπαρξης καμερών μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Επίθεση στην κυβέρνηση σχετικά με την ύπαρξη καμερών μέσα στις σχολικές τάξεις, κατόπιν διαβουλεύσεων που ισχυρίζεται ότι είχε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, εξαπέλυσε ο Νίκος Φίλης.

“Ζητάμε”, είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στον ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο”, “να καταθέσει η υπουργός στη Βουλή κάθε έγγραφο που ανταλλάχθηκε μαζί με το αποτέλεσμα της διαβούλευσης, καθώς είναι γνωστό ότι η ίδια Αρχή είχε απαγορεύσει κάμερες ακόμη και σε προαύλια σχολείων, για λόγους ασφαλείας. Πώς τώρα επιτρέπει μια κάμερα σε κάθε τάξη; Τι έχει αλλάξει; Τη στιγμή μάλιστα που όποιος στοιχειωδώς χρησιμοποιεί υπολογιστή γνωρίζει πώς ό,τι μεταδίδεται άπαξ στο δίκτυο, «μένει» και πάντα. Μπορεί πανεύκολα να καταγραφεί και να μεταδίδεται στο διηνεκές. Για αυτό ακόμη και οι «γαλάζιες» παρατάξεις σε ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ αντιτίθενται σε αυτό το σκηνικό που έχει βγει από το 1984 του Όργουελ”.

Και συνέχισε: “Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει να υποκαταστήσει τη φυσική διδασκαλία στην αίθουσα με μια κατ` όνομα μόνο «εκπαίδευση» εξ αποστάσεως, για να μην προχωρήσει στις προσλήψεις που εκκρεμούν από το 2019 και είχε προετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως αρχικά εφαρμόστηκε, πριν την οργουελική ιδέα με τις κάμερες στις τάξεις, στηρίχθηκε από όλους μας γιατί ήταν λύση ανάγκης στις συνθήκες που ζούμε. Μετά την πανδημία όμως μόνο υποβοηθητικά μπορεί να προσφέρει ή σε ανάλογες συνθήκες κρίσης, που εύχομαι βέβαια να μην ξαναζήσουμε. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει ποιοτικά τη φυσική διδασκαλία στην τάξη, που είναι μαθητοκεντρική.

Άρα, μετά την πανδημία απαιτείται στήριξη του δημόσιου σχολείου με διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών -οι διορισμοί είχαν διακοπεί σε όλη τη διάρκεια της κρίσης-, με εξοπλισμό, με σύγχρονα εργαλεία, με αναβάθμιση της σχολικής υποδομής. Και όπου χρειαστεί ξανά εξ αποστάσεως διδασκαλία όπως τη ζήσαμε εδώ και 45 μέρες, να είναι στηριγμένη στο δημόσιο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που πρέπει να αναβαθμιστεί. Όχι σε μια ιδιωτική πλατφόρμα χωρίς στοιχειώδεις συνθήκες προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων δασκάλου και μαθητή.

Οι κάμερες στις τάξεις, να τονίσουμε, δεν φέρνουν καμία παιδαγωγική ωφέλεια. Να δεχθούμε -που δεν συμβαίνει- ότι θα είχε η μέθοδος κάποια χρησιμότητα στα ΑΕΙ, στα αμφιθέατρα, όπου το μάθημα είναι διδασκαλία από καθ` έδρας και βέβαια οι σπουδαστές ενήλικες. Αλλά εδώ ξέχωρα που όπως είπα η διδασκαλία συνδιαμορφώνεται με τους μαθητές, ελλοχεύουν ένα σωρό ζητήματα για τα παιδιά. Οι διάλογοι, τα λάθη, οι σχέσεις μεταξύ τους και με τον καθηγητή, μπορεί όλα αυτά να γίνουν κτήμα κάθε ωτακουστή; Θα γίνει viral στη γειτονιά και σ’ όλο τον κόσμο το ψεγάδι, το λάθος, το απρόοπτο, η λανθασμένη αντίδραση κάθε μαθητή ή δασκάλου;

Πάνω από όλα, θα είναι ένα κακό, αποστειρωμένο μάθημα. Άλλα έλεγαν οι άριστοι προ των εκλογών, όχι ότι θα οργάνωναν big brother και ριάλιτι στις τάξεις”.

Τέλος, ο κ. Φίλης ευχήθηκε “καλή δύναμη στους μαθητές της Γ’ Λυκείου στην προσπάθειά τους να τελειώσουν επιτυχώς το λύκειο, να μπουν στα πανεπιστήμια, να σπουδάσουν, να ακολουθήσουν όποια άλλη κατεύθυνση επιθυμούν και να προκόψουν. Καλή δύναμη – το σύστημα επιλογής είναι σκληρό και ανταγωνιστικό και τη χρειάζονται”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα