Μητσοτάκης για βάσεις 2023: Θα ιδρύσουμε και μη κρατικά ΑΕΙ

Μητσοτάκης για βάσεις 2023: Θα ιδρύσουμε και μη κρατικά ΑΕΙ
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης Nick Paleologos / SOOC

Στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων επέμεινε ο πρωθυπουργός κατά τη συνάντηση του με την ηγεσία του Παιδείας, με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια.

Στην ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και στην αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης επέμεινε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συνάντηση του με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

“Να πω κι εγώ συγχαρητήρια στα παιδιά που πέτυχαν τους στόχους τους. Ξέρω ότι δουλέψατε πάρα πολύ σκληρά γι’ αυτή τη στιγμή και πολλά μπράβο σε σας αλλά και στις οικογένειές σας που σας στήριξαν”, δήλωσε καταρχήν ο κ. Μητσοτάκης και συμφώνησε με τον Κυριάκο Πιερρακάκη ότι “για εκείνα τα παιδιά που τελικά δεν κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους που είχαν θέσει, η ζωή είναι γεμάτη και άλλες ευκαιρίες και σίγουρα δεν σταματά ποτέ στο επίπεδο της μιας εξέτασης.”

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με την ηγεσία του υπ. Παιδείας INTIME NEWS

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε πλούσιο το “μεταρρυθμιστικό έργο” στο υπουργείο Παιδείας, ξεκινώντας από την προσχολική αγωγή, στην οποία τόνισε ότι θα δοθεί μεγάλη βαρύτητα μεταφέροντας και αρμοδιότητες από άλλα Υπουργεία στο Υπουργείο Παιδείας.

“Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε στα σχολεία μας για να εφαρμόσουμε το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο έχουμε ψηφίσει, για να τα κάνουμε πιο δημιουργικά, πιο εναρμονισμένα με τη σύγχρονη τεχνολογία, να βάλουμε τους διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία, με ποιοτικό περιεχόμενο, να ενισχύσουμε και να εφαρμόσουμε τα νέα προγράμματα σπουδών, το πολλαπλό βιβλίο”, πρόσθεσε ο κ.Μητσοτάκης και εκτίμησε ότι η επόμενη τετραετία θα είναι μία τετραετία “πραγματικής επανάστασης” για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων.

“Για τα πανεπιστήμιά μας, η στήριξη στο δημόσιο πανεπιστήμιο είναι δεδομένη προτεραιότητα της κυβέρνησης και τώρα βρισκόμαστε ακριβώς στην περίοδο που εφαρμόζουμε το νομοθετικό πλαίσιο, το νόμο – πλαίσιο που ψηφίστηκε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με πανεπιστήμια τα οποία θα είναι ανοιχτά προς τη κοινωνία, προς τον κόσμο των επιχειρήσεων, με εξωστρέφεια, πανεπιστήμια τα οποία θα δίνουν πτυχία με πραγματική αξία. Προτεραιότητες όπως το εσωτερικό «Erasmus», στις οποίες αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, θα ενεργοποιηθούν εντός του επόμενου έτους”, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε:

“Είμαστε πια έτοιμοι να καταθέσουμε μία συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία που να δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και στην πατρίδα μας, με πολύ υψηλές προδιαγραφές όμως -εκεί δεν πρόκειται να κάνουμε καμία απολύτως έκπτωση. Αυτή η ιστορική εκπαιδευτική ανορθογραφία θα διορθωθεί, αλλά με τέτοιο τρόπο που να εξασφαλίσουμε ότι τα νέα πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν και θα εγκατασταθούν στη χώρα μας θα πληρούν τις υψηλές προδιαγραφές που η Ελληνική Πολιτεία θα έχει θέσει.”

Υπενθυμίζεται ότι πριν καν επιχειρήσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, σχεδιάζει να “παρακάμψει” το νομοθετικό εμπόδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων με τη θεσμοθέτηση “μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ”, διά της οδού των διακρατικών συμφωνιών.

Νομικό παράθυρο αποτελεί το άρθρο 28 του Συντάγματος, που αναφέρει ότι “οι γενικά παραδεγμένοι κανόνες του διεθνούς δικαίου, καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις, από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου. H εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συμβάσεων στους αλλοδαπούς τελεί πάντοτε υπό τον όρο της αμοιβαιότητας”. Αναφορά στο άρθρο 28 είχε κάνει άλλωστε ο κ. Μητσοτάκης στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.

Ξεχωριστή αναφορά έκανε όμως σήμερα ο πρωθυπουργός και στην τεχνική και την επαγγελματική εκπαίδευση.

“Εκεί έχουμε πολλά βήματα μπροστά μας να κάνουμε. Έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά υποδομής την προηγούμενη τετραετία. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πειστούν τα νέα παιδιά, αλλά και οι οικογένειές τους, ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι για την επιτυχία στη ζωή και ότι αυτή δεν περνάει αναγκαστικά μέσα από ένα πτυχίο εντός Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος”, είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε:

“Η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα αποτελεί ένα προσωπικό μου στοίχημα και πιστεύω ότι μπορούμε, πράγματι, ενισχύοντας αυτή τη δημόσια εκπαίδευση σε όλες της τις βαθμίδες, να δώσουμε όχι απλά διαφορετικές επαγγελματικές προοπτικές, αλλά και την αξιοπρέπεια της ενασχόλησης με ένα αντικείμενο το οποίο για λόγους κοινωνικών στερεοτύπων στην πατρίδα μας ενδεχομένως να μην είχε τύχει της αναγνώρισης που θα έπρεπε.”

Μάλιστα ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι “λαμβάνοντας υπόψη και τον προηγούμενο έντιμο βίο του Υπουργού στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οποιαδήποτε καθυστέρηση σε διαδικασίες που έχουν να κάνουν με απλοποίηση και ψηφιακή βελτίωση της πραγματικότητας στο σχολείο θα είναι πραγματικά ασυγχώρητη.” Αλλά εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί και εκτίμησε ότι “θα δούμε και μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση η οποία θα αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και τους μαθητές και τους γονείς, στον τρόπο με τον οποίο το ίδιο το Υπουργείο διεκπεραιώνει τις δικές του διαδικασίες και επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς μας, αλλά και με τους γονείς και με τους καθηγητές.”

Τέλος, ο πρωθυπουργός είπε ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς: “Τίποτα από αυτά τα οποία κάνουμε δεν μπορεί να γίνει πράξη χωρίς τη δική τους στήριξη. Εμείς θέλουμε να ακολουθήσουμε πολιτικές χειραφέτησης των εκπαιδευτικών μας, των διευθυντών μας, να τους δώσουμε την ελευθερία και τη δυνατότητα να μπορούν να διεκπεραιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα στα πλαίσια τα γενικά τα οποία θέτουμε, αλλά χωρίς να περιστείλουμε την ευρηματικότητά τους και τη διάθεσή τους να κάνουν την εμπειρία στην τάξη ολοένα και πιο δημιουργική για τα παιδιά μας.”

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα