Τσίπρας: Ο δρόμος της συγκάλυψης τελείωσε στα Τέμπη

Τσίπρας: Ο δρόμος της συγκάλυψης τελείωσε στα Τέμπη
Αλέξης Τσίπρας INTIME NEWS

Τα οκτώ "γιατί" που πρέπει να απαντηθούν έθεσε στην Βουλή ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Κατήγγειλε το ακαταταδίωκτο της επιτροπής διερεύνησης ενώ εγκάλεσε τον Κ.Μητσοτάκη ως «αρχιεπιτελάρχη» που δηλώνει ότι δεν γνώριζε τίποτε.

Την απαίτηση της κοινωνίας για «αλήθεια και δικαιοσύνη» μετά την τραγωδία των Τεμπών μετέφερε σήμερα με την ομιλία του στην Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας θέτοντας οκτώ «Γιατί;» σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος. Παράλληλα όμως εγκάλεσε την κυβέρνηση για συγκάλυψη αναφερόμενος στην τροπολογία για το ακαταδίωκτο των μελών της επιτροπής που διόρισε η κυβέρνηση για να ερευνήσει τα γεγονότα. Απευθύνθηκε μάλιστα προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την απουσία του από την Βουλή τονίζοντας πως συνεχίζει να ακολουθεί την τακτική του «δεν ήξερα τίποτε».

Ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε στις ευθύνες του δυστυχήματος λέγοντας πως «δε φταίνε όλοι γενικά και αόριστα και κανείς συγκεκριμένα. Υπάρχουν συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές, που άφησαν σε πλήρη απαξίωση το σιδηροδρομικό δίκτυο .Για να φτάσουμε στο αδιανόητο:

Δυο τρένα επί 12 λεπτά να κατευθύνονται το ένα πάνω στο άλλο. Και στο τέλος της ημέρας, αυτό το χρέος είναι το ύστατο χρέος στους ανθρώπους που άδικα χάθηκαν. Ο έμπρακτος σεβασμός στη μνήμη τους. Και σεβασμός στα θύματα δεν σημαίνει υποκριτικές συγνώμες. Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια. Δυστυχώς όμως, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να πορευτεί, και σε αυτό το τραγικό συμβάν, τον ίδιο δρόμο που πορεύτηκε για μια τετραετία. Απέναντι στην αλήθεια. Απέναντι στην ευθύνη. Απέναντι στη δικαιοσύνη».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εστίασε στις δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών και του πρωθυπουργού περί «θυσίας» των θυμάτων του δυστυχήματος λέγοντας πως «τέσσερα χρόνια που η μια κρίση μετά την άλλη πλήττουν τη χώρα και η κυβέρνηση βαφτίζει τις πληγές αναπότρεπτες και εισαγόμενες. Ή ακόμα χειρότερα, τον άδικο χαμό 57 συνανθρώπων μας, μεταξύ των οποίων και πολλών νέων παιδιών, θυσία. Ή τις κρίσεις, ευκαιρία. Θυσία όμως για ποιόν ; Και ευκαιρία για ποιόν ; Για ποιόν θυσιάστηκαν τόσοι άνθρωποι kαι για ποιόν ήταν ευκαιρία οι κρίσεις που περάσαμε ;Της πανδημίας, της ενέργειας, της ακρίβειας. Ευκαιρία για να αβγατίσουν το πλούτο τους λίγοι και ευκαιρία για περισσότερα ρουσφέτια, εξυπηρετήσεις, και ενίσχυση του κομματικού κράτους».

Παράλληλα ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε ότι ο πρωθυπουργός ακολουθεί για μία ακόμη φορά την λογική του «ανήξερου». Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε «η εύκολη δικαιολογία για το κύριο Μητσοτάκη τέσσερα χρόνια τώρα, σε όλα τα δύσκολα, είναι ότι δεν έχει την ευθύνη γιατί δεν ήξερε. Δεν ήξερε ότι εκτός ΜΕΘ οι διασωληνωμένοι πεθαίνουν. Δεν ήξερε ότι ο ανιψιός του έστησε στο Μαξίμου παρακράτος παρακολούθησης του μισού πολιτικού συστήματος. Δεν ήξερε ότι η υπουργός του διόρισε τον κ.Λιγναδη.

Δεν ήξερε ότι ο υπουργός του είχε αφήσει το σιδηρόδρομο ερείπιο. Ωραίο επιτελικό κράτος… Ο αρχι-επιτελάρχης δεν γνωρίζει τίποτα. Ποιος όμως μπορεί να σας πιστέψει πια; Η υποκρισία δε μπορεί να κρυφτεί. Όλοι καταλαβαίνουν πλέον ότι πίσω από τα διαρκή «δεν ήξερα» κρύβεται ο φόβος απέναντι στην ευθύνη».

Μάλιστα συνέχισε θυμίζοντας την τακτική που ακολούθησε η κυβέρνηση λέγοντας πως «τη πρώτη μέρα πήγε στον σταθμάρχη, τη δεύτερη στη Ρυθμιστική Αρχή, τη Τρίτη στη προηγούμενη κυβέρνηση, τη τέταρτη σε όλους μαζί, αλλά σε κανέναν προσωπικά. Μια κυβέρνηση όμως που επιλέγει παντού τη συγκάλυψη. Ένας πρωθυπουργός που φοβάται την ευθύνη. Είναι μια κυβέρνηση και ένας πρωθυπουργός που γεμίζει με φόβο όλη την ελληνική κοινωνία. Φόβο για την ασφάλεια και τη ζωή».

Ειδική αναφορά έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στις μεθοδεύσεις για την διερεύνηση της υπόθεσης. Όπως είπε «δεν κρατήσατε και τα στοιχειώδη προσχήματα .Ορίσατε τον Πρόεδρο του ΟΣΕ την περίοδο της συντριπτικής απαξίωσής του, το 2010-15, να βγάλει πόρισμα για τις ευθύνες και μετά τη κατακραυγή τον αλλάξατε με έναν άλλο, που επίσης όμως στο παρελθόν είχε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών στον ΟΣΕ».

Τόνισε μάλιστα ιδιαίτερα την τροπολογία που κατατέθηκε για το ακαταδίωκτο μελών της ερευνητικής επιτροπής που έχει οριστεί. Όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας «σήμερα έρχεστε στη Βουλή για να ψηφίσετε το ακαταδίωκτό τους. Το ακαταδίωκτο της Επιτροπής που ορίσατε για να σας ελέγξει! Και διερωτώμαι: Τι φοβάστε και θέλετε να μη διώκονται οι τρείς πραγματογνώμονες που ορίσατε;

Την αλήθεια δεν υποτίθεται ότι θα ερευνήσουν; Φοβάστε μη διωχθούν για την αλήθεια; Οι ίδιοι το γνωρίζουν; Σας το ζήτησαν ή εσείς το προσφέρετε; Το γνωρίζουν και ζητάνε ακαταδίωκτο; Γιατί ακαταδίωκτο; Τι ακριβώς φοβούνται; Όποιος θέλει να αποκαλύψει την αλήθεια δε φοβάται. Αλλά εσείς τι ακριβώς κάνετε; Επικαλείστε το απόρρητο σε όσους καλούνται να αποκαλύψουν την αλήθεια. Και το ακαταδίωκτο σε όσους καλείτε να τη συγκαλύψουν. Αυτό κάνετε. Και είναι ντροπή! Γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με 57 ανθρώπινες ζωές».

Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε όμως πως «ο δρόμος της συγκάλυψη, όμως, δεν υπάρχει πια. Τελείωσε στα Τέμπη. Η ελληνική κοινωνία δεν ανέχεται άλλο πια τη συγκάλυψη. Ο μόνος δρόμος που έχουμε να πορευτούμε, είναι ο δρόμος της αλήθειας. Να απαντηθούν τα γιατί. Για να πάμε μετά στα πώς». Με βάση αυτό διατύπωσε 8 συγκεκριμένα ερωτήματα στα οποία πρέπει να υπάρξουν απαντήσεις: «Γιατί το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που καταστράφηκε από πυρκαγιά τον Ιούλη του 2019, παραμένει γιαπί; Και μόνο αυτό αν λειτουργούσε, δε θα είχε συμβεί το ατύχημα.

Γιατί το δευτεροβάθμιο κέντρο της Καρόλου αποδιαρθρώθηκε το 2020; Γιατί ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν παράνομα διορισμένος; Γιατί ο υπουργός με φωτογραφική Υπουργική απόφαση ήρθε εκ των υστέρων, πέντε ημέρες μετά τον διορισμό,να τον νομιμοποιήσει ; Γιατί τοποθετήθηκαν σε κρίσιμες θέσεις ακατάλληλοι και ανεκπαίδευτοι σταθμάρχες, για τους οποίους η ΡΑΣ ζητά να ανακληθούν από θέσεις ευθύνης;

Γιατί το καλοκαίρι του ‘19 υπήρχαν 1200 μόνιμοι υπάλληλοι στον ΟΣΕ; 25 σταθμάρχες στη Λάρισα; Και σήμερα υπάρχουν μόλις 750 στον ΟΣΕ και 10 σταθμάρχες στη Λάρισα; Γιατί το σύστημα GSM-R, που είχε πλήρως παραδοθεί και το προσωπικό πλήρως εκπαιδευτεί στη χρήση του από το 2019, τέσσερα χρόνια μετά ακόμα δεν έχει τεθεί σε λειτουργία; Γιατί ο υπουργός δεν απαντούσε στα εξώδικα των εργαζομένων που ζητούσαν ασφάλεια και προέβλεπαν το μοιραίο;

Γιατί η Σύμβαση ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προέβλεπε αρχικά την υποχρέωση για 600 εκ. επενδύσεις από την ιταλική εταιρία, αλλά και την υποχρέωση του δημοσίου να προχωρήσουν τα έργα ασφάλειας, ήρθε τελικά χωρίς αυτές τις υποχρεώσεις στην τελική της μορφή που ψηφίστηκε στη Βουλή; Σε αυτά τα «γιατί» κρύβεται η αλήθεια και αυτά τα γιατί έχουμε ευθύνη να τα απαντήσουμε. Γιατί αν δεν τα απαντήσουμε ούτε δικαιοσύνη για σήμερα, αλλά ούτε και ασφάλεια για αύριο, μπορεί να υπάρξει». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε μάλιστα ότι «έχουμε υποχρέωση να απαντήσουμε σε αυτά όσοι βρεθούμε στην επόμενη Βουλή».

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα