Έντυσαν με Gucci τα Γλυπτά του Παρθενώνα!

default image

Η νέα "έμπνευση" της καμπάνιας του οίκου Gucci προκαλεί. Παρουσιάζει μορφές της ελληνικής μυθολογίας να φορούν μοδάτα μαγιό μέχρι λουλούδι στο αυτί! "Εικαστικός βανδαλισμός", λέει η Unesco Πειραιών και Νήσων

Σάλος έχει προκληθεί από την νέα “έμπνευση” της καμπάνιας του οίκου Gucci να ντύσει με πολύχρωμα ρούχα και αξεσουάρ της εταιρείας τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Μορφές της ελληνικής μυθολογίας φόρεσαν μαγιό, πολύχρωμα σορτς, τσάντες, γυαλιά ηλίου μέχρι λουλούδια στο αυτί!

 
 

Η διαφημιστική καμπάνια που δημοσιοποιήθηκε στο λογαριασμό της εταιρείας στο Instagram προκάλεσε, μεταξύ άλλων, την έντονη αντίδραση της UNESCO Πειραιών και Νήσων, η οποία αναφέρει σε ανακοίνωσή της τα εξής:

“Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.

Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρεία GUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram για να διαφημίσει την νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο.

Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα – «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων – η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.

Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».

Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η GUCCI σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα