Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός: 140 εκδηλώσεις, 66 αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία και μουσεία σε 12 Περιφέρειες

NIKH - Σελήνα Διαμαντοπούλου
NIKH - Σελήνα Διαμαντοπούλου ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΡΓΑΛΙΑΣ

Ένα σύνολο πολιτιστικών εκδηλώσεων στο κοινό όλης της Χώρας, με θέμα την επέτειο μνήμης και τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, σε μοναδικά μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Για τρίτη χρονιά, ο θεσμός του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» παρουσιάζει ένα σύνολο πολιτιστικών εκδηλώσεων στο κοινό όλης της Χώρας, με θέμα την επέτειο μνήμης και τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, σε μοναδικά μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Τα δύο προηγούμενα χρόνια, παρά τις επικρατούσες δύσκολες συνθήκες, όλες οι εκδηλώσεις του προγράμματος σημείωσαν ιδιαίτερη επιτυχία και απέσπασαν τη θερμή αποδοχή τόσο του τοπικού πληθυσμού όσο και των επισκεπτών της καλοκαιρινής περιόδου.

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου, το φετινό πρόγραμμα, με 140 εκδηλώσεις σε 66 αρχαιολογικούς χώρους, καλύπτει όλο το πολιτιστικό φάσμα έκφρασης του θεσμού μέσα από διαφορετικές μορφές τέχνης: το θέατρο, τη μουσική, τον χορό, τις εικαστικές τέχνες – περφόρμανς, τις παραστάσεις / δράσεις για παιδιά και εφήβους και το μουσικό θέατρο.

Η καλλιτεχνική προσέγγιση του θέματος διατρέχει τα ιστορικά στοιχεία, τον τρόπο ζωής, τα ήθη, τα έθιμα, τις συνθήκες ξεριζωμού, την προσφυγιά, τις δύσκολες συνθήκες επαναπατρισμού, τις προκαταλήψεις και τον φόβο του γηγενούς πληθυσμού, τα νοσταλγικά τοπωνύμια, αλλά και την αντοχή, την ελπίδα και τη χαρά έκφρασης, μέσα από τη μουσική και τα τραγούδια της γης της Ιωνίας, που τραγουδάμε όλοι μέχρι σήμερα.

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός: 140 εκδηλώσεις, 66 αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία και μουσεία σε 12 Περιφέρειες
Το Αποτύπωμα διαπραγματεύεται τις εννοιολογικές διαστάσεις του ξεριζωμού, της αποδοχής, της ενσωμάτωσης και κατ’ επέκταση του σεβασμού της διαφορετικότητας.

Οι Μικρασιάτες πρόσφυγες, υπερήφανο προσωνύμιο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα για να δηλώσει την καταγωγή, φτάνοντας στον τελικό προορισμό της διαδρομής τους, διαμόρφωσαν και εξέλιξαν τις συνθήκες ζωής των τοπικών κοινοτήτων και οδήγησαν σε μια πολιτισμική ώσμωση που άλλαξε τη ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Χώρας.

Με αφετηρία τις αφηγήσεις που έχουν διασωθεί και σε συνδυασμό με τον πλούτο που συναντάται ακόμα και σήμερα στα ήθη, στα έθιμα, στις μουσικές παραδόσεις, στη διατροφή, η καλλιτεχνική έκφραση αποκαλύπτει μια προσπάθεια να φωτιστούν η χρησιμότητα των άυλων και των υλικών αγαθών που έφεραν μαζί τους οι πρόσφυγες μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Οι προτάσεις του προγράμματος επιλέχθηκαν από την ειδική επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετά από ανοιχτή πρόσκληση, μέσω της ηλεκτρονικής πύλης του ΥΠΠΟΑ drasis.culture.gr. Όλες οι παραγωγές αναπτύχθηκαν από προτάσεις πρωτότυπης δημιουργίας των ΑΜΚΕ. Η επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3028/2002, επέλεξε τους αρχαιολογικούς χώρους παρουσίασης των παραγωγών, από όλες τις Περιφέρειες της Χώρας. Αρχαία θέατρα, κάστρα, μνημεία, ιερά νησιά, ναοί, μονές, γεφύρια, μουσεία, συνθέτουν έναν μοναδικό καμβά πολιτιστικών δράσεων ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του σύγχρονου πολιτισμού. Είκοσι οκτώ νέοι αρχαιολογικοί χώροι έχουν ενταχθεί στο φετινό πρόγραμμα με ακτίνα δράσης από την Αρχαία Ζώνη της Αλεξανδρούπολης έως τον Προμαχώνα του Αγίου Γεωργίου στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, από την Αρχαία Πλευρώνα Μεσολογγίου έως το Καβείριο της Λήμνου και από τη Μυκηναϊκή Ακρόπολη Τίρυνθας έως τη Σπιναλόγκα στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης.

Οι φετινές 70 παραγωγές, με 140 εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα, είναι συνολικού προϋπολογισμού 2.232.000,00 ευρώ. Η κατανομή τους ανά μορφή τέχνης έχει ως εξής: Θέατρο: 23 παραγωγές, συνολικού κόστους 799.800,00 ευρώ. Μουσική: 18 παραγωγές, συνολικού κόστους 595.200,00 ευρώ. Παραστάσεις / δράσεις για παιδιά και εφήβους: 14 παραγωγές, συνολικού κόστους 334.800,00. Χορός: 6 παραγωγές, συνολικού κόστους 223.200,00 ευρώ. Εικαστικές τέχνες – Περφόρμανς: 6 παραγωγές, συνολικού κόστους 186.000,00 ευρώ. Μουσικό θέατρο: 3 παραγωγές, συνολικού κόστους 93.000,00 ευρώ.

Οι βασικοί συντελεστές όλων των εκδηλώσεων είναι πολλοί, γνωστοί και δημοφιλείς καλλιτέχνες, που θα ταξιδέψουν σε όλη τη Χώρα για να επικοινωνήσουν τη σύγχρονη καλλιτεχνική τους ματιά, για μια επέτειο σύγχρονου πολιτισμού, βασισμένη στην ιστορία και στην παράδοση. Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν και η σκηνοθέτις Μαριάννα Κάλμπαρη, το Θέατρο Νέου Κόσμου και ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, η bijoux de kant και ο σκηνοθέτης Γιάννης Σκουρλέτης, η σκηνοθέτις και ηθοποιός Ρούλα Πατεράκη, ο σκηνοθέτης Νίκος Διαμαντής, ο σκηνοθέτης Γιάννης Αναστασάκης, ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής και η σκηνοθέτις Ηλέκτρα Ελληνικιώτη, οι ηθοποιοί Φιλαρέτη Κομνηνού, Δήμητρα Χατούπη, Ελένη Ουζουνίδου, Ελένη Κοκκίδου, Γεράσιμος Γεννατάς, Θανάσης Ευθυμιάδης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Νάντια Μουρούζη, Μανώλης Μαυροματάκης, και ο Σωτήρης Ταχτσόγλου, οι ερμηνευτές Μαρία Φαραντούρη, Νένα Βενετσάνου, Σαβίνα Γιαννάτου, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Γλυκερία, Δημήτρης Κοντογιάννης, Σοφία Παπάζογλου, Μαρίνα Σάττι, Θοδωρής Κοτονιάς, ο συνθέτης και σολίστ κιθάρας Γιώργος Μουλουδάκης, ο συνθέτης Παναγιώτης Καλαντζόπουλος και η σκηνοθέτις και χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη είναι, μεταξύ άλλων, μερικοί από τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στις παραγωγές του φετινού προγράμματος «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός».

Το Ελευθερία εις θάνατον είναι η δίκη και η παράσταση των γεγονότων που ακολούθησαν την ετυμηγορία και όλων όσων βιαστικά αποσιωπήθηκαν «διά να πεισθή η κοινή γνώμη ότι οι νόμιμοι τύποι ετηρήθησαν».
Το Ελευθερία εις θάνατον είναι η δίκη και η παράσταση των γεγονότων που ακολούθησαν την ετυμηγορία και όλων όσων βιαστικά αποσιωπήθηκαν «διά να πεισθή η κοινή γνώμη ότι οι νόμιμοι τύποι ετηρήθησαν». ΦΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Στο Θέατρο βρίσκουμε ιστορίες που παρουσιάζουν…

Το Αϊβαλί της πρώτης δεκαετίας του 20ού αιώνα. Τη Σμύρνη, το διαμάντι της Ανατολής, με τα θραύσματα της ιστορίας, ως πολύτιμους λίθους στον λαιμό της. Το μαύρο ταξίδι ενός νεαρού Έλληνα που στρατολογήθηκε για να συμμετάσχει στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου του ’22, στην παραλία της Σμύρνης και μια σκέψη που σε κυνηγά. «Τι καταφέρνει να σώσει κάποιος από μια πόλη που καίγεται;» Τη σχέση των τόπων που συνδέθηκαν άμεσα με τους πρόσφυγες του 1922, τη Νίκαια, και το νησί της Χίου, από τους βασικότερους πρώτους σταθμούς των εκδιωγμένων. Το ναυάγιο ανάμεσα σε Χίο και Τσεσμέ. Τα ταχυδρομικά περιστέρια που ως φορείς μνήμης, μαθημένα να επιστρέφουν πάντα στην «πατρίδα» τους, αψηφούν τα σύνορα και γίνονται συνδετικοί κρίκοι του παρελθόντος και του παρόντος. Το ταξίδι του πλοίου Mimosa και τη ναύλωση ενός Αμερικανού πολίτη, που μεταφέρει 2.000 Έλληνες της Μικράς Ασίας στον Πειραιά. Την υποδοχή 7.000 προσφύγων και την ενσωμάτωση όσων παρέμειναν στα νησιά της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης. Τη δημιουργία του προσφυγικού συνοικισμού για τη στέγαση των προσφύγων στον Βόλο του 1923 και την ίδρυση ενός αθλητικού συλλόγου που θυμίζει την πατρίδα, της Νίκης Βόλου. Τις αντιδράσεις που βίωσαν οι πρόσφυγες της Μικράς Ασίας ερχόμενοι στην Ελλάδα και πώς αντεπεξήλθαν σε αυτές. Πώς τους υποδέχτηκαν οι γηγενείς; Πώς τους αντιμετώπισε το τότε ελληνικό κράτος; Και τι συμβαίνει σήμερα; Πού και πώς η Ιστορία επαναλαμβάνεται! Τη μετεγκατάσταση των νεαρών γυναικών που αποτελούσαν τη συντριπτική πλειοψηφία του προσφυγικού πληθυσμού. Τις νεαρές χήρες, ανύπαντρες και ορφανές Μικρασιάτισσες, στην προσπάθειά τους να διεκδικήσουν επαγγελματική και προσωπική «αποκατάσταση» στην πατριαρχική Ελλάδα του ’22. Διαλογικά «επεισόδια» που δραματοποιούν τη φρίκη του πολέμου, την κατάρρευση της Μεγάλης Ιδέας. Μονολόγους που διηγούνται αθροιστικά, με επική κανονικότητα, την ίδια σχεδόν επαναληπτική ιστορία. Τις πληθυσμιακές ανταλλαγές που άλλαξαν τη ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Κρήτης, Μια συρραφή από τα πρωτοσέλιδα του ελληνικού, τουρκικού και κυπριακού τύπου από το 1922 μέχρι σήμερα. Τη δίκη των έξι, την καταδίκη σε θάνατο και την εκτέλεσή τους στο Γουδί, ως κύριους υπαίτιους της Μικρασιατικής Καταστροφής.

Απέναντι -CHÓRES
Απέναντι -CHÓRES VALERIA ISAEVA

Στη Μουσική υπάρχουν ήχοι, νότες και τραγούδια που ανακαλύπτουμε από την αρχή…

Μουσικές που εμπνέονται από τη λογοτεχνία και εκφράζουν την ευτυχία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας πριν την Καταστροφή, αλλά και την τραγωδία του ξεριζωμού. Ο ιστορικός / παραδοσιακός αμανές. Η συνεργασία, η καλλιτεχνική συνύπαρξη ενός θεάτρου σκιών με μια μουσική κομπανία, που παρουσιάζουν τη μουσική και τη χορευτική παράδοση της Μικράς Ασίας.

Φωνές, χορωδοί, μουσικοί αφηγούνται, ως επιβάτες μιας βάρκας που πλέει στο Ανατολικό Αιγαίο προς τις ελληνικές ακτές, μνήμες από το παρελθόν και τις πατρίδες τους. Μουσικά ηχοχρώματα παραδοσιακών συγκροτημάτων θυμίζουν την αύρα και τον πολιτισμό της Σμύρνης που άνθισε, καρποφόρησε, καταστράφηκε και οι κάτοικοί της έδωσαν ένα μάθημα επιβίωσης ξαναφτιάχνοντας τη ζωή τους από την αρχή σε πολλά μέρη της Ελλάδας. Η Σμύρνη, με τη θρυλική ομορφιά και την τραγική της κατάληξη. Η «Σμύρνη», χρόνια αργότερα, υποδέχεται στο φτωχικό πια σπίτι της, κάπου στην Κοκκινιά του 1930, έξι πλανόδιους μουσικούς για να ανασύρουν μαζί και να ανασκευάσουν πολύτιμες στιγμές από την πολύβουη ζωή της…

Μονοπάτια της Ανατολής. Από τη θάλασσα της Σμύρνης έως την Κωνσταντινούπολη και τον Βόσπορο κι από την αγορά της Καππαδοκίας έως τα ελληνικά λιμάνια και την ηπειρωτική χώρα, όπου κατέφθασαν ως πρόσφυγες σπουδαίοι Μικρασιάτες συνθέτες με τα τραγούδια τους. Η ανθρώπινη αλληλεγγύη, που μπορεί να μετριάσει τον πόνο του «Ξένου», ακόμα και να τον μεταμορφώσει σε ελπίδα και αισιοδοξία.

Μια ορχήστρα Βιολιώνε, σχήματα με τοξωτά έγχορδα, ρομαντισμός στον ήχο και μια συγκινητική περιπλάνηση στον ευρύτερο χώρο της Μικράς Ασίας. Τραγούδια αφιέρωμα στη μυθική Μαρίκα Παπαγκίκα, την πρώτη ανάμεσα σε άλλες σημαντικές Ελληνίδες τραγουδίστριες της Αμερικής που η φήμη της έφτασε σε διαστάσεις πραγματικού θρύλου. Μουσική και ποίηση και η μοναδική σχέση του μεγάλου Σμυρνιού Καλομοίρη με τον Παλαμά, δύο κορυφαίων εκπροσώπων του ελληνικού πνεύματος.

Ιστορίες, τραγούδια, φωτογραφίες και ευρύτερο υλικό από τον τοπικό πληθυσμό του νησιού των Κυθήρων, από την εγκατάσταση του ποντιακού προσφυγικού πληθυσμού στην Κέρκυρα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και τη Συνθήκη της Λωζάννης. Ένα ταξίδι, δεκαετίες μετά τον ξεριζωμό, στην Ελλάδα του 1950, μέσα σε ένα κουπέ τρένου όπου συναντιούνται πρόσφυγες από διάφορες περιοχές της Μικράς Ασίας, του Πόντου και της Καππαδοκίας και αρχίζουν να αφηγούνται ιστορίες τόσο από την πατρίδα τους πριν τη Μεγάλη Φυγή όσο και από τις περιπέτειες της εγκατάστασής τους στην Ελλάδα.

Διά πυρός… DAGIPOLI DANCE
Διά πυρός… DAGIPOLI DANCE DAGIPOLI DANCE

Στον Χορό υπάρχουν μνήμες που μόνο ένα σώμα μπορεί να ανακαλέσει…

Η απόγνωση, η θλίψη, ο τρόμος, η οδύνη και ο αγώνας επιβίωσης και ενσωμάτωσης των Μικρασιατών, μέσα από χορογραφίες σύγχρονου χορού, οι οποίες εμπλουτίζονται με σύγχρονες μουσικές συνθέσεις και τραγούδια που συνυφαίνουν ηλεκτρονικά ηχοτοπία με μικρασιάτικους μουσικούς δρόμους και ρυθμούς.

Οι κινήσεις του σύγχρονου χορού που αντλούν την πρώτη ύλη τους από συνεντεύξεις, με κεντρικό άξονα τη λειτουργία της μνήμης, στη διαμόρφωση των εικόνων με προέλευση το μικρασιατικό ιδίωμα. Οι εννοιολογικές διαστάσεις του ξεριζωμού, της αποδοχής, της ενσωμάτωσης και κατ’ επέκταση του σεβασμού της διαφορετικότητας. Μια σειρά από σώματα που αναλαμβάνουν να απαντήσουν. Πώς θα ήταν η ζωή αν δεχόμασταν τα βιώματα του διπλανού μας; Πού βασίζεται ο φόβος μας για το άλλο, τον ξένο; Οι τελετουργικές μνήμες της αρχαιότητας και η μυστηριακή λατρεία των Καβείρων στη Λήμνο. Η Φωτιά, το στοιχείο που καταστρέφει αλλά και αναγεννά και γίνεται το νήμα που συνδέει διαχρονικά τους Έλληνες με το Φως και τη μεγαλοσύνη του Σύμπαντος. Η σχέση ανάμεσα στην αναπηρία και την προσφυγιά, μέσα από τις επίκαιρες διαστάσεις των φαινομένων και την καταπίεση που βιώνουν για την ενσωμάτωσή τους στον κοινωνικό ιστό.

Στο Μουσικό Θέατρο υπάρχουν τα στοιχεία εκείνα που ενώνουν τα είδη μόνο και μόνο για να δημιουργήσουν κάτι καινούριο…Μια συνομιλία ανάμεσα στην ψηφιακή ζωγραφική και τις τοιχογραφίες-πομπές προσφύγων.

Μια μουσικοεικαστική καντάτα που φωτίζει στιγμές από τη ζωή των Κουταλιανών, όπως ονομάστηκαν οι Μικρασιάτες μασίστες σε διάφορες ιστορικές περιόδους: από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τη μεταπολεμική περίοδο. Η ιστορία μιας πόλης. Η καταστροφή του «λίκνου του πολιτισμού». Η Τροία που ακόμα καίγεται…

Η Ιστορία Ενός Αιχμαλώτου ή πως πέρασα τα σύνορα
Η Ιστορία Ενός Αιχμαλώτου ή πως πέρασα τα σύνορα ΔΩΡΑ ΚΑΛΑΚΙΔΟΥ

Στις Παραστάσεις / Δράσεις για Παιδιά και Εφήβους υπάρχουν προτάσεις που οδηγούν τις ιστορικές μνήμες στις νεότερες γενιές…

Καταγραφές και μαρτυρίες πραγματικών προσώπων που έζησαν στη Μικρά Ασία, εκεί όπου η Ανατολή και η Δύση συνυπήρχαν αρμονικά. Παραμύθια για τη φιλία ανάμεσα σε πρίγκιπες και φτωχούς που χωρίζονται βίαια και ξανασμίγουν σ’ ένα ταξίδι αναζήτησης μιας μεγάλης Ιδέας. Η καταστροφή της Σμύρνης μέσα από τη ζωοφιλία, τον έρωτα, τη γαστρονομία ή τις οικογενειακές αναμνήσεις. Όλα όσα σημάδεψαν τον γελαστό κι ευγενικό λαό της Ιωνίας απ’ τις ευτυχισμένες μέρες της ζωής της Μικράς Ασίας ως το αναγκαστικό του ρίζωμα στους προσφυγικούς συνοικισμούς, μέσα από τα μάτια δύο δίδυμων κοριτσιών. Ιστορίες με ενήλικες γάτες που βλέπουν μόνο προβλήματα, και μικρότερες που βλέπουν μόνο πλούτο και μοναδικά δώρα. Η σημασία της διατήρησης της ιστορικής μνήμης και τα ίχνη της προσφυγικής ταυτότητας του νησιού της Λέσβου μέσα από το βλέμμα της νέας γενιάς. Το νήμα της συλλογικής μνήμης που ταξιδεύει στον χρόνο, παίζοντας με τα παιδικά παιχνίδια που μεταφέρθηκαν από όσους αντίκρισαν τον πόνο στις προσφυγικές αυλές, μαζί με το χαμόγελο μιας ανέμελης παιδικής ηλικίας. Μια ιστορία μέσα από μια ομάδα εφήβων στην Κω που καλείται να κατασκευάσει κούκλες, ήρωες που απεικονίζουν πρόσφυγες από το 1922 και άλλους ξεριζωμούς, να τους δώσει ζωή μέσα από αυτοσχεδιασμούς, στοχεύοντας στην ιδεατή υποδοχή των προσφύγων.

Στις Εικαστικές Τέχνες – Performance, οι κατασκευές και οι εγκαταστάσεις αναδεικνύουν αφηγήσεις και μνήμες και κόσμους ολόκληρους…

«Δεν υπάρχει θάλασσα χωρίς στεριά» και «Δεν υπάρχει στεριά χωρίς θάλασσα», το μήνυμα μιας εγκατάστασης νέον μεγάλων διαστάσεων. Ιστορίες του μεσοπολέμου, ιστορικές στιγμές της αρμενικής κοινότητας σε 150 μοναδικές εικόνες από το φωτογραφικό αρχείο του περιοδικού Αρμενικά και μια συνεύρεση των οργάνων duduk με την κλασική κιθάρα, με τη συνδρομή της φωνής. Εξιστορήσεις απογόνων από δεκαεπτά προσφυγικούς οικισμούς της Βόρειας Εύβοιας και αρχειακό φωτογραφικό υλικό με τη ζωντανή παρουσίαση πρωτότυπων συνθέσεων στους ρυθμούς και τις μελωδίες των περιοχών καταγωγής τους. Το πένθος και η συνάντηση με τη θάλασσα. Η πολυπλοκότητα της χρονικής διάρκειας του τραύματος, ο συνδυασμός του φωτός, της κίνησης, της θάλασσας και του ήχου. Ένα σύγχρονο οδοιπορικό στο νησί της Λέρου, η κίνηση µε επίκεντρο τη συνάντηση µε το άλλο σώμα, τους ντόπιους, τον τόπο, τα αντικείμενα και τον διάλογο, εγκάρσια στο συλλογικό πριν, τώρα, μετά.

Διαβάστε εδώ όλο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

Page: /

Αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία και μουσεία στο πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2022»

1. Αρχαία Άβδηρα – Ξάνθη

2. Αρχαία Ευρωπός – Κιλκίς

3. Αρχαία Ζώνη – Αλεξανδρούπολη

4. Αρχαία Μεσσήνη, Δήμος Μεσσήνης – Πελοπόννησος

5. Αρχαία Ολυμπία, Γυμνάσιο – Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας

6. Αρχαία Πλευρώνα – Μεσολόγγι

7. Αρχαίο Θέατρο Αίγειρας, Δήμος Αιγιαλείας – Αχαΐα

8. Αρχαίο Θέατρο Απτέρας, Δήμος Σούδας, Χανιά – Κρήτη

9. Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Ηγουμενίτσα – Θεσπρωτία

10. Αρχαίο Θέατρο Γυθείου, Νομός Λακωνίας – Πελοπόννησος

11. Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος – Βόλος

12. Αρχαίο Θέατρο Δίου – Πιερία

13. Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης, Ιωάννινα – Ήπειρος

14. Αρχαίο Θέατρο Λάρισας Β΄

15. Αρχαίο Θέατρο Μαντινείας – Αρκαδία

16. Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας – Ροδόπη

17. Αρχαίο Θέατρο Μήλου

18. Αρχαίο Θέατρο Πυθαγορείου Σάμου (Ξύλινο)

19. Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων – Καβάλα

20. Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής Κοζάνης

21. Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας

22. Αρχαιολογικό Μουσείο Ερέτριας

23. Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

24. Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

25. Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών

26. Αρχαιολογικό Μουσείο Ισθμίας – Κόρινθος

27. Αρχαιολογικό Μουσείο Λέρου

28. Αρχαιολογικό Μουσείο Νεάπολης Βοιών, Νεάπολη – Λακωνία

29. Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας, Αρέθουσα

30. Αρχαιολογικό Μουσείο Χίου

31. Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας

32. Αρχαιολογικός χώρος Ανακτορούπολης, Νέα Πέραμος – Καβάλα

33. Αρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Πέλλας

34. Αρχαιολογικός χώρος Γόρτυνας, Νομός Ηρακλείου – Κρήτη

35. Αρχαιολογικός χώρος Κορίνθου

36. Αρχαιολογικός χώρος Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Δεσκάτης – Γρεβενά

37. Αρχαιολογικός χώρος Ιερού Καβείρων – Λήμνος

38. Αρχαιολογικός χώρος Μυκηναϊκής Ακρόπολης Τίρυνθας – Αργολίδα

39. Αρχοντικό Τσιατσιαπά – Καστοριά

40. Αύλειος χώρος Βασιλικών Τάφων Αιγών – Βεργίνα Ημαθίας

41. Αύλειος χώρος Βυζαντινού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου – Καλαμπάκα

42. Βυζαντινά Τείχη Δράμας

43. Βυζαντινό Μουσείο Αργολίδας – Άργος

44. Γεφύρι Άρτας

45. Επταπύργιο Θεσσαλονίκης

46. Ζιντζιρλί Τζαμί – Σέρρες

47. Θαλάσσιο Φρούριο Ενετικού Λιμένος Ηρακλείου (Κούλες)

48. Κάστρο Αγίου Γεωργίου, Αργοστόλι – Κεφαλονιά

49. Κάστρο Ζακύνθου

50. Κάστρο Λαμίας

51. Κάστρο Μυτιλήνης

52. Κάστρο Τρικάλων

53. Κάστρο Χίου

54. Μετοχιακό Συγκρότημα Νέων Φλογητών – Χαλκιδική

55. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης

56. Ναός Απόλλωνα – Καρδίτσα

57. Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας

58. Πολυχώρος Πολιτισμού «Ισλαχανέ» – Θεσσαλονίκη

59. Προμαχώνας Αγίου Γεωργίου Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου

60. Ρωμαϊκή Αγορά Δελφών

61. Ρωμαϊκό Ωδείο Κω

62. Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης, Πρέβεζα

63. Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου

64. Σπιναλόγκα, Άγιος Νικόλαος – Κρήτη

65. Φορτέτζα, Ρέθυμνο – Κρήτη

66. Φρούριο Παλαμηδίου – Ναύπλιο

* συν η Οικία Βλαχοθανάση στα Καμάρια, Ιστιαία, Β. Εύβοια


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υπουργείο Πολιτισμού, Θέατρο, παράσταση, Μουσική, Χορός
SHARE:

24Media Network