8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας

Η έκθεση Visitations (Επισκέψεις) του Γιάννη Χατζηασλάνη, που παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» έως τις 30 Απριλίου, αφορά μία συλλογή φωτογραφιών από μουσεία της Αττικής, ένα σύνολο εικόνων από χώρους, δωμάτια, βιτρίνες, εκθέματα και αντικείμενα.
Η έκθεση Visitations (Επισκέψεις) του Γιάννη Χατζηασλάνη, που παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» έως τις 30 Απριλίου, αφορά μία συλλογή φωτογραφιών από μουσεία της Αττικής, ένα σύνολο εικόνων από χώρους, δωμάτια, βιτρίνες, εκθέματα και αντικείμενα. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΜΕΛΙΝΑ»

Επιλέξαμε 8 πολιτιστικές στάσεις στην Αθήνα που αξίζουν την προσοχή σας!

Ο καιρός επιτέλους δείχνει να γίνεται ανοιξιάτικος και το τριήμερο που κατέφθασε, όσοι επιλέξουν να μείνουν στην Αθήνα και είναι… υγιείς, μπορούν να κάνουν πολύ ενδιαφέρουσες εικαστικές βόλτες στις γειτονιές της πόλης και ιδιαίτερα στο κέντρο της. Οι εκθέσεις πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες καθώς καλύπτουν όλα τα γούστα. Εμείς επιλέξαμε 8 πολιτιστικές στάσεις που αξίζουν την προσοχή σας!

Μουσείο Μπενάκη

Μέδουσα- Μουσείο Μπενάκη
NICOLETTA-MENTI

Μία έκθεση αφιερωμένη στα σχεδόν σαράντα χρόνια λειτουργίας της ιστορικής γκαλερί και στην ιδρύτριά της Μαρία Δημητριάδη φιλοξενείται στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138 υπό τον τίτλο «Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης (1979-2017)».

ADVERTISING

Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη εξιστορεί τη δράση της Μέδουσας Αίθουσας Τέχνης μέσα από έργα των καλλιτεχνών της, τα οποία εκτέθηκαν για πρώτη φορά στην γκαλερί της οδού Ξενοκράτους 7. Η παρουσίαση αυτή αποτελείται από το σύνολο σχεδόν της προσωπικής συλλογής έργων τέχνης που δημιούργησε η Μαρία Δημητριάδη και η οποία, σύμφωνα με την επιθυμία της, δωρήθηκε ολόκληρη στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου. Στην έκθεση συμπεριλαμβάνονται επίσης έργα που δανείστηκαν από καλλιτέχνες της Μέδουσας, συλλέκτες, μουσεία και ιδρύματα, ώστε η όλη παρουσίαση να είναι όσο το δυνατόν αντιπροσωπευτικότερη του ύφους της γκαλερί και του έργου των καλλιτεχνών κατά τις χρονικές περιόδους που η Μέδουσα τους εκπροσώπησε. Συνολικά παρουσιάζονται 230 έργα Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή

Σωτήρης Σόρογκας «Παλιό καΐκι στη Βιστωνίδα» (2010-2016, ακρυλικό και κάρβουνο σε καμβά)
Σωτήρης Σόρογκας «Παλιό καΐκι στη Βιστωνίδα» (2010-2016, ακρυλικό και κάρβουνο σε καμβά) CHRIS DOULGERIS

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το εικαστικό αφιέρωμα στον διακεκριμένο ζωγράφο Σωτήρη Σόρογκα, με τίτλο “Σωτήρης Σόρογκας – Ο χρόνος της μνήμης στον εικαστικό λόγο του”, που φιλοξενείται έως 17 Απριλίου 2022 στο Μουσέιο.

Στην έκθεση παρουσιάζονται, σε πέντε θεματικές ενότητες, 28 έργα μεγάλων διαστάσεων τα οποία ανήκουν στη Συλλογή του Ιδρύματος και καλύπτουν ενδεικτικά τις κυριότερες φάσεις της καλλιτεχνικής πορείας του ζωγράφου.

Με κώδικες ζωγραφικής της δικής του ιδιομορφίας και ενότητες της δικής του εννοιολογικής συνοχής, ο Σωτήρης Σόρογκας, χωρίς να εγκλείεται σε ιδεοληπτικούς καλλιτεχνικούς δογματισμούς, αυτό που προέταξε στο αισθητικό του διάβημα είναι να διατηρήσει εν ζωή την επικείμενη απώλεια. Να δώσει χρόνο στη μνήμη ώστε να διατηρηθεί εν ζωή η οριστική θνησιμότητα των πραγμάτων.

Εικαστικός Κύκλος ΔΛ

8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΚΫΚΛΟΣ

Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ (Ακαδημίας 6) παρουσιάζει 22 αριθμημένα αντίτυπα και 8 πρωτότυπα έργα του μεγάλου υπερρεαλιστή ζωγράφου Νίκου Εγγονόπουλου.

Η Ερριέττη Εγγονοπούλου αναφέρει χαρακτηριστικά: "Όταν με προσέγγισε ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος και με ενθουσιασμό μου πρότεινε να κάνουμε κάποια έργα του πατέρα μου giclée print και γνωρίζοντας την ποιότητα που έχει η δουλειά του συμφώνησα αμέσως. Έτσι , συγχρόνως με την έκθεση που υπάρχει στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη παρουσιάζουμε 22 αριθμημένα αντίτυπα, ούτως ώστε να είναι προσιτά τα έργα του πατέρα μου και να μπορούν να τα απολαμβάνουν περισσότεροι. Σε αυτή την παρουσίαση συμπεριλαμβάνουμε και οκτώ πρωτότυπα έργα, κοστούμια από το έργο του Ευριπίδη Ίων που είχε σχεδιάσει για τον Θυμελικό Θίασο του Λίνου Καρζή το 1959 . Η επιλογή των πολλαπλών έχει γίνει ανάμεσα σε ιστορικά έργα , σε έργα που αντιπροσώπευσαν την Ελλάδα στην Biennale της Βενετίας του 1954 και στα πιο τελευταία έργα. Νομίζω ότι είναι μια εξαιρετική ιδέα του Δημήτρη και μια προσφορά στη διάδοση της Ελληνικής Τέχνης".

Kalfayan Galleries

8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
Η Ναυσικά Πάστρα στην ατομική της 'εκθεση, 1963, γκαλερί WURTHLE, Βιέννη KALFAYAN GALLERIES

Έκθεση με έργα της Ναυσικάς Πάστρα παρουσιάζεται μέχρι τις 30 Απριλίου στην γκαλερί Kalfayan (Χάρητος 11, Κολωνάκι). Η έκθεση ειδικεύεται σε μια συγκεκριμένη περίοδο της εργασίας της Ναυσικάς Πάστρα στη Βιέννη (1956 - 1963), την οποία η καλλιτέχνης αναφέρει ως ‘περίοδο αθωότητας΄. Πιο συγκεκριμένα φωτίζει αυτή τη δημιουργική περίοδο έρευνας και πειραματισμού, όταν μπαίνουν τα θεμέλια της συλλογιστικής εξέλιξης της καλλιτεχνικής διαδικασίας της Πάστρα με άξονες την ιδέα της Αναγκαιότητας και της Φύσης. Η Ναυσικά Πάστρα (1921 – 2011) συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων Ελληνίδων εικαστικών με εκθέσεις και έργα σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
Ελένης Ζούνη, “Αποδόμηση Σιωπής ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Την ατομική έκθεση της Ελένης Ζούνη με τίτλο “Αποδόμηση Σιωπής” που περιλαμβάνει πρόσφατα και νέα έργα σε χαρτί και καμβά παρουσιάζει η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών μέχρι τις 2 Απριλίου.

Δουλεμένα τα τελευταία δύο χρόνια, όλα τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση αντικατοπτρίζουν την ακραία κατάσταση εγκλεισμού που βίωσε η καλλιτέχνις και ολόκληρος ο κόσμος. Απομονωμένη στο εργαστήριό της στο κέντρο της Αθήνας, η Ζούνη σύντομα συνειδητοποίησε ότι η καραντίνα καταρρίπτει όλα τα προσωπικά και διαπροσωπικά όρια δημιουργώντας ταυτόχρονα μια αχρονική κατάσταση. Σε μια περιοχή, η οποία πριν την πανδημία έσφυζε από ζωή, το εργαστήριό της λειτούργησε και υπό αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες πλήρους απομόνωσης ως κουκούλι καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Οι πυκνές και ριζικές αλλαγές στην σφαίρα της κοινωνικής πραγματικότητας, έκαναν την Ζούνη να παρατηρήσει τη σταδιακή αλλά έντονη κατάρρευση όλων όσων γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η δραματική αναδιαμόρφωση των ανθρώπινων σχέσεων την επηρέασε, ενεργοποιώντας την ανάγκη εγγραφής και ενσωμάτωσης αυτής της νέας εμπειρίας στο έργο της.

Ωδείο Αθηνών

8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
@PHOTOPRESS TH&ATH ANAGNOSTOPOULOI OE WWW.PRESSREPORT.GR

Το Goethe-Institut Athen παρουσιάζει σε συνεργασία με τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη και το Ωδείο Αθηνών τη νέα μόνιμη έκθεση «Από το κτήριο στην κοινότητα: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus».

Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος (1903 - 1992) είναι ο μοναδικός Έλληνας αρχιτέκτονας που έζησε για δύο χρόνια στη Βαϊμάρη, την εποχή που λειτουργούσε εκεί η Σχολή του Bauhaus, και ήρθε σε άμεση επαφή με τις αρχές, τη διδασκαλία και τους ανθρώπους της διάσημης αυτής σχολής.

Η εμπειρία του Bauhaus και γενικότερα του κλίματος της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης υπήρξε καταλυτική για το μετέπειτα έργο του. Κατανόησε το Bauhaus όχι ως ένα «στυλ», αλλά ως έναν ευρύτερο τρόπο σκέψης και δημιουργίας, τον οποίο εφάρμοσε στα σχέδιά του για το Πνευματικό Κέντρο της Αθήνας (1959) και το κτήριο του Ωδείου Αθηνών, το μόνο κτίσμα που υλοποιήθηκε από την εκτενή εκείνη μελέτη.

Με αφορμή την ανακαίνιση των χώρων του Ωδείου Αθηνών, η έκθεση στεγάστηκε στον 1ο όροφο και έλαβε μόνιμο χαρακτήρα. Επικεντρώνεται στην ιστορία του σημαντικού αυτού κτηρίου. Επίσης, προσφέρει μια περιήγηση στις διάφορες πτυχές της σταδιοδρομίας του αρχιτέκτονα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μοντερνισμού του 20ού αιώνα, και φωτίζει την περίοδο κατά την οποία σχεδιάστηκε και ανεγέρθηκε το Ωδείο Αθηνών.

Παράλληλα, η έκθεση λειτουργεί ως προτροπή προς τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες να συνεχίσουν την περιήγησή τους στους υπόλοιπους χώρους του κτηρίου, με την επιδίωξη να γίνει κατανοητή η πρόθεση του αρχιτέκτονα να λειτουργήσει το κτήριο ως μέσο σύστασης μιας κοινότητας, η οποία θα μοιράζεται δημιουργικά το ενδιαφέρον της για τη μουσική και τις τέχνες.

Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων

8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας

Η έκθεση Visitations (Επισκέψεις) του Γιάννη Χατζηασλάνη, που παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» έως τις 30 Απριλίου, αφορά μία συλλογή φωτογραφιών από μουσεία της Αττικής, ένα σύνολο εικόνων από χώρους, δωμάτια, βιτρίνες, εκθέματα και αντικείμενα. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια επισκέψεων σε περισσότερα από 50 μουσεία τα τελευταία πέντε χρόνια, με μια μικρή αναλογική κάμερα. Το έργο προέκυψε μέσα από την εξερεύνηση μουσειακών αφηγήσεων, την περιέργεια γύρω από τα εκθέματα και από τις συναντήσεις με το απρόσμενο. Το έργο του Χατζηασλάνη δεν αποσκοπεί να λειτουργήσει ως ευρετήριο των μουσείων της Αττικής. Ωστόσο, μέσω της διαδικασίας της συσσώρευσης, έχει εξελιχθεί το ίδιο σε ένα μικρό μουσείο· σε μια συλλογή των συλλογών.

Evripides Art Gallery

8 ανοιξιάτικες βόλτες γεμάτες τέχνη σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
Ο ζωτικός χώρος του Σπύρου Κωτσαλά CHRISTOS SIMATOS 2014

Η Evripides Art Gallery (Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι) υποδέχεται την άνοιξη με δύο εκθέσεις. Την έκθεση του Σπύρου Κωτσαλά με τίτλο «Ζωτικός χώρος» που θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2022 και την έκθεση του Γιάννη Ευθυμίου με τίτλο «Αγνώς Καβαλάρης» που θα διαρκέσει έως τις 9 Απριλίου 2022.

Κοινός τόπος και στις δύο εκθέσεις η ζωγραφική που κινείται ενάντια σε κάθε τι επιτηδευμένο και διερευνά το βαθύτερο νόημα της ύπαρξης, μετατρέποντας ένα έργο τέχνης σε ερέθισμα για φιλοσοφική σκέψη.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Εικαστικά, Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη
SHARE:

24Media Network