Είδαμε τα θεατρικά “Κομμάτια μιας γυναίκας” του Μούντρουτσο στο Φεστιβάλ Αθηνών

Είδαμε τα θεατρικά “Κομμάτια μιας γυναίκας” του Μούντρουτσο στο Φεστιβάλ Αθηνών
Natalia_Kabanow

Είδαμε την παράσταση του Κορνέλ Μούντρουτσο στην Πειραιώς 260 και καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας.

Ο Κορνέλ Μούντρουτσο δεν είναι άγνωστος στο ελληνικό κοινό. Πρόκειται για έναν παγκοσμίου φήμης θεατρικό και κινηματογραφικό σκηνοθέτη, δημιουργό της πολυσυζητημένης “Νυχτερίδας” και του “Λευκού θεού”, που τιμήθηκε στις Κάννες. Πριν από τρία χρόνια, είχε δημιουργήσει μεγάλη αίσθηση με την παράσταση που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Απομίμηση ζωής», ενώ τον χειμώνα που μας πέρασε η ταινία του “Θραύσματα μιας γυναίκας” – που ανέβηκε στην ψηφιακή πλατφόρμα του Netflix- συζητήθηκε πολύ λόγω της σκληρής θεματολογίας της, αλλά και της εξαιρετικής ερμηνείας της Βανέσας Κίρμπι.

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από μια τραυματική εμπειρία ενός ζευγαριού που γίνεται αφετηρία ενός καθολικού αναπροσδιορισμού: Μία τριαντάχρονη γυναίκα χάνει το μωρό της. Θα καταφέρει, άραγε, να βρει το κίνητρο να παλέψει για τον εαυτό της και τα αγαπημένα της πρόσωπα; Θα μπορέσει να διεκδικήσει την προσωπική της ελευθερία και αυτοπραγμάτωση;

Vasia_Anagnostopoulou

Ο δαιμόνιος Ούγγρος σκηνοθέτης, αποφάσισε και έκανε θεατρική παράσταση την ίδια ακριβώς ιστορία της Kata Wéber που πραγματεύεται μία πολύ ισχυρή απώλεια. Σημειώστε πως η Wéber είναι η σύζυγός του Μούντρουτσο και πως μαζί βίωσαν μία παρόμοια απώλεια στο παρελθόν, απώλεια που θέλησαν να φέρουν στο κινηματογραφικό και θεατρικό προσκήνιο σε μία προσπάθειά τους να αποκαλύψουν τη φύση της ίδιας της θλίψης και της ανασυγκρότησης.

Έχοντας δει κάποιος την κινηματογραφική και τη θεατρική προσέγγιση του Μούντρουτσο μόνο έκπληκτος μπορεί να μείνει για το πόσο οι δύο πτυχές της ίδιας ιστορίας μπορούν να παρουσιαστούν τελείως διαφορετικά με τόσο υψηλή αισθητική και ποιότητα. Πρόκειται για το απόλυτο παράδειγμα του τι μπορεί να καταφέρει μία ταινία και τι μία θεατρική παράσταση. Αρκεί μόνο να σημειώσουμε πως στην ταινία βλέπουμε περισσότερες από 10 σκηνές, ενώ στο θέατρο μόνο 2 και το αποτέλεσμα είναι ακριβώς το ίδιο.

Natalia_Kabanow

Στην Πειραιώς 260 είδαμε να παίρνει σάρκα κι οστά ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα. Πρωταγωνίστριες μία μεσήλικη μητέρα στα όρια της άνοιας, οι κόρες της, Μάγια και Μόνικα, και η δικηγόρος ανιψιά της. Κεντρική ηρωίδα η Μάγια, μια γυναίκα που αποφασίζει να γεννήσει στο σπίτι της στη σύγχρονη Βαρσοβία με τη βοήθεια μιας μαίας, γιατί έχει υποσχεθεί στο μωρό της να γεννηθεί όποτε αυτό το θελήσει. Αρνείται σθεναρά να πάει στο νοσοκομείο, δεν έχει κάνει ούτε τις τελευταίες απαραίτητες εξετάσεις της εγκυμοσύνης και αφήνεται απλώς στη φύση. Το μωρό (κοριτσάκι) πεθαίνει λίγα λεπτά μετά τη γέννα, η Μάγια βρίσκεται αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις των επιλογών της και συνθλίβεται μέσα από τον πόνο της. Έξι μήνες μετά την τραγική αυτή απώλεια συναντιέται με την οικογένειά της σ΄ένα εκρηκτικό οικογενειακό τραπέζι όπου αποκαλύπτονται σταδιακά όλα τα κρυμμένα συναισθήματα, οι φόβοι, αλλά και η λαχτάρα για ένα restart και για την… ευτυχία.

Στην παράσταση αυτή κυριαρχούν και πρωταγωνιστούν οι τέσσερις αυτές γυναίκες. Οι άνδρες είναι απλώς παρόντες, χωρίς ιδιαίτερη ενσυναίσθηση. Οι σχέσεις των γυναικών καταγράφονται μέσα από οικείες συγκρούσεις που μοιάζουν με ασήμαντες. Δεν είναι όμως. Είναι γεμάτες με υπαρξιακά ερωτήματα και ζητούμενα και μία εξαντλητική προσπάθεια αυτοκαθορισμού.

Natalia_Kabanow

Ο χρόνος επουλώνει τις πληγές μιας απώλειας; Και πώς μπορεί κάποιος να ζήσει μετά από κάτι τέτοιο; Πώς είναι μία μητέρα να “πεθαίνει” κάθε μέρα μπροστα στις κόρες της προσπαθώντας να μη βυθιστεί στη λήθη; Και πόσο η μία αποτελεί κομμάτι μιας άλλης; Και τελικά, από τι υλικό είναι φτιαγμένα και που βρίσκονται τα “κομμάτια” μίας γυναίκας; Η ανατριχιαστική σκηνή όπου οι τέσσερις γυναίκες τραγουδούν το Felicita υπό τους ήχους του πιάνου που παίζει η μητέρα δίνει την απάντηση.

Η θεατρική σκηνοθετική ματιά του Μούντρουτσο εκπλήσσει με τη βαθύτητα και τον τρόπο που καταφέρνει να διεισδύσει στον εσωτερικό κόσμο των ηρώων. Συγκλονιστικές ερμηνείες όλων ανεξαιρέτως των ηθοποιών της παράστασης (Dobromir Dymecki, Monika Frajczyk, Magdalena Kuta, Sebastian Pawlak, Marta Ścisłowicz, Justyna Wasilewska, Agnieszka Żulewska).

Σπεύστε να δείτε τα θεατρικά “Κομμάτια μιας γυναίκας”. Αύριο Σάββατο 4/9 η τελευταία παράσταση στην Πειραιώς 260.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα