Ο Νικόλας Παπαγιάννης για τον έρωτα και τον θάνατο σ’ έναν “Ματωμένο Γάμο”

Ο Νικόλας Παπαγιάννης για τον έρωτα και τον θάνατο σ’ έναν “Ματωμένο Γάμο”
Ο Νικόλας Παπαγιάννης Ανδρέας Σιμόπουλος

Ο Νικόλας Παπαγιάννης μιλά στο NEWS 24/7 για την παράσταση "Ματωμένος Γάμος" που σκηνοθετεί η Μαρία Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.

Ένα άρθρο εφημερίδας που ανέφερε ένα έγκλημα στην ανδαλουσιανή πόλη Níjar αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα για τον “Ματωμένο Γάμο”, ένα από τα τρία τραγικά θεατρικά έργα της “ισπανικής υπαίθρου” (τα άλλα δύο είναι η “Γέρμα” και “Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα”).

Το έργο γράφτηκε στο κατώφλι ενός βίαιου Εμφυλίου και συνιστά μία συγκλονιστική ιστορία ενός πάθους και ταυτόχρονα ένα παράφορο τραγούδι που μιλά με τρόπο σπαρακτικό για την ελευθερία, τον έρωτα και τον θάνατο. Οι γυναίκες της ισπανικής υπαίθρου επιζητούν να σπάσουν τα δεσμά της πειθήνιας υποταγής τους σε μία κοινωνία που τους αρνείται την κοινωνική και την ερωτική ισότητα.

Βλέπεις αυτό το χέρι; Λοιπόν, δεν είναι το δικό μου χέρι. Είναι το χέρι του αδελφού μου, του πατέρα μου και της γενιάς μου ολόκληρης της πεθαμένης /Γαμπρός, Ματωμένος Γάμος

Ο Νικόλας Παπαγιάννης είναι ένας εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης που θα σκηνοθετήσει η Μαρία Μαγκανάρη στη σκηνή Νίκος Κούρκουλος του Εθνικού. Ενσαρκώνει τον Λεονάρντο, τον άνδρα που το σκάει με τη νύφη την ημέρα του γάμου της καβάλα σε ένα άλογο που καλπάζει βαθιά μέσα στο σκοτεινό δάσος…

Έμπειρος ηθοποιός του θεάτρου -το ευρύ κοινό τον γνώρισε τελευταία στις τηλεοπτικές του εμφανίσεις στον Σκοτεινό Δρόμο στο Mega και στο “Ποιος Ήτον ο Φονεύς του Αδελφού μου” στην ΕΡΤ- με συνεργασίες με την αφρόκρεμα των Ελλήνων σκηνοθετών, ο Νικόλας Παπαγιάννης μάς μίλησε με αφορμή τον Ματωμένο Γάμο.

Αυτό που με γοητεύει ιδιαίτερα στον Ματωμένο Γάμο, είναι οι αποκαλύψεις που μου χαρίζει η κάθε μέρα που βυθίζομαι σ’ αυτό το εργο, η σχέση που αποκτώ στις πρόβες με αυτό ολοένα και πιο πολύ. Μου αποκαλύπτεται σιγά-σιγά. Έχω την αίσθηση πως αναιρούνται οι όποιες σκέψεις τυχόν είχα πριν έρθω σε επαφή με αυτό και αυτό με γοητεύει ιδιαιτέρως” αναφέρει χαρακτηριστικά και συνεχίζει “το αίμα θα έλεγα πως συμβολίζει το πεπρωμένο, την ειμαρμενη, το αναπόφευκτο και το μοιραίο. Η ισόβια μάχη του ανθρώπου απέναντι σ’αυτο που παραλαμβάνει και σ’αυτό που μεταφέρει από γενιά σε γενιά. Το νήμα από το παρελθόν στο μέλλον”.

Τόσον καιρό κρυβόντουσαν ο ένας από τον άλλον αλλά στο τέλος νίκησε το αίμα

Στο έργο αυτό οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τον ίδιο τον εαυτό τους. Μπορεί, άραγε, να αποδράσει ποτέ κανείς, από τον εαυτό του; Το ζητούμενο κατ’ εμέ δεν είναι να αποδράσει κανείς από τον εαυτό του, αλλά να τον ανακαλύψει και να συμφιλιωθεί μαζί του ει δυνατόν. Διότι όσο κι αν μας απαρνηθούμε, «…η πόλις θα σε ακολουθεί..»” σημειώνει ο Νικόλας Παπαγιάννης ενώ αναφέρεται και στους συνεκτικούς δεσμούς του έργου με το σήμερα “Μέσω μιας παράστασης που ανεβαίνει το Φεβρουάριο του ‘22, μέσα από τις φωνές, τις ερμηνείες των ηθοποιών και τη σκηνοθετική ματιά που διαμορφώθηκαν αυτήν την συγκεκριμένη περίοδο, σε αυτές τις συγκεκριμένες συνθήκες. Και φυσικά μέσα από το διαχρονικό ζήτημα της ισότητας και των δικαιωμάτων απέναντι στη ζωή των δυο φύλων. Τα κλασσικά έργα, άλλωστε, είναι πέρα από τις εποχές, είναι άμεσα συνδεδεμένα με το αίμα!”


Πιστεύετε ότι ο έρωτας καθορίζει τις ζωές μας; Θα μπορούσε ο Ματωμένος Γάμος να έχει ένα διαφορετικό τέλος;
Οποιοδήποτε άλλο τέλος θα ονόμαζε τον γάμο διαφορετικά και όχι ματωμένο. Φυσικά και θα μπορούσε να έχει ένα διαφορετικό τέλος, αλλά αυτό σημαίνει πως θα ήταν ένα άλλο έργο. Ο έρωτας είναι η κινητήριος δύναμη. Ο έρωτας και ο θάνατος είναι οι δυο μεγάλες αντικρουόμενες ενορμήσεις, οι δυο μεγαλες αντίρροπες δυνάμεις που στοιχειώνουν τον άνθρωπο και τον καθορίζουν.

Τόσον καιρό κρυβόντουσαν ο ένας από τον άλλον αλλά στο τέλος νίκησε το αίμα

Στη δική σας ζωή πόσο κινητήριος δύναμη είναι ο έρωτας; Πόσο σας έχει καθορίσει;
Απόλυτα.

Πώς βλέπετε γύρω μας την κοινωνία; Πόσο ανοιχτή είναι στους παράνομους έρωτες, αλλά και στη διαφορετικότητα;
Ένας παράνομος έρωτας εκ φύσεως δεν μπορεί να κριθεί με όρους κοινωνικής αποδοχής και νομιμότητας. Αυτή ακριβώς η μη αποδοχή είναι που τον καθιστά παράνομο και σκοτεινά γοητευτικό. Όσον αφορά στην ανεκτικότητα της κοινωνίας απέναντι στη διαφορετικότητα και στο διαφορετικό, φαίνεται να βρίσκεται σε διάλογο και σε πρόοδο σε σχέση με αυτό, αλλά σίγουρα είναι μια μεγάλη πάλη μέσα στον ίδιο τον άνθρωπο λόγω της εκ φύσεως δυσκολίας του να δεχθεί και να κατανοήσει ό,τι δεν του μοιάζει. Αυτή η πάλη είναι απαραίτητη και είναι αυτή που μας εξελίσσει. Είμαι αισιόδοξος πως ο άνθρωπος θα συνεχίσει να παλεύει προς αυτόν τον δρόμο, της κατανόησης και της αποδοχής. Είναι, άλλωστε, η μόνη του ελπίδα.

Εσάς τι είναι αυτό που σας θυμώνει περισσότερο γύρω σας;
Ένας αδιανόητος κυνισμός και μια χαοτική ελεύθερη πτώση ήθους και σκέψης. Αναφέρομαι πάντα στα πρόσωπα τα οποία αναλαμβάνουν τις τύχες της κοινωνίας. Τα πρόσωπα που οι κοινωνίες εμπιστεύθηκαν και μετά το πληρώνουν.

Μελλοντικά σχέδια;
Βρίσκομαι λίγο πριν την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της νέας μεγάλου μήκους ταινιας του Γιώργου Ζώη «Arcadia» και ξεκινάω σε λίγες μέρες γυρίσματα για την καινουρια ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου «Shooting». Αναμένεται σε λίγο καιρό να βγει στις αίθουσες -αν ο Covid το επιτρέψει- η ταινία «Rareland» του Εύθυμη Χατζή που γύρισα το καλοκαίρι στην Ιτέα και στην Αθήνα, καθώς και ένα μεγάλο τηλεοπτικό πρότζεκτ για το οποίο, όμως, δεν μου επιτρέπεται να σας πω περισσότερα.!

Ταυτότητα παράστασης: Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου/Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη/Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη/Κοστούμια: Άγγελος Μέντης/Μουσική: Μάρθα Μαυροειδή/Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος/Βοηθός σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου/Βοηθός ενδυματολόγου: Καλλιόπη Βλαμάκη/Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Γοζαδίνου/Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Καραμανίδου/ Διανομή με αλφαβητική σειρά: Βαγγέλης Αμπατζής : Γαμπρός, Δήμητρα Βλαγκοπούλου: Νύφη, Νόνη Ιωαννίδου: Μοίρα / Πεθερά / Κοπέλα / Ξυλοκόπος, Σύρμω Κεκέ: Γυναίκα του Λεονάρντο, Μαρία Κεχαγιόγλου: Μητέρα , Ευσταθία Λαγιόκαπα : Μοίρα / Γειτόνισσα / Κοπέλα / Ξυλοκόπος, Πέτρος Μάλαμας : Θάνατος / Λόρκα, Νικόλας Παπαγιάννης: Λεονάρντο , Γιάννης Σιαμσιάρης: Πατέρας της Νύφης / Φεγγάρι, Μαρία Σκουλά: Μοίρα / Υπηρέτρια / Κοπέλα / Ξυλοκόπος/ Φωτογράφος παράστασης: Ανδρέας Σιμόπουλος

Info: Κτήριο Τσίλλερ | Σκηνή Νίκος Κούρκουλος/ Από τις 11.2.2022/Hμέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή στις 19:30. Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00./Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr και στο 210.7234567 (με χρήση πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας) /Πληροφορίες: Ταμεία κτηρίου Τσίλλερ (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24), τηλ. 210.5288170-171

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα