"Οι πραγματικές ιδέες είναι αυτές που καθορίζουν τις εποχές και διαμορφώνουν τον κόσμο"

"Οι πραγματικές ιδέες είναι αυτές που καθορίζουν τις εποχές και διαμορφώνουν τον κόσμο"

Η Managing Director της διαφημιστικής εταιρείας "The Newtons Laboratory", Κατερίνα Σάββα, με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων της εταιρείας μιλά στο NEWS 24/7 για όλα όσα έφερε η Newtons στην αγορά της διαφήμισης, για τα challenges της εποχής, αλλά και για τη σημασία ενός υγιούς workplace.

Αν μπορούσαμε να περιγράψουμε με μία μόνο πρόταση τι είναι αυτό που κάνει μια διαφημιστική εταιρεία επιτυχημένη σήμερα, αυτή θα ήταν "να αφουγκράζεται τους καιρούς και να δημιουργεί ιδέες που κάνουν τη διαφορά". Με λίγα λόγια το μυστικό είναι να μπορείς να υποδέχεται τις προκλήσεις με δημιουργικότητα και με την αυτοπεποίθηση πως δεν έχει σημασία αν οι καιροί είναι καλοί ή κακοί.

Αυτό ακριβώς είναι το mentalité της διαφημιστικής εταιρείας "The Newtons Laboratory" που γιόρτασε φέτος τα 10 της χρόνια. 10 χρόνια κατά τα οποία με τις ιδέες της έχει καταφέρει να προσθέσει νέες λέξεις στη γλώσσα των καιρών και να ανακαλύψει με μαγικό τρόπο τη δύναμη που κρύβεται μέσα σε κάθε αλήθεια.

Με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων, το NEWS 24/7 επικοινώνησε με τη Managing Director της εταιρείας, Κατερίνα Σάββα. Της ζητήσαμε να θυμηθεί για χάρη μας μερικές από τις καμπάνιες στη διάρκεια της δεκαετίας για τις οποίες νιώθει υπερήφανη. Ταυτόχρονα, η κυρία Σάββα μάς εξήγησε πώς η Newtons έζησε αυτή τη δεκαετία των αναταραχών και των προκλήσεων, αλλά και τι είναι αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη εταιρεία να ξεχωρίζει, αλλάζοντας τα δεδομένα στη διαφήμιση.

Είστε CEO της The Newtons Laboratory σε μια δεκαετία που ξεκίνησε με κρίση, συνεχίστηκε με κοινωνικό διχασμό και ρατσιστικές εξάρσεις και κλείνει με πανδημία και έντονους προβληματισμούς για την κοινωνία στην οποία ζούμε. Πώς έζησε η Newtons αυτή τη δεκαετία των αναταραχών;

Είναι γεγονός ότι τα 10 χρόνια ζωής της The Newtons Laboratory συνοδεύτηκαν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Δραματικές αλλαγές, ανατρεπτικές συμπεριφορές, αβεβαιότητα, αμφισβήτηση, αλλά και προσδοκία για το διαφορετικό. Εμείς βαδίσαμε δίπλα στις εξελίξεις. Ή αν θέλετε μαζί με τις εξελίξεις, μέσα από την ιδιαίτερη επιδραστικότητα που μας ξεχωρίζει. Και πάντα με δημιουργική ψυχραιμία και βαθιά ενσυναίσθηση για το τι συμβαίνει γύρω μας. Αυτός είναι άλλωστε ο μοναδικός τρόπος να περιγράψεις αυθεντικά την καθημερινότητα. Και να μπορέσεις να τη μετατρέψεις σε μηνύματα και εικόνες που δίνουν ιδιαίτερο νόημα στην ζωή όλων μας.

Οι Newtons έχουν τη μαγική ικανότητα να αναγνωρίζουν αξίες

Κοιτώντας πίσω στο ξεκίνημα αυτού του δεκαετούς ταξιδιού και προερχόμενη από τη διαφήμιση, τι ήταν εκείνο που έφερε η The Newtons Laboratory στην αγορά της διαφήμισης;

Η διαφήμιση είναι η τέχνη της επικοινωνίας που από τη φύση της απευθύνεται σε όλες και όλους. Χωρίς διακρίσεις. Ακόμα και όταν αφορά συγκεκριμένα κοινά πρέπει να μπορεί να ευαισθητοποιεί οριζόντια. Να μπορεί να ερμηνεύει αυτό που συμβαίνει και να κάνει επιλογές που οδηγούν στην αιχμή κάθε εποχής. Στα εύκολα και τα δύσκολα, οι Newtons έχουν αυτή τη μαγική ικανότητα να αναγνωρίζουν αξίες. Να μετατρέπουν τα επίκαιρα θέματα σε σκοπούς, μέσα από πρωτότυπες δημιουργικές ιδέες.

Αν έπρεπε να δώσετε τρεις επιθετικούς προσδιορισμούς για την εταιρεία και να τους δικαιολογήσετε, ποιους θα επιλέγατε;

Ανατρεπτική γιατί δεν συμβιβάζεται με τα στερεότυπα. Διερευνητική γιατί ψάχνει πάντα τη αλήθεια που μας αφορά. Πρωτοπόρος γιατί δεν διστάζει να κάνει πράξη το καινούργιο.

Ποια είναι εκείνα με τη δική σας ματιά τα στοιχεία που σας ξεχωρίζουν σε αυτή την τόσο ανταγωνιστική αγορά;

Είμαστε μια καλοκουρδισμένη ομάδα, διαφορετικοί χαρακτήρες, συχνά με συμπληρωματικές απόψεις. Ζυμώνουμε τη σκέψη και ξεκλειδώνουμε αντιλήψεις που γίνονται ελκυστικές ιδέες. Είμαστε εξωστρεφείς, ανοιχτοί στο νέο και διάθεση να ξαναδούμε το παλιό με διαφορετική ματιά. Πάνω απ’ όλα στεκόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις δίπλα στους πελάτες μας. Στις καλύτερες αλλά και στις δυσκολότερες συγκυρίες.

Η Newtons έχει συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια στο ότι αντιλαμβάνεται την εποχή. Πόσο challenging είναι για τη διαφήμιση η εποχή του #MeToo, των γυναικοκτονιών και του diversity;

Καθημερινά διαπραγματευόμαστε ή αν θέλετε παλεύουμε με τις λέξεις και τις αντιλήψεις που αυτές κρύβουν μέσα τους. Από την έμφυλη γλώσσα και τον ρατσισμό, στα ατομικά δικαιώματα και τις βιώσιμες πρακτικές. Αλίμονο αν δεν μπορέσεις με την επικοινωνία σου να βάλεις αυτά τα θέματα στον δημόσιο διάλογο. Να ευαισθητοποιήσεις και τελικά να παροτρύνεις. Μπορεί να μη δώσεις άμεσα τη λύση, αρκεί όμως έστω και ένα σταθερό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.


Η διαφήμιση είναι επικοινωνία χτισμένη πάνω σε εξωτερικά ερεθίσματα

Η διαφήμιση συμβαδίζει με τα κοινωνικά μηνύματα της εποχής από ανάγκη να ταυτιστεί με το κοινό ή από ανάγκη να εκφράσει και ο κλάδος τη δική του θέση;

Η διαφήμιση είναι επικοινωνία χτισμένη πάνω σε εξωτερικά ερεθίσματα. Ψάχνει και υλοποιεί στόχους. Η επικοινωνία επομένως δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός. Είναι από τη φύση της ένα θερμό μέσο δημόσιου διαλόγου. Η κλαδική εσωστρέφεια απλώς δεν έχει θέση σ’ αυτή τη διαδικασία.

Τελικά η εποχή του COVID, τι αποτύπωμα αφήνει στη διαφήμιση;

Κάθε δύσκολη εποχή «ματώνει» τη σκέψη, τον λόγο, τις αντιλήψεις και τις πράξεις των ανθρώπων. Ζήσαμε αλλαγές παντού, στο σπίτι και στην εργασία, στη διασκέδαση και στις διαπροσωπικές επαφές. Όλα αυτά έγιναν αναπόφευκτα λέξεις και εικόνες στην καθημερινότητα της διαφήμισης.

Η εποχή ζητά στροφή σε βιώσιμες επιλογές. Όχι μόνο για τους πελάτες που εκπροσωπείτε αλλά και για εσάς τους ίδιους. Τι έχει κάνει η εταιρεία σε αυτόν τον τομέα;

Ίσως αυτή να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για κάθε εταιρεία που ασκεί επιχειρηματικότητα με ευθύνη και ήθος. Να μπορείς να υπάρχεις στην αγορά, να παρέχεις υπηρεσίες σήμερα με τρόπο που διασφαλίζει την επάρκεια και αύριο. Από τη διαχείριση της ενέργειας και την ανακύκλωση υλικών μέχρι τον τρόπο που εμπνέεις και κινητροδοτείς τους δικούς σου ανθρώπους. Προσπαθούμε να κάνουμε όσο και όπου μπορούμε βιώσιμες επιλογές, για την κοινωνία, το περιβάλλον, την εταιρική διακυβέρνηση, μεγαλώνοντας κάθε φορά την πρόκληση και το αποτέλεσμα.

Τη φήμη της The Newtons Laboratory την συνόδευε πάντα ένα coolness σχετικά με το workplace και τις σχέσεις των ανθρώπων της. Δεν υπάρχει καλύτερος άνθρωπος για να το επιβεβαιώσει.

Είμαστε cool χαρακτήρες, επομένως δεν μπορεί παρά και το περιβάλλον μας να είναι cool. Τα πάντα ξεκινάνε από τον τρόπο σκέψης και τη διάθεση. Η συμπερίληψη είναι δεδομένη. Η ένταξη προϋποθέτει βούληση και ατομική προσπάθεια. Η κοινωνία των Newtons είναι κάτι σαν το Βρετανικό Σύνταγμα. Άυλη όσο και συναινετικά δεσμευτική.

Είναι κλισέ αλλά οι άνθρωποι κάνουν τις εταιρείες. Πώς συστήνετε την εταιρεία σε κάποιον που έρχεται πρώτη μέρα στη δουλειά; Τι μπορείτε να του υποσχεθείτε για τη ζωή του κοντά σας;

Όταν κάποια ή κάποιος διαβεί το κατώφλι μας είναι γιατί μας έχει ήδη γνωρίσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αυτό που με βεβαιότητα υποσχόμαστε είναι πολλή προσπάθεια, ακόμα περισσότερη αναζήτηση και καθημερινές εκπλήξεις.

Η έννοια της υπερηφάνειας υπάρχει αρκετά στη διαφήμιση. Μπορείτε να ξεχωρίσετε επιγραμματικά κάποιες καμπάνιες της τελευταίας δεκαετίας για τις οποίες νιώθετε υπερήφανοι στην εταιρεία;

Αφού είναι 10 τα χρόνια θα διαλέξω 10 καμπάνιες αφήνοντας εκτός αρκετές που θα μπορούσαν άνετα να είναι στη λίστα. Για την WIND ο ‘’Αγαπούλας’’ με τον Τάκη Σπυριδάκη σε μια σειρά 6 καμπανιών - ταινιών, η ‘’Ληστεία’’ με το ‘’Όταν λέμε όλοι εννοούμε όλοι’’ και οι ‘’Συνηθισμένοι Άνθρωποι’’ μια από τις πιο αγαπημένες μας corporate επικοινωνίες. Για το Johnnie Walker το ‘’Keep Walking Greece ενώ για τον ΟΠΑΠ ο ‘’Θείος’’ στο Τζόκερ και τα ‘’Μπαλκόνια’’ στο Πάμε Στοίχημα. Για την Τράπεζα Πειραιώς ο ‘’Μάνος Σέργιος’’ και οι ‘’Μπούφοι’’ μια από τις πιο εύστοχες κατά τη γνώμη μου εκπαιδευτικές επικοινωνίες για την ηλεκτρονική τραπεζική. Για τα Lidl το #apotalidl και φυσικά όλη η πρόσφατη καμπάνια του εμβολιασμού με την ταινία ‘’Μάσκα" να ξεχωρίζει.

SHARE:

24Media Network