Σαρηγιάννης στο NEWS 24/7 για Κιμούλη: “Μου επιτέθηκε με χυδαιότητες επειδή δεν του άρεσε η κριτική μου”

Σαρηγιάννης στο NEWS 24/7 για Κιμούλη: “Μου επιτέθηκε με χυδαιότητες επειδή δεν του άρεσε η κριτική μου”

Ο πολιτιστικός συντάκτης Γιώργος Δ. Κ. Σαρηγιάννης μιλά στο News 24/7 για την επίθεση που είχε δεχτεί από τον Γιώργο Κιμούλη μετά από κριτική του στην παράσταση "Οιδίπους Τύραννος" του Σπύρου Ευαγγελάτου. "Τόση χυδαιότητα δεν είχα ξαναδεί", λέει μεταξύ άλλων.

Πριν από μερικές ημέρες, ο γνωστός πολιτιστικός συντάκτης, Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης (Νέα, Ταχυδρόμος, Marie Claire) έκανε μία ανάρτηση στο προσωπικό του blog “Το Τέταρτο Κουδούνι”, παραθέτοντας μία προσωπική υπόθεση με τον Γ. Κιμούλη, από τότε που ο ίδιος ήταν συντάκτης των Νέων (Ιούλιος 2010).

Όπως αναφέρει ο έμπειρος δημοσιογράφος θεατρικού ρεπορτάζ (από το 1984) και συντάκτης του συγκεκριμένου blog πλέον, μία δική του κριτική αποτίμηση της παράστασης “Οιδίπους Τύραννος” στάθηκε αφορμή για να δεχτεί σφοδρή επίθεση από τον Γ. Κιμούλη, παρά το γεγονός ότι δεν είχε καμία συμμετοχή στην παράσταση που παρουσιάστηκε από το “Αμφι-Θέατρο” στις 9 και 10 Ιουλίου του 2010 στην Επίδαυρο (με συμμετοχή, μεταξύ άλλων, των Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη).

Σύμφωνα με τις αναφορές του κ. Σαρηγιάννη στη ανάρτησή του, λίγες ημέρες αργότερα ο κ. Κιμούλης “εγκαινίασε” μία στήλη “Κριτικής στην κριτική”, στο στόχαστρο της οποίας βρέθηκε και ο ίδιος με κείμενο που έφερε τον τίτλο “Φληναφήματα και πομφόλυγες”, το οποίο περιείχε “υποτιμητικούς, ομοφοβικούς, ειρωνικούς και χυδαίους” χαρακτηρισμούς”, όπως σχολιάζει στο News 24/7 και όπως μπορεί να αντιληφθεί όποιος το διαβάσει (το παραθέτει ολόκληρο στη σχετική ανάρτηση).

Ακολουθούν αυτούσιες ορισμένες από τις ατάκες που αναδημοσίευσε ο Γ. Σαρηγιάννης από το κείμενο του Γ. Κιμούλη:

-“Πέντε χρόνια έχουν περάσει και σου έχω μείνει ανεξίτηλος. Πρόσεχε, τρελλό αγόρι, θα τον παρεξηγήσουν αυτόν τον έρωτα!”

-“Παρατήρησα, πως η γραφή σου συνεχίζει να είναι στο επίπεδο δευτέρας ή τρίτης τάξης κάποιου γυμνασίου θηλέων και ησύχασα”.

Γιώργο, αυτή η επανάσταση που κάνεις στο συντακτικό μας, με απορρυθμίζει. Θετικά εννοώ. Αυτό το παιχνίδι που κάνεις μεταξύ προφορικού και γραπτού λόγου είναι… ΜΠΡΑΒΟ! Και το χιούμορ σου… δεν παίζεται. Απορώ γιατί κάποιοι το λένε κρυόκωλο”.

-“Κι αυτά τα “πιπίνια του fan club Μαρκουλάκης…” , όπως γράφεις. Αυτά, Γιώργο μου, μεταξύ μας κι εμένα μου σπάνε τα νεύρα. Πολλά πιπίνια γαμώτο πάνε σ’ αυτόν! Και το χειρότερο: μόνο κοριτσάκια”.

– “Σαν να διάβάζω έκθεση καλοσιδερωμένης μαθήτριας του δημοτικού”.

-“Από δω κι εμπρός θα μ’ έχεις από πίσω σου και όχι για χαρά”

Ο Γιώργος Σαρηγιάννης, περιγράφει λεπτομερώς τη συγκεκριμένη υπόθεση μέσω του News247, θέλοντας να εξηγήσει και τον λόγο που προέβη στη συγκεκριμένη αποκάλυψη:

“Τότε έκανα ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, είχα κάνει μία συνέντευξη και με τον κύριο Κιμούλη και έγραφα για τις παραστάσεις του. Τις έβλεπα, είχα δει κάποιες που μου άρεσαν, κάποιες που δεν μου άρεσαν και έγραφα, κατά καιρούς, και κάποια σχόλια. Έβλεπα, λοιπόν, μία έπαρση σε κάποια προγράμματα ή δηλώσεις του. Κατά καιρούς είχα σχολιάσει όχι θετικά. Αλλά ο τρόπος μου θεωρώ ήταν πάντα πολιτισμένος. Έγραφα τις αντιρρήσεις μου με χιούμορ. Δεν είχε αντιδράσει ποτέ”, λέει αρχικά, φτάνοντας στο σημείο που φαίνεται πως ξεχείλισε το ποτήρι:

“Απ’ ό,τι κατάλαβα όταν δημοσιεύτηκε το κείμενό του για μένα, προφανώς μάζευε, μάζευε, μάζευε για καιρό και μετά βρήκε αφορμή το κείμενο που έγραψα για την παράσταση “Οιδίπους Τύραννος”, όπου έπαιζε ο φίλος του Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Αυτή η παράσταση δεν μου άρεσε”, θυμάται βάζοντας μία παρένθεση για να σημειώσει τον -επαγγελματικό- σκοπό της επισκέψεώς του στην Επίδαυρο για την παράσταση του Σπύρου Ευαγγελάτου:

Η εφημερίδα συνήθιζε να στέλνει έναν συντάκτη του θεατρικού ρεπορτάζ για να είμαστε στην πρεμιέρα και να γράψουμε τη Δευτέρα, μετά την πρεμιέρα ένα ρεπορτάζ. Δίνανε δύο σελίδες για να γράψουμε. Εκεί έκανα την κάλυψη της παράστασης. Επειδή είχα αρκετή πείρα ήδη, ήξερα να γράψω ρεπορτάζ για να γεμίσω δύο σελίδες: Τα παραλειπόμενα, ποιοι ήταν, για όσα γίνονταν μετά, αρκετά από αυτά, με χιούμορ. Το Σάββατο που ακολούθησε έγραψα μία κριτική παρουσίαση της παράστασης, η οποία ήταν αρνητική, χωρίς όμως να γράψω κάτι τρομακτικό”, περιγράφει ο Γ. Σαρηγγιάνης και προσθέτει:

“Ο κύριος Κιμούλης εμφανίστηκε ενδιάμεσα και ανακοίνωσε στο “Βήμα” ότι θα κάνει μία στήλη “Κριτικής στην Κριτική” στο mediasoup της Σεμίνας Διγενή και ότι θα κρίνει αυτούς που κρίνουν. Δημοσίευσε πρώτα για τον Γρηγόρη Ιωαννίδη, με αφορμή την παράσταση αυτή και τις επόμενες ημέρες για το δικό μου κομμάτι”

Σχόλια που δεν γράφονται ούτε στη φθηνότερη φυλλάδα

Και τα δύο κείμενα είχαν ίδιο ύφος. Είχαν ένα στυλ χυδαίο, ομοφοβικό, ειρωνικό, ενώ υπήρχε και ένα γκεμπελίστικο μέρος σε όλο αυτό: Πήρε τα δύο κείμενά μου, το ένα ρεπορτάζ και το άλλο κριτική παρουσίαση, που είχαν διαφορετικό ύφος, τα ανακάτεψε και τα ονόμασε όλα κριτική για να δώσει την εντύπωση στον αναγνώστη ότι σε κριτική γράφω “για πιπίνια που πήγαν να δουν τον Μαρκουλάκη, για τον Λεωνίδα, για το τι τρώγαμε, για την τουαλέτα που πήγαμε”, όλα όσα δηλαδή ήταν γραμμένα χιουμοριστικά τα χρησιμοποίησε ως κριτική για να υποβαθμίσει τη δουλειά μου και να δείξει ότι είμαι ένας άσχετος, ότι δεν ξέρω τη γλώσσα και τη σύνταξη (το πρώτο κείμενο ήταν γραμμένο με μία συνειδητή προφορικότητα). Αυτά τα συνδύασε με ένα γκεμπελίστικο τρόπο, κοροϊδεύοντας και με ομοφοβικά σχόλια τύπου “γυμνάσιο θηλέων”, “κοριτσίστικη έκθεση”, “θα με βρεις από πίσω, αλλά όχι για καλό”, τα οποία ούτε στη φτηνότερη επιθεώρηση, ούτε στη φτηνότερη φυλλάδα δεν θα μπορούσαν να γραφτούν.


“Τελικά η Κριτική στην Κριτική κράτησε μόνο για μένα και τον κύριο Ιωαννίδη. Ενώ είχε πει ότι θα γράψει και για άλλους κριτικούς, ακόμη και θετικά, τελικά έγραψε δύο φορές μόνο και σιωπηλά αυτό τέλειωσε. Το κείμενο αυτό του κ. Κιμούλη, επί δέκα χρόνια και μέχρι πριν από δύο-τρεις μήνες υπήρχε στο onlytheaer, της Σεμίνας Διγενή, όπου μεταφέρθηκε, προφανώς ως «πιασάρικο» από το mediasoup όταν αυτό έκλεισε. Πλέον δεν υπάρχει. Δεν ξέρω γιατί και πότε σβήστηκε…”.

Τόση χυδαιότητα δεν έχω ξαναδεί

Ο Γιώργος Σαρηγιάννης χαρακτηρίζει τη σχέση του με τον Γ. Κιμούλη ως “φυσιολογική” μέχρι τη στιγμή που “άρχισα να δημοσιεύω κάποια αρνητικά ή χιουμοριστικά σχόλια ή τότε που είχα γράψει πως χρωστούσε σε ηθοποιούς. (Με είχε πάρει μία ηθοποιός και μου είχε πει ότι δεν τους είχε πληρώσει). Προφανώς εκείνος φόρτωνε“, λέει και συνεχίζει: “Εγώ για το κείμενό του δεν είπα ποτέ τίποτα. Ούτε νομικά κινήθηκα. Δεν είχα καμία πρόθεση να του κάνω pr. Επίσης εγώ τότε ήμουν και στα Νέα, οπότε δεν μπορούσα να επιτεθώ για ένα θέμα προσωπικό. Όταν το διάβασα, στην αρχή σοκαρίστηκα. Μετά άρχισα πραγματικά να ανησυχώ για την ψυχική του υγεία. Είδα έναν άνθρωπο να κάθεται και να μετράει τις λέξεις που είχα γράψει σε διάφορα κομμάτια και το βρήκα μονομανιακό όλο αυτό”.

Μάλιστα, ο έμπειρος δημοσιογράφος τονίζει τη διαχρονικότητα της αντιπαράθεσης μεταξύ ηθοποιών και κριτικών με σημείο “τριβής” τα σχόλια των τελευταίων, ωστόσο, κάνει λόγο για “χυδαιότητα” άνευ προηγουμένου στην επίθεση που δέχτηκε ο ίδιος από τον Γ. Κιμούλη.

“Αντιρρήσεις μηνύματα οργής, επιστολές υπήρχαν και παλιότερα. Όπως το περιστατικό με τον Καραγάτση όταν έγραψε κάποια κριτική, ή όταν ο Καρακατσάνης είχε χαστουκίσει τον Γιάννη Βαρβέρη στο Εθνικό. Πάντα συνέβαινε οι άνθρωποι του θεάτρου να έχουν αντιδράσεις όταν η κριτική δεν ήταν θετική. Αλλά τόση χυδαιότητα δεν είχα ξαναδεί”

Πάντως, ο κ. Σαρηγιάννης δεν φαίνεται να πτοήθηκε από την “Κριτική στην Κριτική” του Γ. Κιμούλη, καθώς “εγώ συνέχισα να γράφω κανονικά κριτικές για τον κύριο Κιμούλη και, μάλιστα, σε δύο περιπτώσεις ήταν θετικότατες. Και στη «Μήδεια» και στον «Βασιλιά Ληρ». Μου άρεσαν και το έγραψα. Αλλά και σε κάποιες άλλες που δεν μου άρεσαν, επίσης το έγραψα”.

Χρόνια άκουγα για ανάλογες συμπεριφορές του στη σκηνή

Παράλληλα, ο επί σειρά ετών συντάκτης των Νέων σχολίασε και όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα με -αρνητικό- πρωταγωνιστή τον Γ. Κιμούλη έπειτα από τις καταγγελίες της Ζέτας Δούκα:

“Τη Ζέτα Δούκα την εκτιμώ πάρα πολύ και ως ηθοποιό και ως άνθρωπο και ως ενεργή κοινωνικά γυναίκα. Από αυτά που άκουσα μου φάνηκε πολύ πειστική και αληθινή. Εν τω μεταξύ, χρόνια άκουγα για ανάλογες συμπεριφορές του στη σκηνή. Αυτό πρέπει να διαχωρίσουμε γιατί αρχίσαμε λίγο να το συγχέουμε με συμπεριφορές άλλων σκηνοθετών στις πρόβες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, δεν άκουσα για τις πρόβες, αλλά για συμπεριφορές του στη σκηνή. Ότι δηλαδή πάνω στη σκηνή υπήρχαν βρισιές του σε χαμηλούς τόνους, κινήσεις που αποσυντόνιζαν τους ηθοποιούς, αυτά άκουγα τότε, απλώς ήρθαν τώρα να επιβεβαιωθούν από μερικές ακόμη ηθοποιούς. Βέβαια, από τη στιγμή που έχει κάνει και μήνυση ο κύριος Κιμούλης θα περιμένουμε όλα αυτά να ακουστούν και στο δικαστήριο και να δούμε εκεί τι θα ειπωθεί”.

Είχε δυνατότητες αλλά δεν προχώρησε

Πάντως, ο κ. Σαρηγιάννης δεν διστάζει ακόμη και σήμερα να αποτιμά τη θεατρικές ικανότητες του Γιώργου Κιμούλη, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά:

“Προφανώς, οι σχέσεις του ήταν καλές μόνο με όσους τον επαινούσαν και τον είχαν θεό. Εγώ τον θεωρούσα έναν ηθοποιό με πολλές δυνατότητες, ο οποίος όμως δεν προχώρησε. Επαναπαύτηκε σε μία μανιέρα. Κατά καιρούς την ξεχνάει τη μανιέρα του και κάνει κάποια άλματα, αλλά μετά επανέρχεται σε αυτή. Το πιστεύω ακράδαντα. Ίδια παίζει τους δραματικούς, ίδια και τους κωμικούς ρόλους, κλείνοντας το ματάκι στο κοινό με διάφορα κολπάκια. Και διασκευάζει συνέχεια τα έργα που ανεβάζει, αλλάζει τα κείμενα επί σκηνής, αυτοσχεδιάζει αλλά όχι με την καλή έννοια. Αυτό είδα και στην τελευταία του παράσταση, «Το παγκάκι».”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα