17 χρόνια Youtube: Η “ασύλληπτη” ιδέα που άλλαξε για πάντα τη μουσική βιομηχανία

17 χρόνια Youtube: Η “ασύλληπτη” ιδέα που άλλαξε για πάντα τη μουσική βιομηχανία
Youtube istock

Σήμερα, 14 Φεβρουαρίου, το Youtube γιορτάζει τα 17 του χρόνια. Η ιστορία της ίδρυσης αλλά και τα πρώτα βίντεο που "σημάδεψαν" την πλατφόρμα.

Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή συμβαίνουν όταν δεν τα περιμένεις. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ο Chad Hurley. Όλα ξεκίνησαν όταν ο πρώην εργαζόμενος της Paypal τράβηξε ένα βίντεο κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με την παρέα του και δεν είχε τρόπο να το μοιραστεί. Αυτή ήταν και η καθοριστική στιγμή για την ιδέα που έμελλε να αποτελέσει καθημερινή συνήθεια εκατομμυρίων ανθρώπων. Γιατί να μην δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, στην οποία οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να αναρτούν βίντεο και να τα μοιράζονται, διερωτήθηκε.

Έτσι, ο Hurley προσέγγισε δύο συναδέλφους του από την Paypal τον Steve Chen και τον Jawed Karim. Στις 14 Φεβρουαρίου του 2005 οι τρεις τους αγόρασαν το domain “youtube.com” αλλάζοντας την ιστορία της μουσικής βιομηχανίας για πάντα.

Το πρώτο βίντεο

Η δυνατότητα ανάρτησης βίντεο προστέθηκε στην πλατφόρμα στις 23 Απριλίου της ίδιας χρόνιας. Αυτή ήταν και η ημερομηνία που δημοσιεύτηκε και για πρώτη φορά περιεχόμενο.

Το πρώτο βίντεο στην ιστορία του Youtube είναι μόλις 19 δευτερολέπτων και αφορά την επίσκεψη του Chad Hurley στον ζωολογικό κήπο του San Diego στην Καλιφόρνια.

Το πρώτο viral βίντεο

Την στιγμή εκείνη οι ιδρυτές του Youtube δεν μπορούσαν να διανοηθούν πως η startup τους επρόκειτο να αποτελέσει έναν από τους πιο “πολυσύχναστους” ιστοτόπους των επόμενων ετών. Για εκείνους η πλατφόρμα είχε πιο “ιδιωτικό” χαρακτήρα, ήταν ένα μέρος όπου οι χρήστες μπορούσαν να αναρτήσουν περιεχόμενο και να το μοιραστούν με τις επαφές τους.

Γι’ αυτό το λόγο κιόλας τους πρώτους δύο μήνες της ύπαρξής του, το Youtube είχε μόνο 19 βίντεο και ελάχιστους επισκέπτες.

Όμως στις 25 Ιουνίου του 2005, η 20η ανάρτηση στην πλατφόρμα ήταν κι αυτή που θα πήγαινε το Youtube στο επόμενο επίπεδο. Ήταν το βίντεο δύο αγοριών που έκαναν lip sync ένα τραγούδι των backstreet boys και αποτέλεσε το πρώτο viral βίντεο ξεπερνώντας τις 6 εκατομμύρια προβολές. Και μπορεί ο αριθμός να φαντάζει μικρός σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα, όμως για την εποχή εκείνη επρόκειτο για μια τεράστια κατάκτηση.

Η πρώτη μεγάλη εταιρεία που δημοσίευσε βίντεο στην πλατφόρμα

Την ίδια περίοδο, η πλατφόρμα άρχισε να συγκεντρώνει περισσότερα βλέμματα, ακόμα και από γνωστές εταιρείες. Αν και την εποχή εκείνη το Youtube δεν είχε καθιερωθεί ακόμα ως πηγή εσόδων για τους δημιουργούς, η Νike ήταν η πρώτη μεγάλη εταιρεία στην ιστορία του που το χρησιμοποίησε ως μέσο διαφήμισης.

Πρωταγωνιστής του βίντεο που ανήρτησε η εταιρεία ήταν ένας Βραζιλιάνος ποδοσφαιριστής που βάραγε σουτάκια και έπαιζε μπάλα φορώντας παπούτσια της εταιρείας. Βασικά, ο Ροναλντίνιο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα