Αεροπορικά ταξίδια: Μειώθηκαν τα ατυχήματα το 2020, αλλά και οι πτήσεις

Αεροπορικά ταξίδια: Μειώθηκαν τα ατυχήματα το 2020, αλλά και οι πτήσεις
Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Φωτο αρχείου. AP Photo/Thanassis Stavrakis

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε την Έκθεση για την Ασφάλεια 2020 με εντυπωσιακά στοιχεία.

Το 2020 ήταν μια καταστροφική χρονιά για την αεροπορική βιομηχανία, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με αποτέλεσμα να περιοριστούν δραματικά οι πτήσεις, παγκοσμίως, κατά 53%, σε 22 εκατομμύρια τη χρονιά που μας πέρασε.

Από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων μειώθηκε από 52 το 2019, σε 38 το 2020 και ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων, από 8 το 2019 σε 5 το 2020 (3 jet και 2 ελικοφόρα με 132 θανάτους).

Πάντως, μολονότι το ποσοστό όλων των ατυχημάτων ήταν 1,71 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις, το νούμερο αυτό είναι υψηλότερο από το μέσο όρο των 5 ετών (2016-2020), που είναι 1,38 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις.

Επίσης, επειδή δεν είναι όλες οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της ΙΑΤΑ, το ποσοστό ατυχήματος των μελών της, ήταν 0,83 ανά εκατομμύριο πτήσεις, βελτιωμένο σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας (0,96).

Παράλληλα, ο κίνδυνος θνησιμότητας παρέμεινε αμετάβλητος σε σύγκριση με τον πενταετή μέσο όρο στο 0,13.

Με αυτό το δεδομένο, ένα άτομο θα έπρεπε να ταξιδεύει αεροπορικώς καθημερινά για 461 χρόνια πριν βιώσει ένα ατύχημα με τουλάχιστον ένα θάνατο, ενώ –πάντα κατά μέσο όρο- θα έπρεπε να ταξιδεύει κάθε μέρα για 20.932 χρόνια για να αντιμετωπίσει ένα 100% θανατηφόρο ατύχημα.

«Οι πτήσεις είναι ασφαλής, παρόλο που η βιομηχανία έκανε ένα βήμα πίσω στις επιδόσεις το 2020. Η σοβαρή μείωση των αριθμών πτήσεων, αύξησε την επίδραση κάθε ατυχήματος, όταν υπολογίζουμε τα ποσοστά. Όμως οι αριθμοί δεν λένε ψέματα και δεν θα το αφήσουμε να γίνει τάση. Θα επικεντρωθούμε ακόμη περισσότερο στην ασφάλεια καθώς τα προγράμματα πτήσεων ξαναχτίζονται, όταν ανοίγει ξανά ο κόσμος», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.

Αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά σε διάστημα άνω των 15 ετών, δεν σημειώθηκαν ατυχήματα απώλειας ελέγχου κατά την πτήση (LOC-I), τα οποία αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο θανάτων από το 2016. «Η έλλειψη τέτοιων γεγονότων το 2020 ήταν θετική εξέλιξη. Ωστόσο, με βάση τις αρχικές αναφορές της έρευνας για την τραγική απώλεια της Sriwijaya Air SJ 182, στις αρχές του 2021, πρέπει να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε και να βελτιώνουμε», δήλωσε ο de Juniac.

Ποσοστά απώλειας αεροσκαφών ανά περιοχή (ανά 1 εκατομμύριο αναχωρήσεις)

Ο παγκόσμιος μέσος όρος απώλειας αεροσκάφους, αυξήθηκε ελαφρά το 2021 σε σύγκριση με τον πενταετή μέσο όρο (2016-2020), παρά τη βελτίωση σε πέντε περιοχές.

Περιοχή

2020

2016 – 2020

Παγκόσμια

0,21

0,20

Αφρική

0,00

0,28

Ασία Ειρηνικός

0,62

0,30

Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών (CIS)

1,37

1,20

Ευρώπη

0,31

0,14

Λατινική Αμερική και Καραϊβικ

0,00

0,39

Μέση Ανατολή και Βόρειος Αφρική

0,00

0,34

Βόρειος Αμερική

0,00

0,10

Βόρειος Ασία

0,00

0,03

Ποσοστά απώλειας ελικοφόρων αεροσκαφών ανά περιοχή (ανά 1 εκατομμύριο αναχωρήσεις)

Έξι περιοχές παρουσίασαν βελτίωση ή καθόλου επιδείνωση του ποσοστού απώλειας ελικοφόρων (με τουρμπίνα) αεροσκαφών το 2020, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά της πενταετίας. Τα ατυχήματα με ελικοφόρα αεροσκάφη αντιπροσώπευαν το 29% όλων των ατυχημάτων και το 40% των θανατηφόρων ατυχημάτων το 2020.

Περιοχή

2020

2016 – 2020

Παγκόσμια

1,59

1.07

Αφρική

13,02

4,93

Ασία Ειρηνικός

0,00

0,58

Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών (CIS)

0,00

13,75

Ευρώπη

0,00

0,00

Λατινική Αμερική και Καραϊβικ

2,35

0,73

Μέση Ανατολή και Βόρειος Αφρική

0,00

1,44

Βόρειος Αμερική

0,00

0,30

Βόρειος Ασία

0,00

0,00

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα