“Delete Facebook”: Γιατί (ξανα) τρεντάρει η καμπάνια κατά της πλατφόρμας

“Delete Facebook”: Γιατί (ξανα) τρεντάρει η καμπάνια κατά της πλατφόρμας
unsplash

Με ποια αφορμή εφευρέθηκε η καμπάνια "DeleteFacebook" και πώς μία δήλωση του Τζο Μπάιντεν αναζωπύρωσε το κίνημα και το επανέφερε στις τάσεις του Twitter.

Μία καμπάνια με κεντρικό μότο το “DeleteFacebook” (=Διάγραψε το λογαριασμό σου στο Facebook) κατέκλυσε τα social media τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν η εταιρεία αποφάσισε να “κόψει” από τους χρήστες της Αυστραλίας την πρόσβαση στις ειδήσεις και ξαναέγινε trend στο Twitter τις τελευταίες ώρες, έπειτα από τη χθεσινή ομιλία του Τζο Μπάιντεν, κατά την οποία έστειλε το μήνυμα ότι “τα social media σκοτώνουν κόσμο”.

Συγκεκριμένα σε χθεσινή του ομιλία, ο πρόεδρος των ΗΠΑ δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπου κυκλοφορούν ψευδείς πληροφορίες για τα εμβόλια, σκοτώνουν τους ανθρώπους”. Παράλληλα, την Πέμπτη η εκπρόσωπος του Μπάιντεν, Τζεν Ψάκι, είχε στοχοθετήσει συγκεκριμένα το Facebook. «Υπάρχουν περίπου 12 άτομα που παράγουν το 65% της παραπληροφόρησης για τα εμβόλια στους ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης. Όλοι τους είναι ενεργοί στο Facebook, ενώ ορισμένοι εκδιώχθηκαν από τις άλλες πλατφόρμες», είχε αναφέρει. «Το Facebook πρέπει να ενεργεί γρηγορότερα για να διαγράφει τα επικίνδυνα μηνύματα και αυτά που παραβιάζουν τους κανόνες του, τα οποία παραμένουν, συχνά για πολλές ημέρες. Είναι πολύ μεγάλο διάστημα. Η πληροφορία διακινείται πολύ γρήγορα», είχε προσθέσει η Ψάκι.

Έτσι, μετά την ομιλία του Τζο Μπάιντεν, το hashtag “DeleteFacebook επανήλθε στις τάσεις του Twitter και ολοένα και περισσότερος κόσμος καλεί τους χρήστες να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

“Διάγραψε το Facebook. Απλά κάν’το. Η ζωή σου θα γίνει καλύτερη”

“Υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα χρησιμοποιούν το Facebook;”

“Τo Facebook είναι η πρώτη πηγή παραπληροφόρησης”

“Το Facebook δεν ενδιαφέρεται για το πόσος κόσμος πεθαίνει. Το μόνο που το ενδιαφέρει είναι να βγάζει μεγαλύτερο κέρδος”

“Σβήσε. Το Facebook. Τώρα”

“Λατρεύω να τρεντάρει το “DeleteFacebook”

“Delete Facebook”: Από πού ξεκίνησε η καμπάνια

Η καμπάνια που καλεί τον κόσμο να εγκαταλείψει την πλατφόρμα ιδρύθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο όταν η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στο μπλοκάρισμα κάθε είδησης στην Αυστραλία. Συγκεκριμένα, η πλατφόρμα είχε μπλοκάρει το διαμοιρασμό όλων των ειδήσεων, από όλον τον κόσμο και από όλους τους χρήστες, σε μια χώρα με 11.400.000 χρήστες. Είχε μπλοκάρει και την πρόσβαση των απανταχού χρηστών, στις ειδήσεις που αφορούν την Αυστραλία. Μεταξύ αυτών που είχε αποκλείσει ήταν ο εαυτός του, αλλά και κάθε post του Υπουργείου Υγείας, σχετικό με την ενημέρωση του πώς θα γίνονταν οι εμβολιασμοί για τον Covid-19 -που επρόκειτο να αρχίσουν εκείνες τις ημέρες.

Της εν λόγω κίνησης της Facebook είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Αυστραλίας, η οποία ενημέρωνε τον πλανήτη πως αποφάσισε να γίνει η πρώτη χώρα που θα υποχρέωνε το Google και το Facebook να πληρώνουν τα media για όλο το ειδησεογραφικό περιεχόμενο που αφορά τη χώρα και εμφανίζεται στις πλατφόρμες τους. Όχι επιλεγμένα μέσα μαζικής επικοινωνίας, αλλά όλες τις ειδήσεις που αφορούσαν τη χώρα. Έτσι λοιπόν, το Facebook αποφάσισε να προχωρήσει σε αντίποινα…

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα