Αυτό είναι το ακριβότερο τουριστικό προϊόν που θα φέρει χρήματα και τουρίστες το χειμώνα

Αυτό είναι το ακριβότερο τουριστικό προϊόν που θα φέρει χρήματα και τουρίστες το χειμώνα
Επαγγελματικό ταξίδι ISTOCK

Συνέδρια και ταξίδια κινήτρων εκατοντάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ προσελκύει η χώρα μας, ένας τομέας που αν λειτουργούσε οργανωμένα θα μπορούσε να καλύψει ένα κενό στον χειμερινό τουρισμό. Μιλά στο NEWS 24/7 η Μαρία Παπαδάκη, ιδιοκτήτρια του εξειδικευμένου τουριστικού γραφείου Event Makers DMC.

Ως «η κότα με τα χρυσά αβγά» για τον τουρισμό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η παγκόσμια αγορά των MICE, δηλαδή των ταξιδίων κινήτρων, των επαγγελματικών συναντήσεων και των συνεδρίων, δηλαδή πακέτα διακοπών μικρής διάρκειας που οργανώνουν σχεδόν αποκλειστικά εταιρείες, για τους υπαλλήλους, πελάτες και συνεργάτες τους. Ο κλάδος αυτός χαρακτηρίζεται ως η Elite του τουριστικού προϊόντος, αφού μπορεί να αποφέρει έσοδα που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συγκριθούν με τους κλασικούς μεμονωμένους τουρίστες. Επιπλέον, είναι ταξίδια που πραγματοποιούνται εκτός της κλασικής τουριστικής σεζόν, σε μήνες μη αιχμής.

Η Ελλάδα αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μια χώρα που ελκύει τέτοιου είδους επαγγελματικά ταξίδια, όχι μόνο για τη φήμη και την ομορφιά της αλλά και για τις κορυφαίες εταιρείες – εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία, που δραστηριοποιούνται σε αυτό το είδος, αλλά και τα πολλά ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, που συμπληρώνουν ένα ολοκληρωμένο προϊόν.

Τα χρόνια της πανδημίας, η αγορά των MICE, σταμάτησε εντελώς να λειτουργεί, αφού όμως όπως δείχνουν τα στοιχεία, η επιστρέφει δυναμικά.

Οι πελάτες – εταιρείες που αγοράζουν τέτοια ταξίδια είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, όχι μόνο γιατί πληρώνουν πολλά, αλλά γιατί πρέπει η εμπειρία που θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες στο ταξίδι, να είναι απολύτως μοναδική και αξέχαστη. Όσο για τους προϋπολογισμούς αυτών των ταξιδιών; Πολλές φορές δεν έχουν όριο.

Η Μαρία Παπαδάκη, με 20 και πλέον χρόνια εμπειρία στα MICE, δημιουργός και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Event Makers DMC, μιλά στο NEWS 24/7 και εξηγεί ότι αυτή η πελατεία προέρχεται από παντού στον κόσμο.

«Δεν υπάρχει συγκεκριμένη εθνικότητα στο MICE που αγοράζει ακριβό προϊόν. Υπάρχει όμως ένα σημαντικό κομμάτι αγοράς – παγκοσμίως – που αναζητούν καλό προϊόν και είναι έτοιμοι να το πληρώσουν ακριβά, αρκεί να είναι αυτό που ψάχνουν. Οι πελάτες αυτοί μπορούν να προέρχονται από την Αμερική ή το Πακιστάν ή την Ινδία ή την Γερμανία ή την Αγγλία. Πραγματικά από οπουδήποτε. Στη δική μας εταιρεία, συνεργαζόμαστε μόνο με εταιρείες – ποτέ με μεμονωμένους πελάτες -οπότε για να ακριβολογούμε αναφέρομαι σε εταιρικά corporate πακέτα και σε εταιρείες, όταν αναφέρομαι σε «πελάτες». Οι εταιρείες αυτές συνήθως είναι μεγάλες πολυεθνικές από διάφορους κλάδους της οικονομίας, (insurance, telecommunication, automobile, food industry, cosmetic οτιδήποτε και οποιαδήποτε εταιρεία)».

Μαρία Παπαδάκη


Για ποιο λόγο γίνονται τα ταξίδια κινήτρων

Όπως εξηγεί η κα. Παπαδάκη: «Οι εταιρείες εδώ και χρόνια έχουν αλλάξει τον τρόπο που κάνουν κίνητρα τους πελάτες, τους συνεργάτες, το προσωπικό τους και οτιδήποτε αφορά την ανθρώπινη δυναμική της εταιρείας. Κάποτε έδιναν χρηματικές ανταμοιβές ή έκαναν δώρα, σήμερα ο στόχος είναι να προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία! Μια εμπειρία than money cannot buy, μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσεις ποτέ, μια εμπειρία που δεν μπορείς να πληρώσεις μεμονωμένα όσο ετήσιο εισόδημα και να έχεις. Αυτή ήταν και η ανάγκη δημιούργησε το incentive trip και το MICE BUSINESS».

Πώς εκτοξεύονται οι προϋπολογισμοί

Ο προϋπολογισμός που μπορεί να έχει ένα τέτοιο ταξίδι, συνήθως μπορεί να τροποποιηθεί προς τα πάνω, αν η πρόταση είναι καλή. Η κα. Παπαδάκη λέει: «Την εμπειρία αναζητούν όλοι και αυτό δεν έχει ποτέ κανένα budget. Αν μπορείς να πείσεις τον πελάτη ότι αυτό που θα του δώσεις είναι μοναδική εμπειρία δεν υπάρχει budget. Μου έτυχε πρόσφατα με ασφαλιστική εταιρεία από Ιταλία να κάνω inspection στην Αθήνα με προϋπολογισμό που να μην ξεπερνά τις 300.000 ευρώ και όταν είδαν το Ηρώδειο και τους είπα ότι μπορούμε να κάνουμε μια παράσταση μόνο γι αυτούς, το budget εκτοξεύτηκε στις 900.000 ευρώ. Ποτέ στα 20 χρόνια που ασχολούμαι μόνο με το MICE δεν έτυχε να μην βρουν οι πελάτες τα χρήματα, αν τους έπειθε κάτι ότι θα ήταν μοναδική εμπειρία».

Πώς φτιάχνεται μια μοναδική εμπειρία

Πόσο μοναδική όμως μπορεί να γίνει μια τέτοια εμπειρία, ώστε να μείνει αξέχαστη; Τι πρέπει να κάνει ο διοργανωτής; Η κα. Παπαδάκη επισημαίνει: «Είναι πράγματι μια σπαζοκεφαλιά η κάθε εμπειρία. Εμείς στην Event Makers, όταν δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό, δεν θέλουμε να κάνουμε προσφορά. Έχουμε καταφέρει να κάνουμε πολλά ίσως και «τρελά» πράγματα, αν και είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν ακόμα περισσότερα που δεν έχουμε σκεφτεί. Το 2019 ασφαλτοστρώσαμε το δρόμο στον εθνικό δρόμο του Σουνίου για να περάσει το test drive για την παρουσίαση του Porsche Cabrio 911. To 2020 ενοικιάσαμε χώρο σε στρατιωτικό αεροδρόμιο για άλλο test drive. Εκείνη την περίοδο μάλιστα, είχαμε και τα προβλήματα με τα Ελληνοτουρκικά και περιμέναμε να απογειωθεί το Απάτσι για να ξεκινήσουμε το test drive. To 2018 είχαμε κομβόι 180 λεωφορεία για την Αθήνα και αγοράσαμε στο προσωπικό μας γιλέκα που «φωσφόριζαν» για να ρυθμίζει την ροή, διότι η τροχαία δεν μας ενέκρινε το αίτημα. Αντιλαμβάνεσαι ότι όλα αυτά χρεώνονται και μάλιστα πολύ».

Μπορεί η Ελλάδα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις τέτοιων ταξιδιών;

Όπως είναι λογικό, τέτοια ταξίδια απαιτούν πολλές φορές το συντονισμό και τη βοήθεια κρατικών φορέων, υπηρεσιών αλλά και υποδομές. Τα διαθέτει όμως αυτά η χώρα μας; Η κα. Παπαδάκη απαντά: «Μπορεί αν θέλει. Και για να θέλει πρέπει να καταλάβει τι σημαίνει στο ΑΕΠ της χώρας το MICE. Η Ελλάδα είναι ευλογημένος τόπος και εδώ υπάρχει από την φύση μας και την κληρονομιά μας όλο το πακέτο. Το πακέτο όμως πρέπει να συνοδεύεται από ανθρώπους που καταλαβαίνουν. Δεν ήθελα εγώ να ασφαλτοστρώσω τον δρόμο στον Εθνικό δρυμό Σουνίου. Η εταιρεία το ήθελε και το πλήρωνε. Όταν επίσημα ρώτησα τις αρχές μου το αρνήθηκαν. Πήγα με συνεργείο νύχτα, φτιάξαμε ότι έπρεπε να φτιαχτεί (παρανομώντας) και μετά έλαβα ένα ευχαριστήριο γράμμα για το έργο που κάναμε».

Πώς μπορούμε να προσελκύσουμε τέτοια ταξίδια

Η κα. Παπαδάκη, λέει ότι απαιτείται εκπαίδευση του κόσμου, για αυτό το είδος των ταξιδίων, αλλά και να κατανοήσει το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ και όλοι οι φορείς, ότι «και στην Ελλάδα – δόξα τω Θεώ -έχουμε χειμώνα και επομένως από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο δεν θα έχουμε ποτέ τουρίστες. Μπορούμε όμως από τον Νοέμβριο μέχρι τον Ιούνιο να έχουμε την Ελίτ του τουρισμού που λέγεται Συνεδριακός Τουρισμός και Corporate travel. Να εισάγουμε στις σχολές και στα Πανεπιστήμια ειδική εκπαίδευση για τον Συνεδριακό Τουρισμό και event organizers. Να βγουν στελέχη που θα είναι επαγγελματίες για το χώρο του MICE. Να αλλάξουμε το μοντέλο προβολής της χώρας μας. Για παράδειγμα το ξενοδοχείο Intercontinental στη Λεωφόρο Σύγγρού στην Αθήνα είναι resort. Τι απόσταση έχει από την παραλία, μόλις 2-3 χιλιόμετρα. Γιατί το Plaza Cataluna στην Βαρκελώνη είναι resort destination και όχι το Intercontinental; Λάθος marketing. Η Αθήνα έχει λάθος brand. H Κρήτη έχει λάθος brand. H Σαντορίνη τα ‘χει όλα λάθος…».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα