ΕΚΑΒ: Οι κίνδυνοι για τους τραυματίες στα νησιά από τα μεικτά πληρώματα στα ασθενοφόρα

ΕΚΑΒ: Οι κίνδυνοι για τους τραυματίες στα νησιά από τα μεικτά πληρώματα στα ασθενοφόρα
Σύρος Nick Paleologos / SOOC

Τους κινδύνους που εγκυμονούν για τους τραυματίες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι στρατιωτικοί που αναλαμβάνουν υπηρεσία στα μεικτά πληρώματα ασθενοφόρων, αναφέρει μιλώντας στο NEWS 24/7 o Γιώργος Μαθιόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ.

Αντίθετοι εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) για την προσωρινή λύση της κυβέρνησης με τα μεικτά πληρώματα στα ασθενοφόρα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο NEWS 24/7 o Γιώργος Μαθιόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ, «προφανώς οι υπεύθυνοι κάνουν ότι δεν γνωρίζουν ότι το πλήρωμα των δύο ατόμων στα ασθενοφόρα αποτελείται από 2 διασώστε και όχι από ένα απλό οδηγό και ένα διασώστη».

Όπως εξηγεί ο ίδιος, τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ έχουν δύο διασώστες και οι κινητές μονάδες (που είναι για πιο δύσκολα περιστατικά), έχουν πάντα δύο διασώστες και έναν ειδικά εκπαιδευμένο γιατρό.

«Οι διασώστες μπορούν και οι δύο να οδηγήσουν ασθενοφόρο και υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον για τη διαχείριση του περιστατικού, καθώς έχουν ολοκληρώσει δύο χρόνια σπουδές και ένα εξάμηνο ειδικής εκπαίδευσης», συμπληρώνει.

Πώς, λοιπόν, όταν χρειάζεται, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες, δύο ειδικευμένα άτομα που θα πρέπει να συνεργαστούν στις περισσότερες περιπτώσεις για να σώσουν μία ανθρώπινη ζωή, στο ασθενοφόρο να βρίσκεται ένας απλός οδηγός, που δεν γνωρίζει τίποτα από τον χειρισμό τραυματιών ή ασθενών;

Τα ασθενοφόρα δεν είναι ταξί για να πάρουν οδηγούς

«Υπάρχει λόγος που σε όλο τον κόσμο τα ασθενοφόρα είναι επανδρωμένα με συγκεκριμένη σύνθεση, δεν μπορούν να μπουν οδηγοί στη θέση ενός εκπαιδευμένου διασώστη, υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή του τραυματία», λέει ο ίδιος.

Οι διασώστες, άλλωστε, καλούνται πολλές φορές υπό αντίξοες συνθήκες, να βάλουν φλέβα, να ακινητοποιήσουν σωστά κάποιον για να μην προκληθεί αιμορραγία και πεθάνει κατά τη μεταφορά και άλλες διαδικασίες που απαιτούν ειδική εκπαίδευση.

«Για να καταλάβετε, ακόμα και οι γιατροί του ΕΚΑΒ, οι οποίοι έχουν πτυχίο και έχουν κάνει και ειδικότητα, περνάτε ένα έτος εκπαίδευσης για να αναλάβουν. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα με τη διακομιδή ενός επείγοντος περιστατικού».

Κάτι που σημαίνει ότι το ασθενοφόρο δεν είναι ταξί, το οποίο θα συνοδεύει ένας υγειονομικός και θα μπορεί να κάνει το ίδιο υπεύθυνα τη δουλειά με τον τραυματία.

«Στο ΕΚΑΒ δεν υπάρχουν οδηγοί, όλα τα περιστατικά χειρίζονται οι εκπαιδευμένοι διασώστες», εξηγεί.

Σύντομη εκπαίδευση

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συμμετέχοντες που έχουν βρεθεί μέχρι στιγμής για τα μεικτά πληρώματα του ΕΚΑΒ, προέρχονται κυρίως από τον Στρατό, όπου τέτοιου είδους μετακινήσεις μπορούν να γίνουν υποχρεωτικές, ενώ από την πυροσβεστική ακόμη δεν υπάρχουν άτομα που να έχουν δηλώσει εθελοντές.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η σύντομη εκπαίδευσή τους, όπως τη χαρακτήρισε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται να διαρκέσει 12 ημέρες.

Την εκπαίδευση έχουν κληθεί να κάνουν διασώστες του ΕΚΑΒ που έχουν την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Ωστόσο, όταν επιβάλεις σε κάποιον που δεν μπορεί ούτε αίμα να δει, να εκτελέσει ένα έργο, στο οποίο θα συναντήσει μπροστά του ακόμα και διαμελισμένα άτομα, τότε η κατάσταση στο σημείο του ατυχήματος, ενδέχεται να λάβει πολύ άσχημη τροπή.

Και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν είναι δουλειά για ένα άτομο, ακόμα και αν αυτό, ως συνοδηγός του ασθενοφόρου, είναι εκπαιδευμένος γιατρός ή νοσηλευτής.

«Δεν είναι ανθρωπίνως δυνατό με τόσες λίγες ημέρες εκπαίδευση, να παραλάβει κάποιος έναν πολυτραυματία τροχαίου», εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος.

Το ΕΚΑΒ δεν πρόκειται να βρει καταλύματα

Και μπορεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που εκδόθηκε για τα μεικτά πληρώματα να προβλέπει ότι το ΕΚΑΒ θα είναι υποχρεωμένο να μεριμνήσει για την εξασφάλιση καταλύματος για το διατιθέμενο ή αποσπώμενο προσωπικό, όμως το ΕΚΑΒ έχει κάνει ήδη τις προσπάθειές του προς αυτή την κατεύθυνση.

«Έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια σε συνεργασία με τους δήμους και τις τοπικές αυτοδικήσεις για την εύρεση καταλυμάτων για τους εργαζομένους του ΕΚΑΒ. Εμείς δεν καταφέραμε να βρούμε τίποτα για να στείλουμε διασώστες. Το πιο πιθανό είναι οι οδηγοί να διαμένουν σε στρατόπεδα», λέει ο ίδιος.

Πόσα άτομα απαιτούνται για να αναπτυχθεί το ΕΚΑΒ

Για να λειτουργήσει κανονικά σήμερα το ΕΚΑΒ χρειάζονται 500 διασώστες στην Αττική και 700 στην υπόλοιπη χώρα. Ο αριθμός αυτός είναι για να καλυφθούν τα κενά.

Για να αναπτυχθεί το ΕΚΑΒ, όπως εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος, χρειάζονται πολλά περισσότερα άτομα.

Επίσης, «θα πρέπει να σχεδιαστεί εκ νέου η προνοσοκομειακή φροντίδα στη χώρα, ανά πληθυσμό και ανά γεωγραφική περιοχή. Και θα πρέπει να γίνει σοβαρός ανασχεδιασμός για να μπορούμε να φτάνουμε γρήγορα σε ένα περιστατικό».

Και καθώς τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η κυβέρνησης της ΝΔ στο ΕΚΑΒ φαίνεται να γιγαντώνονται και οι λύσεις που έχει δεσμευτεί το υπουργείο Υγείας να μην σχεδιάζονται για να δώσουν άμεση λύση, οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει για αύριο, Τρίτη, πανελλαδική συνάντηση των εκπροσώπων των Σωματείων στο Αμφιθέατρο της Κεντρικής Υπηρεσίας στις 12:00 το μεσημέρι.

Για την Τετάρτη έχει προγραμματιστεί κινητοποίηση μπροστά στο υπουργείο Υγείας, καθώς οι εργαζόμενοι θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος αν και ανακοίνωσε ότι μία από τις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου Υγείας είναι το ΕΚΑΒ, δεν έχει δεχθεί ακόμα να συναντήσει τους εργαζόμενους.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα