Υπουργείο Υγείας: Η διαπλοκή αυτοκτονεί, μετά το ΚΕΕΛΠΝΟ στο ΕΚΑΒ

Υπουργείο Υγείας: Η διαπλοκή αυτοκτονεί, μετά το ΚΕΕΛΠΝΟ στο ΕΚΑΒ
Τετράωρη στάση των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ απ' τις 9 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Υγείας για τη μη καταβολή δεδουλευμένων, την Τρίτη 29 Μαρτίου 2016. (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ) Eurokinissi

Διασπάθιση δημοσίου χρήματος καταλογίζει η ηγεσία του υπουργείου στις προηγούμενες κυβερνήσεις αναφορικά με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ

Καταγγελίες εναντίον των προηγούμενων κυβερνήσεων εξαπολύει το υπουργείο Υγείας για τον παροπλισμό των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ. Και εάν όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο, στο ΚΕΕΛΠΝΟ υπήρξε κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και κατασκευή πελατειακού κράτους, στην περίπτωση του ΕΚΑΒ, οι πολιτικές επιλογές των προηγούμενων διοικούντων κατέληξαν στη συντριβή τριών ελικοπτέρων και κόστισαν τη ζωή σε 13 ανθρώπους. Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Αυτοκτονικές τάσεις παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα το κύκλωμα της διαπλοκής που λυμαινόταν τόσα χρόνια τα χρήματα του ελληνικού λαού  Δεν εξηγούνται αλλιώς οι αλλεπάλληλες δημοσιοποιήσεις θεμάτων που πραγματικά φανερώνουν τη σήψη της κρατικής μηχανής τα τελευταία 40 χρόνια. Κι αν η υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ φέρνει στην επιφάνεια την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και την κατασκευή του πελατειακού συστήματος, η υπόθεση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ φέρνει στην επιφάνεια πολιτικές επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες κόστισαν τη ζωή σε 13 ανθρώπους.

Από τα πέντε (5) συνολικά δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το Υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία (3), παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα. Το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα δύο (2) επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα «αναζητείται».

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία (3) ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά (7) κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι (6) έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο έβδομος (7ος) κινητήρας έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. Ευρώ»

Είναι σαφές καταλήγει η ανακοίνωση ότι οι ευθύνες δε βαραίνουν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο ελικόπτερο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του.

Τέλος σύμφωνα με το υπουργείο έχει γίνει συνεννόηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, ώστε να συμβάλλουν με τα πτητικά τους μέσα, στις αεροδιακομιδές τους ΕΚΑΒ, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια, ώστε με τη βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση να επισκευαστούν τα τρία παροπλισμένα ελικόπτερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ HEALTHVIEW:

5 Μαΐου Παγκόσμια Ημέρα Πνευμονικής Υπέρτασης

Περισσεύματα Πάσχα: διατηρούνται στο ψυγείο;

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα