Π. Παλαιολόγος: Στην HotelBrain θα προσπαθήσουμε να πάρουμε στο 100% αυτό που μας αξίζει με ήθος και διαφάνεια

Π. Παλαιολόγος: Στην HotelBrain θα προσπαθήσουμε να πάρουμε στο 100% αυτό που μας αξίζει με ήθος και διαφάνεια

Λίγες ημέρες πριν ανέβει στο βήμα του Equifund ο πρόεδρος και δημιουργός της HotelBrain, Πάνος Παλαιολόγος ανοίγει τα χαρτιά του στο News24/7

Η HotelBrain ίσως αποτελεί το μεγαλύτερο success story στον τουριστικό κλάδο που έχει να προβάλει η Ελλάδα στα χρόνια της ύφεσης. Από το 2010 οπότε και έφυγε από τον στενό κύκλο του Αιγαίου κατάφερε να γίνει μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία ξενοδοχειακού management με παρουσία σήμερα σε 64 προορισμούς σε 10 χώρες. Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που οι διοργανωτές του Equifundκαλούν τον δημιουργό της και πρόεδρος της, Πάνο Παλαιολόγο, στις 16 Απριλίου, στο βήμα της Στέγης για να μιλήσει για το πως μπορείς να βοηθήσεις την επίχειρηση σου να ανέβει επίπεδο.

Λίγες ημέρες νωρίτερα στο News24/7 μιλάει για τις προκλήσεις, τις δυσκολίες αλλά και για τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που έχει να αναπτυχθεί ο ελληνικός τουρισμός και φυσικά η HotelBrain.

Ξεκινήσατε την HotelBrain το 2000. Μέσα στην επόμενη δεκαετία ο ελληνικός τουρισμός άρχισε να δέχεται έντονες πιέσεις από την εφαρμογή των μνημονίων. Τελικά αυτή η εξέλιξη αποδείχθηκε θετική ή αρνητική για την εταιρεία;

Μέχρι το 2000 που προχώρησα στη σύσταση της HotelBrain, το «hotel management» φάνταζε ελαφρώς ουτοπικό ή και περιττό στα μάτια των Ελλήνων ξενοδόχων, που διατηρούσαν μια στάση επιφύλαξης σε οτιδήποτε άγνωστο και καινούριο. Βέβαια σε μια χώρα όπου ο τουρισμός διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην οικονομία της, ήταν θέμα χρόνου να αρθούν οι αναστολές και να βρουν πρόσφορο έδαφος καινοτόμες ιδέες. Μέχρι το 2012, η HotelBrain είχε ήδη εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της 56 ξενοδοχεία. Ήταν επόμενο ότι μία εταιρεία με τέτοια δυναμική, μέσα στην βαλλόμενη από την κρίση ελληνική αγορά, δεν θα περνούσε απαρατήρητη στα ξένα επενδυτικά κεφάλαια. Το 2015, ήρθε η σημαντική συμφωνία με το επενδυτικό fund Southbridge, που της εξασφάλισε πρόσθετα κεφάλαια ύψους 3 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των επενδυτικών της πλάνων αλλά και την υλοποίηση ενός ακόμα εγχειρήματος, της σύστασης της θυγατρικής HotelBrain Capital. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει ένα 40 «μισθωμένων» τουριστικών καταλυμάτων, των οποίων -μέσω της επένδυσης κεφαλαίων με τη σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών και της επανατοποθέτησής τους στην αγορά- αυξάνεται σημαντικά η εμπορική αξία τους.

Σήμερα οποιοσδήποτε έχει την δυνατότητα πατώντας ένα κουμπί στο κινητό του να κάνει κράτηση ή να αξιολογήσει ένα ξενοδοχείο και αντίστοιχα είτε να το απογειώσει, είτε να το «μαυρίσει»

Την απάντηση στο ερώτημα σας μπορούν να δώσουν μόνο οι αριθμοί, οι οποίοι καταδεικνύουν την σταθερά ανοδική διαδρομή της εταιρείας και υποδεικνύουν τον αναπτυσσόμενο χαρακτήρα της. Τα συμβόλαια του management σήμερα αγγίζουν τα 160 σε 64 προορισμούς και 10 χώρες (Ελλάδα, Τουρκία, Λίβανο, Κύπρο, Σερβία, Μαυροβούνιο, Αυστρία, Ιταλία, Μαρόκο και Ηνωμένο Βασίλειο).

Τα χρόνια που ακολούθησαν είχαμε την γιγάντωση του AirBnB καθώς και την ωρίμανση της online κράτησης. Σε τι βαθμό οι συγκεκριμένες εξελίξεις έκαναν πιο δύσκολη την δουλειά σας.

Σίγουρα η δυσκολία της δουλειάς αυτής οξύνθηκε με την ανάπτυξη του ίντερνετ. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την περίοδο που ο διευθυντής ενός ξενοδοχείου αρκούσε να είναι ευγενής, να έχει το ξενοδοχείο του φροντισμένο και να σηκώνει το τηλέφωνο για να κάνει κρατήσεις. Σήμερα οποιοσδήποτε έχει την δυνατότητα πατώντας ένα κουμπί στο κινητό του να κάνει κράτηση ή να αξιολογήσει ένα ξενοδοχείο και αντίστοιχα είτε να το απογειώσει, είτε να το «μαυρίσει». Σήμερα καθώς ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς γίνεται online, κάθε κατάλυμα οφείλει να έχει μια αξιόλογη εικόνα και στο ίντερνετ, όχι μόνο στο έδαφος. Αυτό το γεγονός έχει κάνει τα πράγματα πιο σύνθετα μεν, από την άλλη ευνοεί τη διαφάνεια και την αμεσότητα. Όσον αφορά το AirBnB θεωρώ ότι απευθύνεται σε άλλο κοινό από αυτό που αναζητά ένα ξενοδοχείο για τις διακοπές του. Και ο λόγος είναι ότι τα ξενοδοχεία δεν παρέχουν απλώς υπηρεσίες ύπνου, αλλά πάνω απ’ όλα εμπειρίες.

Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι για να αρνηθείτε την ανάληψη management ενός ξενοδοχείου;

Στόχος της εταιρείας παραμένει, από τη μέρα που συστάθηκε μέχρι σήμερα, να συνεργάζεται με ξενοδοχεία στα οποία πιστεύει ότι μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προστιθέμενη αξία τους και να εξασφαλίσει μία συμφωνία win-win με τον εκάστοτε ιδιοκτήτη.

Συγκρίνοντας με τις συνεργασίες σας με ξενοδοχεία του εξωτερικού, οι Έλληνες ιδιοκτήτες ξενοδοχείων έχουν κάποιες "ιδιαιτερότητες”;

Ο Έλληνας ξενοδόχος είναι οξυδερκής, εργατικός και συνεργάσιμος.
Το μόνο του «ελάττωμα», αν πρέπει να σκεφτώ ένα, είναι η προσκόλληση του στο οικογενειακό μοντέλο επιχείρησης που δεν λειτουργεί πάντα προς όφελος της εκάστοτε ξενοδοχειακής μονάδας.

Ο τουρισμός σύμφωνα με αρκετούς αποτελεί την "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδας. Πως κρίνετε τον τομέα της εκπαίδευσης για τους επαγγελματίες του χώρου και ποια είναι τα βήματα που θα μπορούσαν να γίνουν για την βελτίωση του;

Ο Τουρισμός μας αποτελεί μια τεράστια δύναμη που έχουμε στα χέρια μας και οφείλουμε να αξιοποιήσουμε σωστά προκειμένου να απογειώσουμε την οικονομία της χώρας. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι περισσότερους επαγγελματίες. Τα πράγματα δεν πρέπει να γίνονται πρόχειρα ή τυχαία. Η κατάρτιση, η εκπαίδευση και η εξειδικευμένη επιμόρφωση μπορούν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η HotelBrain από πλευράς της, λειτουργεί το Braining Centre, ένα πρότυπο Κέντρο Βιωματικής Εκπαίδευσης, όπου εκπαιδεύοντας τους μαθητές (Brainees) στο μοντέλο λειτουργίας που η HotelBrain εφαρμόζει στα ξενοδοχεία της, προετοιμάζει επαρκώς τα στελέχη της επόμενης ημέρας των υπό τη διαχείρισης της εταιρείας ξενοδοχείων. Παράλληλα αναγνωρίζοντας το πρόβλημα της κατάρτισης του ξενοδοχειακού προσωπικού της χώρας, καθώς και το κενό στην εξειδικευμένη εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού της ξενοδοχειακής βιομηχανίας πρόκειται να ξεκινήσουμε μια συνεργασία με την StudySmart, έναν οργανισμό με πολυετή και σημαντική τεχνογνωσία στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης και των πιστοποιήσεων στον χώρο της εκπαίδευσης. Η σύμπραξη των δύο δυνάμεων ακούει στο όνομα Smart Braining Center και προσφέρει μία σειρά από εκπαιδεύσεις και πιστοποιημένα σεμινάρια για τους επαγγελματίες του αύριο με την διαπίστευση του American Hotel & Hospitality Educational Institute (AHLEI), του σημαντικότερου παγκοσμίως φορέα διαπίστευσης στην εκπαίδευση του τουριστικού κλάδου.

Το μοντέλο που ξεκινήσατε, έγινε αντικείμενο αντιγραφής τα επόμενα χρόνια. Που πιστεύετε ότι θα φθάσει η HotelBrain τα επόμενα 10 χρόνια και τι είναι αυτό που θα την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Η δραστηριότητα της HotelBrain επεκτείνεται σε όλο το εύρος διαχείρισης των ξενοδοχειακών μονάδων, από την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και τα management contracts ως τις μισθώσεις ξενοδοχείων σε μακροχρόνιο ή βραχύ-μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Είμαστε η μόνη white flag, non-branded, operator εταιρεία που μπορεί να υποστηρίξει όλους τους τύπους των ξενοδοχείων και σε όλους τους προορισμούς, από ένα boutique hotel στη Σαντορίνη, μέχρι ένα μεγάλο 5στερο resort στην Κρήτη. Το πού θα φτάσει η HotelBrain τα επόμενα 10 χρόνια δεν μπορώ να σας το απαντήσω με βεβαιότητα. Αυτό για το οποίο είμαι σίγουρος όμως, είναι ότι εγώ και οι συνεργάτες μου θα προσπαθήσουμε να πάρουμε στο 100% αυτό που μας αξίζει με ήθος και διαφάνεια.

Μιλήστε μας λίγο για την τελετή απονομής των World Travel Awards που φέτος θα γίνει στην Αθήνα υπό τη διοργάνωση της HotelBrain.

Η HotelBrain βραβεύτηκε για τρία συνεχόμενα έτη ως κορυφαία εταιρεία management ξενοδοχείων στην Ευρώπη από τα World Travel Awards, γεγονός που αποτελεί για εμάς μια ιδιαίτερα σημαντική αναγνώριση και επιβράβευση των προσπαθειών μας. Φέτος εκτός από τα βραβεία μας, φέραμε στην Ελλάδα και τη διοργάνωση των World Travel Awards, των επονομαζόμενων και ως «Όσκαρ του Τουρισμού». Έτσι για το 2018 η τελετή βράβευσης θα γίνει τον Ιούνιο, στο Ζάππειο Μέγαρο της Αθήνας υπό τη διοργάνωση της HotelBrain. Αποφασίσαμε να το κάνουμε αυτό γιατί μια τόσο σημαντική διοργάνωση για τον Τουρισμό έχει λόγο να γίνεται στη χώρα μας, έναν δυνατό τουριστικό προορισμό που έχει να δώσει και να πάρει από το διεθνές κοινό. Η διοργάνωση αυτή θα φέρει στην Αθήνα τις σημαντικότερες προσωπικότητες του διεθνούς τουρισμού και αποτελεί μια σημαντική διαφήμιση και προώθηση της χώρας. Επιπλέον η εμπιστοσύνη για τη διοργάνωση από τη HotelBrain αποτελεί τιμή για εμάς.

- O Πάνος Παλαιολόγος είναι ο ομιλητής στο Equifund που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα, 16 Απριλίου, στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (Λεωφ. Συγγρού 107). Η 24media είναι collaborator στο φετινό Equifund.

ADVERTISING

SHARE: