Madame Shoushou: Η εικόνα, τα “ακριβά ρούχα” και τα στερεότυπα στη μόδα
Διαβάζεται σε 4'
Η Ελίνα Κορδαλή, ιδιοκτήτρια και σχεδιάστρια της Madame Shoushou μιλάει Στη Χώρα Των Στερεοτύπων για τις αγκυλώσεις στη μόδα, τις τιμές των ρούχων, την αποδοχή του σώματος σε σχέση με το πώς ντυνόμαστε αλλά και για το τι πρέπει να αλλάξει από τα brands.
- 26 Ιουνίου 2025 11:12
Το Madame ShouShou είναι ένα brand που αγαπά να πρεσβεύει τον “ρομαντισμό” και την απλότητα. Έτσι στήθηκε και έτσι συνεχίζει. Πίσω από την επιτυχημένη μάρκα ρούχων βρίσκεται η Ελίνα Κορδαλή που μετέφερε τη δική της αισθητική στα σχέδιά της.
Η σχεδιάστρια και δημιουργός των δημοφιλών ενδυμάτων ήρθε στην εκπομπή Στη Χώρα Των Στερεοτύπων για να συζητήσουμε για όλες εκείνες τις αγκυλώσεις και τα ταμπού που διέπουν ακόμη τη μόδα σήμερα, παρά τις προσπάθειες που γίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Είναι όμως αρκετές; Ή μήπως είναι για τις “εντυπώσεις”;
Με την Ελίνα συζητήσαμε: το πώς ξεκίνησε η Madame Shoushou, το πώς ντυνόμαστε ανάλογα με την εικόνα που έχουμε για το σώμα μας, το αν προσαρμόζονται οι Έλληνες σχεδιαστές στις ανάγκες και τις τάσεις της εποχής, το αν μετακινείται η Gen Z και τι καλά προκαλεί, το πώς εμπνέεται η ίδια ως δημιουργός, ποια είναι η άποψή της για την αισθητική ως στάση ζωής αλλά και για τις τιμές των ρούχων. Προφανώς μιλήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να σπάσουν ή να αμβλυθούν τα στερεότυπα γύρω από τη μόδα, αλλά και το αν ήταν γυναίκα η Madame Shoushou, τι χαρακτηριστικά θα είχε.
Τέλος, η Ελίνα δεν παραβλέπει να κάνει αυτοκριτική για τις “παγίδες” στις οποίες και η ίδια πέφτει, ενώ δεν παραλείπει να τονίσει πως τα ρούχα πρέπει να τα φοράμε, όχι “να μας φορούν”, απομυθοποιώντας και τα στεγανά των πατρόν και των oversized γραμμών. Και μην ξεχνάμε και την ευθύνη που έχει η αντρική “ματιά” γύρω από όλα αυτά.
Η Ελίνα Κορδαλή με δικά της λόγια:
- Η ηλικία, τα κιλά, το φύλο, διαιωνίζονται ως στερεότυπα στη μόδα
- Τα plus size μοντέλα είναι ακόμη η μειονότητα, ειδικά στην προβολή των ρούχων
- Και να σου είναι φαρδύ ένα ρούχο, είναι ΟΚ
- Δεν χρειάζεται το ρούχο να σε “κολακεύει”, το θέμα είναι να αισθάνεσαι ωραία
- Στοχεύω στο να δημιουργώ ρούχα που τα φοράς, δε σε φορούν
- Η Gen Z είναι πιο εξοικειωμένη με το σώμα της
- Η “τελειότητα” είναι αυτό που μας δυσκολεύει πιο πολύ απ’ όλα
- Με εμπνέει η αυθεντικότητα
- Εμείς κρατάμε σταθερές τις τιμές και μειώνουμε το κέρδος, αυτό είναι αναπόφευκτο σήμερα
- Η αισθητική έχει να κάνει με την παιδεία. Το ποιος είσαι, βγαίνει προς τα έξω
- Όλα μας τα ρούχα φέτος μπορείς να τα ράψεις στα μέτρα σου, τα μεγέθη των πατρόν είναι λάθος
- Πλέον ο κόσμος δεν ασχολείται με τα μεγάλα λογότυπα
Να σημειώσουμε πως ο “διάσημος φιόγκος” των Madame Shoushou έχει ταξιδέψει σε τουλάχιστον 25 χώρες σε όλο τον κόσμο με ιδιαίτερη επιτυχία.
Στη Χώρα των Στερεοτύπων – Podcast
Κάθε Πέμπτη, ο Χρήστος Δεμέτης και η ψυχολόγος Εύη Καραγεώργου καταγράφουν τα ταμπού και τα στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας και προσπαθούν να τα “φωτίσουν” μιλώντας με ανθρώπους που έχουν “συνδεθεί” με αυτά. Συζητήσεις για στερεότυπα που λίγο – πολύ έχουν αγγίξει όλους μας, για τα ταμπού που μας ταλαιπωρούν, αλλά και για τις κοινωνικές παθογένειες που έχουν έρθει στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα.
Μπορείτε να ακούσετε όλα τα Podcast της εκπομπής και να κάνετε subscribe στο Spotify και στα Apple Podcasts.
Στείλτε μας σχόλια/ερωτήσεις/προτάσεις για θέματα [email protected]. Ακολουθήστε τον Χρήστο Δεμέτη στο Twitter και στο Instagram. Ακολουθήστε την Εύη Καραγεώργου στο LinkedIn.