Yψηλές επιδόσεις με τους νέους πετρελαιοκινητήρες

Η Mitsubishi παρουσίασε το πρόγραμμα «4Ν1», το οποίο αφορά σε μία νέα οικογένεια αλουμινένιων 16v 4-κύλινδρων
- 22 Οκτωβρίου 2010 10:22
Οι κινητήρες αυτοί που προέκυψαν από τη συνεργασία των Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), θα διατίθενται σε δύο εκδόσεις κυβισμού και θα εφοδιάζουν τα εξής Ευρωπαϊκά μοντέλα:
– ASX (1.8 L “4N13”),
– Lancer Sports Sedan & Sportback (1.8 L “4N13”),
– Outlander (2.2 L“4N14”)
MIVEC + Diesel = Παγκόσμια Πρωτιά
Η οικογένεια “4N1”, το τελευταίο προϊόν μιας μακράς παράδοσης της Mitsubishi στους κινητήρες Diesel που χρονολογείται από το 1931 – με τον “450AD”, τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα που εξελίχθηκε στην Ιαπωνία για χρήση σε αυτοκίνητα – είναι αποδέκτης πολλών αποκλειστικών καινοτόμων τεχνολογιών κινητήρων: μεταξύ αυτών η τεχνογνωσία από την εξέλιξη της πρόσφατης οικογένειας βενζινοκινητήρων “4B1” της MMC, καθώς και τα χαρακτηριστικά αποδοτικής καύσης που προέρχονται από τη χρήση της αναλυτικής τεχνολογίας των MMC και MHI.
Το πιο αξιόλογο τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι το αποκλειστικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi – παγκόσμια πρωτιά για Πετρελαιοκινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων – που επιτρέπει στους μηχανικούς της MMC να επιτύχουν το στόχο της χαμηλότερης αναλογίας συμπίεσης και τα επακόλουθα οφέλη των πελατών.
Μικρότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση/λιγότεροι ρύποι
Σύμφωνα με τις βασικές αρχές των Diesel, ένας Πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τη θερμοκρασία λόγω συμπίεσης για την ανάφλεξη και καύση του καυσίμου, το οποίο ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης στο τελικό στάδιο συμπίεσης.
Λόγω της πολύ υψηλής αναλογίας συμπίεσης που απαιτεί αυτή η διαδικασία, οι Πετρελαιοκινητήρες έχουν την υψηλότερη θερμική απόδοση από οποιοδήποτε συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και λογικά, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κυρίως CO2.
Ωστόσο, για να αντέξουν τη λειτουργική πίεση που προκαλείται από την υψηλή αναλογία συμπίεσης και τις μεγάλες ποσότητες ροπής που παράγονται στο στρόφαλο, οι Πετρελαιοκινητήρες χρειάζονται βαρύτερα, ισχυρότερα εξαρτήματα, κάτι το οποίο αυξάνει το βάρος τους σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.
Έχοντας την ίδια βασική αρχιτεκτονική με τους πρόσφατους βενζινοκινητήρες “4B1” της MMC – αλλά εξελιγμένος σαν Diesel – ο “4N1” περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων:
ένα ελαφρύ μπλοκ κυλίνδρων. Κατασκευασμένο από αλουμίνιο, είναι ελαφρύτερο κατά περίπου 10 kg συγκριτικά με ένα μπλοκ από χυτοσίδηρο. Μπορεί να αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες και στις μεγάλες δυνάμεις που αναπτύσσονται μέσα σε ένα Πετρελαιοκινητήρα, χάρη σε μία διεξοδική διαδικασία σχεδίασης CAD/CAM που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ΜΗΙ και η οποία συνέβαλε στη σημαντική βελτίωση της ποιότητας χύτευσης.
Επιπλέον αυτών, οι μηχανικοί της MMC επέλεξαν την ίδια φιλοσοφία πλαστικού καλύμματος κυλινδροκεφαλής όπως του “4B1”. Το εξάρτημα αυτό που έχει εξελιχθεί από τη Mahle για την MMC, είναι 50% ελαφρύτερο (1 kg αντί 2 kg περίπου για ένα εφάμιλλο αλουμινένιο) με πρόσθετα πλεονεκτήματα στην απόδοση καυσίμου και την οδική συμπεριφορά.
Χρονισμός βαλβίδων “MIVEC”
Η χρήση ελαφρύτερης δομής συνδυάζεται με την πολύ χαμηλή αναλογία συμπίεσης, η οποία όμως γεννά ερωτήματα για το αν επαρκεί για την ανάφλεξη; Εκεί υπεισέρχεται το MIVEC…
Όπως το i-MiEV έγινε πραγματικότητα με την εξέλιξη του βραβευμένου λειτουργικού του συστήματος “MiEV OS”, η ύπαρξη του 4N1 οφείλει πολλά στην εφαρμογή μιας άλλης τεχνολογίας της Mitsubishi Motors, MIVEC (ή “Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system”): μέχρι πρότινος ‘αυστηρά περιορισμένη’ σε Πετρελαιοκινητήρες φορτηγών βαρέως τύπου, είναι μία παγκόσμια πρωτιά για Diesel ελαφρών/επιβατικών αυτοκινήτων.
Ο “4N1” που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2006 ως κινητήρας “κατηγορίας 2.0 λίτρων” προσφέρει πολλές δυνατότητες με διαφορετικούς κυβισμούς ή ιπποδυνάμεις, πέραν του πρώτου “4N13” 1.8 λίτρων 150ps των ASX και Lancer.
Επόμενος στη σειρά θα είναι ο “4N14”, ένας μεγαλύτερος 2.268 cc (86.0mm x 97.6mm που προορίζεται για το μεγαλύτερο Outlander και άλλα (μεγάλα) οχήματα της Mitsubishi στο μέλλον: