Porsche 911 GT3 RSR

Porsche 911 GT3 RSR
New Image

Το Porsche 911 GT3 RSR είναι το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο GT στον κόσμο (pics)

Εξοπλισμένη με έναν εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ τεσσάρων λίτρων που αποδίδει 450 ίππους, το αυτοκίνητο θριάμβευσε στην κατηγορία GT2 το 2010 στις 24 Ώρες του Λε Μαν, κέρδισε πρωταθλήματα στις σειρές αγώνων του Λε Μάν και του αμερικανικού Λε Μαν (ALMS), κατέκτησε γενικές νίκες στα 24ωρα ράλι του Ντουμπάι και του Σπα Φρανκοσάμπ (Βέλγιο). Οι νίκες αυτές σημειώθηκαν εναντίον ισχυρών ανταγωνιστών, όπως η Ferrari, η BMW και η Aston Martin.








Στην τρέχουσα μορφή της, η Porsche 911 GT3 RSR (997) πωλείται σε πελάτες ανά τον κόσμο από το 2007. Από χρόνο σε χρόνο, το κορυφαίο μοντέλο των αγωνιστικών εκδόσεων της 911 δέχθηκε διαρκείς τροποποιήσεις. Οι πιο εμφανείς αλλαγές πραγματοποιήθηκαν στο μοντέλο του 2009. Ο κυβισμός του εξακύλινδρου κινητήρα μπόξερ στο πίσω μέρος αυξήθηκε από τα 3,8 στα 4,0 λίτρα, δίνοντας βελτιστοποιημένη καμπύλη ροπής στις χαμηλές στροφές, καθώς και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό της σημερινής 911 GT3 RSR είναι το ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα με το μεγάλο άνοιγμα εξαερισμού.



Μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας από το επιτυχημένο σπορ πρωτότυπο RS Spyder αξιοποιήθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων της 911 GT3 RSR. Το σειριακό εξατάχυτο κιβώτιο που εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της Porsche είναι σημαντικά ελαφρύτερο από το σύστημα που είναι τοποθετημένο στο προηγούμενο μοντέλο και έχει πολύ λιγότερες εσωτερικές τριβές. Η μικρότερη γωνία σε σχέση με τους άξονες μετάδοσης προσφέρει στους μηχανικούς των ομάδων περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης της ανάρτησης.



Τα θεμέλια των σημερινών επιτυχιών είχαν ήδη τεθεί με τις αγωνιστικές εκδόσεις της Porsche 911 (996). Κατασκευασμένη για να αγωνιστεί στην κατηγορία GT του αγώνα 24 Ωρών του Λε Μαν, η 911 GT3 R απέσπασε ουσιαστικά όλες τις νίκες στην κατηγορία GT των αγώνων του αμερικανικού Λε Μαν του 1999.




Το 2001, στους αγώνες έλαβε μέρος η τροποποιημένη έκδοση 911 GT3 RS. Αυτό το αυτοκίνητο δεν στάθηκε το ίδιο επιτυχημένο στην κατηγορία του, αλλά εξασφάλισε και πάλι περίοπτες γενικές νίκες, με τους δύο Γερμανούς οδηγούς Joerg Bergmeister και Timo Bernhard και τον ιδιοκτήτη της εργοστασιακής ομάδας Kevin Buckler να κερδίζουν σημαντικά ισχυρότερα πρωτότυπα στον αγώνα 24 Ωρών της Daytona το 2003. Ο πιλότος της εργοστασιακής ομάδας της Porsche Marc Lieb (Γερμανία) ήταν ο νικητής στον αγώνα 24 Ωρών του Σπα, με τους Romain Dumas (Γαλλία) και Stιphane Ortelli (Μονακό) να κερδίζουν, την ίδια χρονιά, όλα τα κατά πολύ ισχυρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας GT1.



Τη σεζόν 2004 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το διάδοχο μοντέλο 911 GT3 RSR (996). Η απόδοση του εξακύλινδρου κινητήρα μπόξερ των 3,6 λίτρων αυξήθηκε στους 455 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή στα 410 Nm στις 7.200 σ.α.λ. Με τις νίκες του στους αγώνες του αμερικανικού Λεμάν (κατηγορία GT), στους αγώνες αντοχής του Λε Μαν (GT) και στο Πρωτάθλημα GT (N-GT) της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), καθώς και άλλες νίκες στην κατηγορία του στον αγώνα 24 Ωρών του Λε Μαν και του Σπα και στη διοργάνωση του Μικρού Λε Μαν (ΗΠΑ), το νέο αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο γιόρτασε μια καταπληκτική εναρκτήρια σεζόν.




Τεχνικά χαρακτηριστικά (σεζόν 2010)



Κινητήρας: Υδρόψυκτος εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ – τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο – 3.996 κ.εκ., διαδρομή 80,4 χλστ. – διάμετρος 102,7 χλστ. – 450 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ. – μέγ. ροπή 430 Nm στις 7.250 σ.α.λ. – μέγ. αρ. στροφών 9.400 σ.α.λ., σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ – ανεξάρτητες πεταλούδες γκαζιού – ψεκασμός καυσίμου – περιοριστές αέρα 2 x 28,6 χλστ.



Σύστημα Μετάδοσης: Εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με σειριακή αλλαγή σχέσεων τύπου σιαγόνας (jaw-type shift) – εναλλάκτης θερμότητας λαδιού-νερού – σφόνδυλος μονής μάζας – υδραυλικός μοχλός αποσύμπλεξης – τρίδισκος συμπλέκτης από ανθρακονήματα – πίσω κίνηση – διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης 45/65%.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα