Toyota Avensis

Το AUTO 24 οδηγεί το ολοκαίνουργιο Τοyota Avensis και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του
- 22 Μαρτίου 2009 22:23
Παίρνοντας , σχεδόν μεσάνυχτα, από τις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας στην Ελευσίνα το αυτοκίνητο για test drive μιας εβδομάδας , μπήκα στην Αττική οδό με προορισμό την Νέα Ερυθραία. Σε αυτό το (σύντομο) διάστημα λοιπόν υπήρξαν ορισμένα στοιχεία του νέου Avensis τα οποία από την πρώτη κιόλας στιγμή μου …καρφώθηκαν στο μυαλό. Και δεν έφυγαν μέχρι την ημέρα που παρέδωσα πίσω το γιαπωνέζικο μεσαίο σεντάν.
Ποια ήταν αυτά τα στοιχεία, που προσωπικά με εντυπωσίασαν;
• Πρώτο. Με το που βρέθηκα στο κάθισμα του οδηγού, με κέρδισε η συνολική εικόνα του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα των υλικών.
• Δεύτερον. Με το που έθεσα σε λειτουργία τον κινητήρα η έκπληξη ήρθε από την βελούδινη και αθόρυβη λειτουργία του. Και,
• Τρίτο. Βγαίνοντας στην Αττική οδό με έκανε να νιώσω πολύ όμορφα το υψηλό επίπεδο άνεσης , η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η δύναμη του κινητήρα και οι μηδενικοί θόρυβοι που έφθαναν στην καμπίνα των επιβατών.
Όλα αυτά είναι στοιχεία που κατατάσσουν το γιαπωνέζικο μοντέλο ψηλά στην συνείδηση τόσο των ειδικών, όσο και των καταναλωτών.
Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή.
Η Toyota σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας το Avensis του 2009 διέγραψε αρκετά από τα στοιχεία εκείνα που θα μπορούσαν να συνδέσουν το νέο μοντέλο με το απερχόμενο. Το μόνο στοιχείο που συνδέει παλιό και νέο μοντέλο, είναι το όνομα και φυσικά το κύρος που προσδίδει η μάρκα (Toyota).
Το καινούργιο Avensis είναι ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο. Το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, φτάνοντας τα 4.695 mm με το μεταξόνιο να είναι στα 2.700 mm. Στοιχεία που αν συνδυασθούν με την νέα πλατφόρμα που προσφέρει και μεγαλύτερο πλάτος του αμαξώματος εξασφαλίζουν αυξημένους χώρους για τους επιβάτες. Άλλωστε η ευρυχωρία ανέκαθεν αποτελούσε σήμα κατατεθέν για το Avensis.
Η κεντρική κονσόλα επιτρέπει την αύξηση του εσωτερικού πλάτους, χωρίς όμως να διαθέτει φουτουριστικό σχεδιασμό. Έχουν όμως χρησιμοποιηθεί μαλακά και ποιοτικά υλικά, παράγοντες που αναμφίβολα επηρεάζουν τον υποψήφιο αγοραστή. Ο χώρος αποσκευών, ο οποίος φθάνει σε όγκο τα 509 λίτρα, και, έστω και αν είναι κατά 11 λίτρα μικρότερος σε σχέση με αυτόν που διέθετε το προηγούμενο μοντέλο, είναι τούτοις είναι πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας.
ΔΥΝΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.8 l.
Χωρίς να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές, η Toyota βελτίωσε τους κινητήρες της με γνώμονα την οικονομική λειτουργία αλλά και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Έτσι, το μοτέρ των 1.800 κ.ε. διαθέτει μέρη χαμηλής τριβής και compact διαστάσεις.
Η νέα τεχνολογία Toyota Optimal Drive, σε συνδυασμό με την τεχνολογία Valvematic έχουν επιτύχει τόσο την αύξηση της ροπής όσο και της ιπποδύναμης. ΣΕ σχέση με το παρελθόν (οι προηγούμενοι κινητήρες VVTi, διέθεταν μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής) με το καινούργιο σύστημα (Valvematic) μεταβάλλεται συνεχώς το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής για να υπάρχει καλύτερος έλεγχος της παροχής, αλλά και της ταχύτητας του εισερχόμενου αέρα στο θάλαμο καύσης. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα την επίτευξη καλύτερης καύσης με άμεσο επακόλουθο την αύξηση στην απόδοση του μοτέρ.
Έτσι, ο κινητήρας των 1.800 κ.εκ. αποδίδει 147 ίππους, απόδοση που μπορεί να είναι άκρως ικανοποιητική για ατμοσφαιρικό μοτέρ, δεν μπορεί όμως να συγκριθεί με τον γερμανικό ανταγωνισμό των VW, Audi, Skoda με τους κινητήρες TSI. Η ροπή ανέρχεται στα 18,3 kgm. Αυτά τα στοιχεία εξασφαλίζουν στο Avensis πολύ καλές επιδόσεις, με τελική ταχύτητα που φθάνει στα 200 χλμ. / ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ. / ώρα σε 9,4΄΄. Ενώ συγχρόνως η κατανάλωση έχει κρατηθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα , 6,5 λίτρα στα 100 χλμ.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Το πρώτο το οποίο θα εκτιμήσεις στο καινούργιο Avensis είναι η σχεδόν βελούδινη λειτουργία του κινητήρα. Το δεύτερο είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τις καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις. Ο καλός σχεδιασμός των αναρτήσεων έχει επίσης σαν αποτέλεσμα να μην επιτρέπουν στις ανωμαλίες του οδοστρώματος να περάσουν στο θάλαμο επιβατών, εξασφαλίζοντας υψηλότατα επίπεδα άνεσης.
Το αυτοκίνητο είναι εύκολο στην οδήγηση σε όλες τις συνθήκες. Σπάνια θα φέρει σε δύσκολη θέση τον μέσο οδηγό, ενώ όσοι αποφασίσουν να κινηθούν σε πιο γρήγορους ρυθμούς θα διαπιστώσουν πως το Avensis «ακούει» στις προσταγές του οδηγού εμφανίζοντας ουδέτερη συμπεριφορά. Ενώ οι όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης –αν και όταν εμφανισθούν- του πίσω άξονα οδηγούν στην άμεση παρέμβαση του Ηλεκτρονικού Συστήματος Δυναμικής Ευστάθειας. Οι (μικρές) κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Αν και το καινούργιο Avensis έχει σχεδιασθεί, εξελιχθεί και κατασκευασθεί στην Ευρώπη, για τους καταναλωτές των χωρών της Γηραίας Ηπείρου, εν τούτοις οι γραμμές που υιοθετήθηκαν θεωρούνται σύγχρονες μεν, συντηρητικές δε. Στο μπροστινό τμήμα, κυριαρχούν τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα και ο ογκώδης προφυλαχτήρας που εξέχει από το αμάξωμα. Ενώ κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι αλλά και στο πίσω μέρος, αυτό που διαπιστώνεις είναι έναν λιτό και απέριττο σχεδιασμό.
Βεβαίως, για τον αγοραστή του Avensis, ο σχεδιασμός είναι το τελευταίο στην λίστα των στάνταρ που αναζητά σε ένα αυτοκίνητο. Και αυτό είναι γνωστό από την πρώτη γενιά του μοντέλου.
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ
Θα ήταν άστοχο αν δεν «βλέπαμε» το καινούργιο Toyota Avensis απέναντι στον ανταγωνισμό. Και οι βασικοί ανταγωνιστές του γιαπωνέζικου μοντέλου στην εγχώρια αγορά, είναι τα γερμανοτραφή VW Passat, Skoda Superb & Opel Insignia. Στον τομέα εμφάνιση το Insignia είναι το πιο φρέσκο, πιο σπορτίβ και πιο ελκυστικό από όλα. Ενώ από πλευράς κινητήρων, τα τούρμπο μοτέρ των 1.4 λίτρων και 1.8 λ. με τα οποία εφοδιάζονται τόσο το Passat όσο και η Superb είναι ευθέως ανταγωνιστικά σε όλους τους τομείς προς το Avensis 1.8 l. . Το Insignia, εφοδιάζεται και αυτό με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.800 κ.ε. που αποδίδει 140 άλογα.
Με τιμή στα 23.900 ευρώ για την έκδοση 1.8 Elegance, το Avensis είναι ακριβότερο τόσο από τα Passat 1.4 (από 20.430 ευρώ) και Superb 1.8 λ. (από 22.990 ευρώ, ενώ η έκδοση 1.4 λ. με 125 άλογα αρχίζει από 19.790 ευρώ) όσο και από το Insignia (1.8 λ. από 20700€).
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό, πως το Toyota Avensis μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο με πολλά – πολλά συν, βρίσκεται όμως απέναντι σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον. Και δεδομένων των δύσκολων οικονομικά καιρών που διανύουμε, η αποστολή του δεν θα είναι εύκολη.
Όμως, η Toyota έχει αποδείξει και στο παρελθόν, πως αρέσκεται να βάζει στοιχήματα, που για κάποιους εμφανίζουν υψηλό ρίσκο, και στο τέλος να τα κερδίζει. Και , εκ κατακλείδι, αν το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ένα ακόμη στοίχημα για το αν μπορεί να βρεθεί ξανά στην κορυφή της κατηγορίας, το Avensis μπορεί να το κερδίσει.
Στα συν
Δυνατός, οικονομικός και με μικρές εκπομπές ρύπων κινητήρας
Πολύ καλές επιδόσεις
Κύρος
Προβλέψιμη οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Ικανοποιητικός στάνταρ εξοπλισμός
Υψηλή αξία μεταπώλησης
Αθόρυβη λειτουργία κινητήρα –πολύ καλή μόνωση καμπίνας.
Στα μείον
Συντηρητική εμφάνιση
Μικρή μείωση στον όγκο του χώρου αποσκευών
Toyota Avensis 1.8 Elegant
TIMH: 23.900 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,695 μ.
Πλάτος: 1,810 μ.
Ύψος: 1,480 μ.
Κινητήρας: 1.798 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων
Ιπποδύναμη: 147 ιπποι στις 5510 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 18,3 Kgm
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 9,4 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Εννέα αερόσακοι
ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD
ESP (Ηλεκτρονικό Σύστημα Δυναμικής Ευστάθειας)
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Ράδιο CD
Trip Computer
Ζάντες αλουμινίου