Suzuki Alto

Suzuki Alto
Suzuki Alto sd

Οικολογικό, στιλάτο και συμπαγές το νέο Suzuki Alto αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος Μάρτη

Το νέο Alto απευθύνεται κυρίως σε αστούς που χρειάζονται ένα συμπαγές σε διαστάσεις αυτοκίνητο, φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα πρακτικό και ευχάριστο στην οδήγηση. Αυτή ακριβώς η ιδέα βρίσκεται και πίσω από την εξέλιξη του νέου μοντέλου: κάθε οδηγός θέλει να απολαμβάνει τα οφέλη της οικονομίας και της οικολογίας, χωρίς όμως συμβιβασμούς σε επίπεδο απόδοσης και φυσικά κόστους. Έτσι, διατηρώντας το βάρος του νέου Alto στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, η Suzuki κατάφερε να συνδυάσει όλες τις απαιτήσεις και να παρουσιάσει ένα μοντέλο που η απόδοσή του συναγωνίζεται τη σύγχρονη αισθητική του.




Εμφάνιση



Το νέο Alto διαθέτει ένα έντονα αθλητικό προφίλ παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματός του. Η στιβαρότητα της εικόνας του, οι ενδιαφέρουσες σχεδιαστικά λεπτομέρειες, όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα και η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, απέφεραν όχι μόνο αισθητικά, αλλά και πρακτικά θετικά αποτελέσματα.



Μετά από εκτεταμένες δοκιμές στην ιδιωτική της αεροδυναμική σήραγγα, η Suzuki κατάφερε να μειώσει το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης στο 0.30, τιμή κορυφαία για την κατηγορία που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, τη βελτίωση των επιδόσεων και την εξάλειψη των αεροδυναμικών θορύβων.








Στο εμπρός μέρος του νέου Alto κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα που συμπληρώνεται αρμονικά από τα φωτιστικά σώματα. Τα φτερά και το καπό διαθέτουν απαλές καμπύλες, ώστε συνολικά το αποτέλεσμα να αποπνέει συμπαγή αίσθηση και δυναμισμό. Την πλήρη εικόνα συμπληρώνουν οι προβολείς ομίχλης, που εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή ορατότητα.








Πλευρικά το Alto δίνει την αίσθηση της κίνησης, λόγω της ανύψωσης του πίσω μέρους και της διαμήκους γραμμής του αμαξώματος. Η έντονη κλίση του παρμπρίζ τονίζει την κορυφαία αεροδυναμική του μοντέλου, ενώ η φαρδιά πίσω κολώνα συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στη δυναμική εικόνα του αμαξώματος.



Το τελείωμα του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από το τραπεζοειδές σχήμα του πίσω παρμπρίζ, τον μεγάλο προφυλακτήρα που εντείνει την εικόνα στιβαρότητας και τα όμορφα φωτιστικά σώματα στις άκρες του αμαξώματος.




Άνεση και πρακτικότητα



Κατά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου λειτουργίας του ένα αυτοκίνητο μεταφέρει το μέγιστο δύο επιβάτες. Υπό αυτό το πρίσμα, οι σχεδιαστές της Suzuki έδωσαν έμφαση στην άνεση των εμπρός επιβατών. Φυσικά, στις πίσω θέσεις θα φιλοξενηθούν δύο ακόμα ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής για τις αποσκευές που θα χρειαστούν δύο άτομα σε μακρινό ταξίδι, ή για τις καθημερινές ανάγκες μιας οικογένειας.










Καθίσματα



Τα καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό χρησιμοποιούν το ίδιο πλαίσιο με αυτά του Swift, με αποτέλεσμα να προσφέρουν σωστή στήριξη του σώματος για την αποφυγή της κούρασης ακόμα και σε μεγάλο ταξίδι. Παράλληλα, σύρονται εμπρός – πίσω σε μεγάλο μήκος 24 εκατοστών, επιτρέποντας την εύρεση της ιδανικής θέσης. Ειδικότερα το κάθισμα του οδηγού, διαθέτει και ρύθμιση του ύψους του.




Ταμπλό



Ο πίνακας οργάνων του νέου Alto περιλαμβάνει ένα μεγάλο και ευανάγνωστο ταχύμετρο, στο οποίο ενσωματώνεται το σύνολο των ενδεικτικών λυχνιών, καθώς και μια ψηφιακή οθόνη με τις ενδείξεις των χιλιομετρητών, της ώρας και δείκτη καυσίμου. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει και στροφόμετρο στο άνω μέρος του ταμπλό, τονίζοντας τον δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα του εσωτερικού.



Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει την αίσθηση της κίνησης και της ευρυχωρίας. Παράλληλα, ο χρωματικός συνδυασμός σκούρου και ανοιχτού γκρι στις πλαστικές επενδύσεις, δημιουργεί δύο διακριτά επίπεδα που επιτείνουν την εικόνα ποιότητας και δίνουν ένα πιο φωτεινό τόνο στο εσωτερικό. Οι διακόπτες για το σύστημα – θέρμανσης αερισμού και το air condition είναι περιστροφικοί και τοποθετημένοι σε απόλυτα διακριτές και εργονομικές θέσεις, ενώ το ράδιο – cd έχει σχεδιαστεί ειδικά για το νέο Alto. Η μονάδα διαθέτει cd, το οποίο μπορεί να αναπαράγει μουσικά αρχεία MP3 και WMA. Για τη σωστή διασπορά του ήχου έξι ηχεία (ανάλογα με την έκδοση) –τέσσερα ευρέως φάσματος στις πόρτες και δύο υψηλών συχνοτήτων στο ταμπλό- έχουν τοποθετηθεί στο εσωτερικό.




Χώρος αποσκευών



Ανάλογα πρακτικός είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει κανονικό σχήμα και όγκο 129 λίτρα –έως το ύψος της εταζέρας- που μπορεί να φτάσει τα 367 λίτρα –έως το ύψος του κάτω μέρους των παραθύρων- με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Ανάλογα με την έκδοση, το πίσω κάθισμα μπορεί να είναι και διαιρούμενο με λόγο 50:50. Για μεγαλύτερη ευκολία, τα ρυθμιζόμενα προσκέφαλα δεν χρειάζεται να αφαιρεθούν κατά την αναδίπλωση των καθισμάτων, η οποία γίνεται με μια μόνο κίνηση.




Κινητήρας



Το νέο Alto διαθέτει έναν τετράχρονο κινητήρα τριών κυλίνδρων με συνολική χωρητικότητα 996 κ.εκ. και 4 βαλβίδες/κύλινδρο. Η μέγιστη ισχύς του είναι 68 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 90 Nm στις 3.400 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση των 4.4 λίτρων/100 χλμ. συνδυάζεται με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2, που δεν ξεπερνούν τα 103 γρ./χλμ. Με την μεγάλη ισχύ, τη ροπή που αποδίδεται σε χαμηλές στροφές και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά εκπομπών ρύπων, αποδεικνύεται έμπρακτα η μεγάλη εμπειρία της Suzuki στην κατασκευή αποδοτικών, οικονομικών και συνάμα οικολογικών κινητήρων. Ο κινητήρας αυτός, που ήδη γνωρίσαμε στο Splash, συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και προαιρετικά με ένα αυτόματο τεσσάρων σχέσεων.




Φρένα



Για την άμεση πέδηση του νέου Alto φροντίζουν δύο δίσκοι στους εμπρός τροχούς και ταμπούρα στους πίσω, που συνδυάζονται με ABS, ηλεκτρονικό κατανεμητή της δύναμης πέδησης EBD και σύστημα υποβοήθησης πέδησης Brake Assist. Φυσικά, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, υπάρχει διαθέσιμο και ESP το οποίο συνεργάζεται με όλα τα παραπάνω συστήματα. Το ESP επενεργεί στα φρένα για να διατηρήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.




Παθητική και ενεργητική ασφάλεια








Το ηλεκτρονικό σύστημα σταθερότητας (ESP), αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ενεργητικής ασφάλειας, καθώς αποτρέπει την απώλεια ελέγχου του οχήματος σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Σε συνδυασμό με την ευκολία οδήγησης, τις στιβαρές αναρτήσεις και τα αποδοτικά φρένα, το νέο Alto πραγματικά ξεχωρίζει στον τομέα αυτό και αποτελεί τον πιο εξελιγμένο εκπρόσωπο της κατηγορίας.



Με ανάλογη προσοχή εξελίχθηκε και ο τομέας της παθητικής ασφάλειας, καθώς και σε αυτόν δεν έγινε καμία παραχώρηση. Το στιβαρό πλαίσιο διαθέτει επαρκείς ζώνες παραμόρφωσης και σε συνδυασμό με τους έως και έξι αερόσακους, προστατεύει ιδανικά τους επιβάτες. Για την προστασία των παιδιών, στο πίσω κάθισμα υπάρχουν βάσεις ISOFIX για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων, ενώ για την προστασία των πεζών, το καπό εμπρός και ο προφυλακτήρας έχουν σχεδιαστεί ώστε να διαθέτουν επαρκή ελαστικότητα. Συνολικά το νέο Alto προσφέρει συνδυασμό ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που σπάνια συναντάται σε αυτή την κατηγορία μεγέθους και κόστους και συνήθως αποτελεί προνόμιο μεγαλύτερων αυτοκινήτων

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα