BMW Classics

Η BMW Mobile Tradition διασφαλίζει την ιστορία και το όνειρο κάθε λάτρη κλασσικών BMW
- 09 Οκτωβρίου 2007 20:37
Και λέγοντας ‘ζωντανή’, οι οπαδοί και φίλοι της μάρκας πραγματικά κυριολεκτούν. Ο παγκόσμιος στόλος μοντέλων BMW classic περιλαμβάνει πάνω από 200.000 αυτοκίνητα και 70.000 μοτοσικλέτες, που – στη συντριπτική τους πλειοψηφία – δεν είναι παρκαρισμένα κάπου σε μουσεία ή γκαράζ μαζεύοντας σκόνη, αλλά κινούνται ενεργά στο δρόμο.
Αυτό οφείλεται όχι μόνο στην αξιόπιστη τεχνολογία BMW της εποχής εκείνης, αλλά και κυρίως στη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών έως και σήμερα.
Το στοκ ανταλλακτικών που καλύπτει η BMW Mobile Tradition περιλαμβάνει περίπου 24,000 ατομικά εξαρτήματα, τα περισσότερα για κλασικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που λανσαρίστηκαν μετά το 1948. Επομένως, όσοι επιθυμούν σήμερα να ζήσουν το εφηβικό τους όνειρο με μία BMW 2002 ή R 75/5 δεν χρειάζεται να ανησυχούν για επισκευές και συντήρηση.
Θέλουμε όλα τα μοντέλα BMW ‘classic’ με δύο, τρεις ή τέσσερις τροχούς να λαμβάνουν πλήρη έγκριση τύπου από τις κυκλοφοριακές αρχές – αυτή είναι η φιλοσοφία της BMW Mobile Tradition.
Εστιάζοντας στα μεταπολεμικά classic
Ξεκινώντας με την R 24 που λανσαρίστηκε το 1948, η λίστα των διαθέσιμων ανταλλακτικών αυξάνεται για τα μεταγενέστερα μοντέλα. Η μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα R 24 ήταν το πρώτο όχημα δρόμου της BMW που λανσαρίστηκε μετά τον πόλεμο, συνεχίζοντας και πάλι την κανονική παραγωγή των μοτοσικλετών της Εταιρίας.
Το πιο πρόσφατο μοντέλο μαζικής παραγωγής της BMW που οι ειδικοί της BMW Mobile Tradition συμπεριλαμβάνουν στις λίστες τους είναι η δεύτερη γενιά της BMW Σειράς 5, η οποία κατασκευάστηκε από το 1981–1988.
Ακριβώς ποια ανταλλακτικά και εξαρτήματα περιλαμβάνονται στη λίστα για επακόλουθη παραγωγή είναι κάτι που αποφασίζουν οι πελάτες. Διατηρώντας στενή επικοινωνία με κλαμπ της μάρκας, οδηγούς των κλασικών BMW αλλά και την ίδια την αγορά, οι ειδικοί της BMW Mobile Tradition γνωρίζουν ακριβώς πού παρατηρείται η μεγαλύτερη ζήτηση.
Κατά κανόνα, η ευθύνη για την παροχή ανταλλακτικών μετατίθεται στη BMW Mobile Tradition, 20 χρόνια μετά το τέλος παραγωγής μιας συγκεκριμένης μοτοσικλέτας και 15 χρόνια μετά το πέρας παραγωγής ενός αυτοκινήτου BMW, ενώ ο στόχος σε όλες τις περιπτώσεις είναι να διασφαλίζεται ότι τέτοιες κλασικές BMW παραμένουν ενεργές για πολύ καιρό.
Συγκριτικά αναφέρουμε ότι η περίοδος διαθεσιμότητας ανταλλακτικών που απαιτείται από το νόμο, τουλάχιστον στη Γερμανία, είναι μόλις δέκα χρόνια μετά τη λήξη της παραγωγής.
Εγγυημένη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών
BMW Z1, γνήσιο μοντέλο τεχνολογικής αιχμής. Υπάρχουν επίσης εξαιρέσεις. Μία από αυτές είναι η BMW Z1 που κυριολεκτικά γεννήθηκε σαν ‘classic’ εξ αρχής – ένα διθέσιο όχημα τεχνολογικής αιχμής που κατασκευαζόταν μέχρι το 1991 σε σχεδίαση με αυτοφερόμενο (monocoque) πλαίσιο, αμάξωμα κατασκευασμένο από ειδικό συνθετικό υλικό, και πόρτες που ανοίγουν προς τα κάτω, μέσα στα μαρσπιέ.
Η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών γι’ αυτό το μοναδικό μοντέλο ξεκίνησε ακριβώς επτά χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής, και πάλι μέσω της BMW Mobile Tradition. Και ο βασικός λόγος ήταν ότι η σπορ BMW Z1 θεωρείτο ανέκαθεν ένα πολύ ειδικό μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, αυστηρά στις 8.000 μονάδες.
Δημιουργία ενός σημαντικού μηχανισμού υποστήριξης: αποθήκευση εργαλείων
Οι πρέσες για τα εξαρτήματα του αμαξώματος και τα εξαιρετικά περίπλοκα καλούπια για ανταλλακτικά συγκεκριμένων μοντέλων βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων των εγκαταστάσεων παραγωγής που πρέπει να διατηρηθούν ενεργές. Επομένως, όλα αυτά τα εργαλεία και οι εγκαταστάσεις που θα χρειαστούν σε επακόλουθη παραγωγή αποθηκεύονται για μελλοντική χρήση και φυλάσσονται σε ασφαλές μέρος.
Μόλις το στοκ των ανταλλακτικών που κατασκευάζονται από αυτά τα εργαλεία αρχίσει να μειώνεται, η Mobile Tradition παραγγέλνει την παραγωγή νέων εργαλείων. Και κρίνοντας από τον αριθμό των αυτοκίνητων που συνεχίζουν να κυκλοφορούν καθώς και από τη ζήτηση του σχετικού εξαρτήματος, οι ειδικοί της Mobile Tradition μπορούν να υπολογίζουν με μεγάλη ακρίβεια τη χρονική κάλυψη του υπάρχοντος στοκ.
100% γνήσια: υλικό, επιφάνεια, ποιότητα
Αυτό το σύστημα λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία από το 1994, τη χρονιά που η BMW ίδρυσε τη Mobile Tradition με ένα σαφή στόχο. Μόνον ένα πλήρως λειτουργικό, άριστης εμφάνισης κλασικό αυτοκίνητο μπορεί να γίνει αξιόπιστος και πειστικός εκπρόσωπος της εποχής του. Και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που κατασκευάστηκαν στο παρελθόν. Όσο παλιότερη είναι η σειρά του μοντέλου, τόσο μεγαλύτερη η πρόκληση για τους ειδικούς της ανακατασκευής των απαραίτητων ανταλλακτικών και εξαρτημάτων.
Γι’ αυτό η ομαδική εργασία είναι απαραίτητη: Σε συνεργασία με τα τμήματα Πωλήσεων, Μηχανολογίας Ανταλλακτικών, Σχεδιασμού και Προμηθειών, οι ειδικοί συνθέτουν ένα ακριβές πλάνο παραγωγής, όπως ακριβώς για μία τρέχουσα σειρά μοντέλου.
Η εκ νέου κατασκευή ανταλλακτικών απαιτεί γνήσια ομαδική εργασία
Μετά από την πρώτη φάση, ακολουθεί η μεγάλη στιγμή για τα τμήματα Τεχνικής Υποστήριξης και Προμηθειών. Η πρόκληση είναι τώρα να βρεθεί ένας προμηθευτής ικανός να κατασκευάζει ένα ‘κλασικό’ εξάρτημα με το σωστό τρόπο και την κατάλληλη ποιότητα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνον από έναν ανώτερο προμηθευτή, αφού οι απαιτήσεις ποιότητας από τα κλασικά εξαρτήματα είναι ίδιες με των εξαρτημάτων των σημερινών μοντέλων.
Η ανεύρεση ενός τέτοιου προμηθευτή δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, αφού μερικές μέθοδοι παραγωγής δεν χρησιμοποιούνται πλέον από όλες τις εταιρίες, ή ίσως από καμία εταιρία. Ένα ακόμα σημείο είναι ότι το κόστος πρέπει να παραμείνει εντός λογικών ορίων, παρά το σχετικά μικρό αριθμό των εξαρτημάτων που κατασκευάζονται.
Στόχος, επομένως, οι τιμές των ανταλλακτικών νέας κατασκευής να μην απέχουν πολύ από τις αντίστοιχες των αρχικών εξαρτημάτων και ακριβώς αυτό είναι μία από τις βασικές υποχρεώσεις της BMW Mobile Tradition, προκειμένου να διασφαλίσει ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι λάτρεις του αυτοκινήτου μπορούν να απολαμβάνουν γνήσια οδηγική απόλαυση με την ‘classic’ τους.
Μόνον αφού βρεθεί ο κατάλληλος προμηθευτής, το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή των απαιτούμενων εργαλείων παραγωγής. Αυτό μπορεί να γίνει με μία σχετικά εύκολη και άμεση διαδικασία, με την προϋπόθεση ότι εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα τα κατάλληλα σχέδια. Αν όμως λείπουν σημαντικά δεδομένα, μοναδική επιλογή είναι να προσδιοριστεί το ακριβές καλούπι που απαιτείται με τη βοήθεια των υπαρχόντων εξαρτημάτων. Και στη φάση αυτή, οι ειδικοί της Mobile Tradition παραμένουν σε συνεχή επικοινωνία με τον προμηθευτή, προκειμένου να επιλύσουν γρήγορα και διεξοδικά τις όποιες απορίες ή προβλήματα προκύψουν.
Τα πρώτα ανταλλακτικά που γίνονται με τη βοήθεια των εργαλείων τα οποία συναρμολογήθηκαν για το σκοπό αυτό πηγαίνουν αρχικά στους ειδικούς μηχανολογίας εξαρτημάτων της BMW, για ακριβείς μετρήσεις και δοκιμές. Ένας μεντεσές πόρτας, π.χ, πρέπει να εφαρμόζει με ακρίβεια, η πόρτα πρέπει να ανοίγει και να κλείνει με ακρίβεια, και οι αρμοί γύρω από την πόρτα πρέπει να είναι ακριβώς ίδιες με τις αρχικές.
Για τη διασφάλιση όλων αυτών των απαιτήσεων, το πρώτο δείγμα ‘κατασκευάζεται’ στο αυτοκίνητο και στην ανάλογη θέση. Στη συνέχεια και ανάλογα με την πολυπλοκότητα του ανταλλακτικού, απαιτούνται αρκετές επαναλήψεις για την εξέταση και βελτιστοποίηση των εργαλείων, προκειμένου να επιτυγχάνονται τα πρότυπα ποιότητας BMW, πριν το εξάρτημα εγκριθεί από τους ειδικούς μηχανολογίας εξαρτημάτων και μπορέσει να ξεκινήσει η παραγωγή.
Και στη φάση αυτή, η ποιότητα ελέγχεται και πιστοποιείται με συνέπεια, μέχρις ότου τα έτοιμα εξαρτήματα αποθηκευτούν στην Κεντρική Αποθήκη της BMW, επειδή, εμφανώς, στόχος είναι να προσφέρονται σε όλους τους πελάτες άριστα ανταλλακτικά και εξαρτήματα με άριστη ποιότητα.
Περίπου 1400 ανταλλακτικά κατασκευάστηκαν εκ νέου μόνο το 2006
Περίπου 14.000 ανταλλακτικά έχουν κατασκευαστεί εκ νέου από το 1994 που ιδρύθηκε η BMW Mobile Tradition, δηλαδή πάνω από το 50% ολόκληρης της διαθέσιμης γκάμας. Με άλλα λόγια, χωρίς την εκ νέου κατασκευή αυτών των ανταλλακτικών από την Mobile Tradition, η BMW δεν θα είχε αξιόλογες πωλήσεις και διανομή παλαιών ανταλλακτικών και δεν θα υπήρχε ολοκληρωμένη προώθηση παλιών αυτοκινήτων και της παράδοσής τους με ένα αληθινά αυθεντικό στυλ.
Όποτε είναι δυνατόν, ο αριθμός των ανταλλακτικών που κατασκευάζονται εκ νέου πρέπει να είναι επαρκής ώστε να διασφαλίζεται μία μακροχρόνια, αξιόπιστη διαθεσιμότητα. Και αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός ανταλλακτικών αυξάνεται από τη μία χρονιά στην άλλη: Πέρσι, για παράδειγμα, η BMW Mobile Tradition ξεκίνησε την κατασκευή περίπου 1400 νέων ανταλλακτικών, μερικά από τα οποία μέσω μιας συνεχούς διαδικασίας παραγωγής, όπως π.χ. κολάρα ψυγείου, τσιμούχες ή σαϊλεντμπλόκ πλαισίου.
Είναι επίσης γεγονός, όμως, ότι όλα τα ανταλλακτικά δεν μπορούν να αποθηκευτούν για πάντα – αφού ανταλλακτικά που δεν χρησιμοποιούνται παλιώνουν με την πάροδο του χρόνου, κυρίως όταν περιέχουν ελαστικά μέρη.
Άλλα ανταλλακτικά κατασκευάζονται μόνο μία φορά, δημιουργώντας επαρκές στοκ για πάντα. Αυτό ισχύει, π.χ., για τα περισσότερα ανταλλακτικά και εξαρτήματα του αμαξώματος.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απαιτούμενες εργασίες, είναι εμφανές ότι η παραγωγή κλασικών εξαρτημάτων δεν είναι μία ταχεία διαδικασία. Το αντίθετο, το μέσο χρονικό διάστημα που περνά από την απόφαση για την εκ νέου κατασκευή ενός εξαρτήματος μέχρι την πρώτη παράδοση στον πελάτη είναι έξι μήνες – ίσως και περισσότερο.
Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, όταν καθυστερεί η εύρεση του κατάλληλου προμηθευτή, αν το αρχικό υλικό δεν διατίθεται πλέον στην αγορά, ή αν δεν υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες για τη μηχανουργική ή άλλη επεξεργασία του υλικού αυτού. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι μηχανικοί και τεχνικοί της BMW Mobile Tradition εξετάζουν όλες τις δυνατότητες αντικατάστασης των εξαρτημάτων με εφάμιλλα ή ακόμα και ανώτερα χαρακτηριστικά.
Πάθος για τη λεπτομέρεια: Γνήσια Αξεσουάρ BMW
Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, η Mobile Tradition δεν προσφέρει μεταχειρισμένα εξαρτήματα αλλά μόνο καινούργια ή ανακατασκευής.
Η Mobile Tradition αποδεικνύει τη βασική της ικανότητα κυρίως στην ανακατασκευή εξαρτημάτων που κανείς προμηθευτής στην ελεύθερη αγορά δεν μπορεί να προσφέρει στο επίπεδο της απαιτούμενης ποιότητας. Πρόσφατα, για παράδειγμα, η Mobile Tradition ξεκίνησε να προσφέρει μία μικρή σειρά θόλων εμπρός τροχών εκ νέου κατασκευής για το μοντέλο 501/502 Saloon, με τις χαρακτηριστικές γραμμές και καμπύλες που χάρισαν στο αυτοκίνητο το όνομά του, “Baroque Angel”. Φτερά τροχών και ρεζερβουάρ για κλασσικές μοτοσικλέτες BMW που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ’50 διατίθεται επίσης, με τις γραμμές-πλαίσια που αποτελούν τυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας να είναι βαμμένες και πάλι με το χέρι, όπως πριν από μισό αιώνα – τι θα μπορούσε να είναι πιο αυθεντικό;
Ανακατασκευασμένη από νέα εξαρτήματα: η BMW 2002 tii
Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός εκ νέου κατασκευασμένων εξαρτημάτων κλείνει όλο και περισσότερο το κενό, τουλάχιστον στην περίπτωση των μεταπολεμικών μοντέλων. Σήμερα, για παράδειγμα, πάνω από το 90% των απαιτούμενων εξαρτημάτων για τη Σειρά 02 που κατασκευάζονταν τη δεκαετία του ’70 διατίθενται και πάλι.
Θέλοντας να το επιβεβαιώσουν, δύο κορυφαίοι μηχανικοί της Mobile Tradition δούλεψαν με μεγάλο ζήλο πρόσφατα προκειμένου να ανακατασκευάσουν πλήρως το αρχικό αμάξωμα μιας Σειράς 02 με νέα εξαρτήματα. Αυτή η διαδικασία συναρμολόγησης έλαβε χώρα σε ένα ειδικό εργαστήριο (“Glass Workshop”) στις εγκαταστάσεις του Μουσείου Εκθεμάτων της BMW κοντά στον Ολυμπιακό Πύργο του Μονάχου, προκαλώντας ενθουσιασμό σε χιλιάδες επισκέπτες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τη διαδικασία ζωντανά από το Μάιο του 2005.
Μετά από έντεκα μήνες και περίπου 7.000 εξαρτήματα, η νέα BMW 2002 tii που φέρει περήφανα το έτος παραγωγής 2006 ήταν ο πρωταγωνιστής στο Techno Classica Show στο Essen και σε μία από τις παγκοσμίως μεγαλύτερες διοργανώσεις για κλασικά αυτοκίνητα.
Το δεύτερο project που αντιμετωπίστηκε με τον ίδιο επαγγελματισμό και ικανότητα από τους δύο μηχανικούς ανακατασκευής, παρουσία των επισκεπτών του μουσείου ήταν μία BMW 525 από την ολοπρώτη BMW Σειρά 5. Και αυτή τη στιγμή, ένα ιδιαίτερα σπάνιο αυτοκίνητο επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση στο εργαστήριο: μία BMW 2004 από το Εργοστάσιο της BMW στη Νότια Αφρική. Και πάλι, γνήσια εξαρτήματα της Mobile Tradition τοποθετούνται κατά τη διαδικασία ανακατασκευής.
Διαθεσιμότητα ανταλλακτικών για ‘classic’ στο Διαδίκτυο και μέσω των εμπόρων
Αν ο ιδιοκτήτης μιας κλασικής BMW επιθυμεί να παραγγείλει ανταλλακτικά, η διαδικασία είναι το ίδιο απλή και άμεση όπως και για την αγορά όλων των άλλων ανταλλακτικών. Το μόνο που πρέπει να κάνει, όπου κι αν βρίσκεται, είναι να έρθει σε επαφή με τον πλησιέστερο έμπορο της BMW. Ο έμπορος, στη συνέχεια, θα παραγγείλει τα απαραίτητα ανταλλακτικά, καταχωρώντας τον κατάλληλο κωδικό ανταλλακτικών, καθώς το σύστημα διαχείρισης (logistic) για ανταλλακτικά ‘classic’ είναι πλήρως ενσωματωμένο στο παγκόσμιο δίκτυο service της BMW, συμπεριλαμβανομένης μιας εγγύησης ποιότητας και διαθεσιμότητας.
Για να ενημερώνει συνεχώς οδηγούς – και αναβάτες – των BMW ‘classic’, η BMW Mobile Tradition προσφέρει μία πραγματικά μοναδική υπηρεσία: Μία λίστα ανακατασκευασμένων ανταλλακτικών που δημοσιεύεται κάθε τρίμηνο ενημερώνει τους πελάτες για ανταλλακτικά που κατασκευάζονται εκ νέου.
Όλος ο κατάλογος διαθέσιμων ανταλλακτικών δημοσιεύεται στο Internet και ενημερώνεται συνεχώς. Πολύ απλά επειδή, τελικά, απώτατος στόχος της BMW Mobile Tradition είναι να εγγυάται Γνήσια Οδηγική Απόλαυση για πολλά, πάρα πολλά χρόνια.