Όταν η Μίνα Σουβάρι ήταν η σταρ του American Beauty παρέμενε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης

Η Μίνα Σουβάρι ένιωσε έτοιμη να μοιραστεί την ιστορία της, με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει όσους άλλους πιστεύουν πως κανείς δεν θα καταλάβει ή δεν νοιάζεται για το τι περνούν.
Η Μίνα Σουβάρι ένιωσε έτοιμη να μοιραστεί την ιστορία της, με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει όσους άλλους πιστεύουν πως κανείς δεν θα καταλάβει ή δεν νοιάζεται για το τι περνούν. @2021 WILLY SANJUAN/INVISION/AP

Από τα 12 έως τα 20 η Μίνα Σουβάρι υπήρξε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης. Από διαφορετικούς άνδρες. Το μοτίβο ήταν συγκεκριμένο. Τώρα, στα 42 της γράφει για όσα πέρασε στο βιβλίο της με τίτλο 'The Great Peace'.

Για κάθε 'γιατί το θυμήθηκε τώρα;' θα υπάρχει μια Μίνα Σουβάρι να αφηγείται τη διαδρομή που απαιτείται για να καταφέρει το όποιο θύμα σεξουαλικής ή άλλης κακοποίησης κατ' αρχάς να διαχειριστεί και μετά να αφήσει πίσω αυτό που του συνέβη, ώστε να μην το προσδιορίσει -και τελικά του ορίσει τη ζωή.

Η 42χρονη -σήμερα- ηθοποιός που πρωταγωνίστησε σε δυο από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες του '90, το American Pie και το American Beauty έκανε βιβλίο (με τίτλο The Great Peace) τις εμπειρίες της σεξουαλικής κακοποίησης και της χρήσης ναρκωτικών ουσιών, όταν ήταν έφηβη. Και όπως λέει, ο λόγος που το έκανε ήταν η ελπίδα της να βοηθήσει άλλους που έχουν έλθει αντιμέτωποι με τους ίδιους δαίμονες.

To εξώφυλλο του βιβλίου της Μίνα Σουβάρι, με τίτλο
To εξώφυλλο του βιβλίου της Μίνα Σουβάρι, με τίτλο "The Great Peace". AP

Μαντέψτε ποια ήταν η πρώτη ερώτηση που της έθεσαν κατά την παρουσία της στην τηλεοπτική εκπομπή 'The View'.

Δημοσιογράφος της εκπομπής της είπε πως πάντα είχε θετική και χαρούμενη εικόνα στα media 'αλλά στην πραγματικότητα, για πολλά χρόνια ζούσες μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα, μια διαφορετική ζωή, αντιμετωπίζοντας τη σεξουαλική κακοποίηση και σοβαρή χρήση ναρκωτικών. Για πρώτη φορά μιλάς για όσα έζησες. Γιατί ήταν αυτή η σωστή στιγμή για να πεις την ιστορία σου;'.

Η Σουβάρι εξήγησε πως η διαδικασία συγγραφής του νέου της βιβλίου διήρκεσε τρία χρόνια. “Ένιωσα υποχρεωμένη να πω την ιστορία μου. Ένιωσα να είμαι σε αυτήν τη φάση της ζωής μου που είχα την ανάγκη να μιλήσω. Έκρινα πως το καλύτερο που έχω να κάνω είναι να είμαι αυθεντική και να είμαι ειλικρινής με τον τρόπο που ζούσα τη ζωή μου. Έφτασα στο σημείο να πω το 'αρκετά έως εδώ' και να μοιραστώ αυτά που πέρασα”.

Στο βιβλίο γράφει πως από τα 12 έως τα 20 υπήρξε θύμα επαναλαμβανόμενης σεξουαλικής κακοποίησης. Αρχικά από φίλο του μεγαλύτερου αδελφού της που όπως γράφει “έκλεψε την παρθενία μου”. Πώς αυτό άλλαξε τη ζωή της;

“Προσπάθησα να το περιγράψω στο βιβλίο και νιώθω ότι ένα μέρος του εαυτού μου πέθανε εκείνη τη μέρα. Ένα μέρος της ψυχής μου πέθανε εκείνη τη μέρα”.

“Νωρίτερα είχα νιώσει να είμαι αόρατη, να μη με ακούει κανείς, στη ζωή μου. Με κυνηγούσε για ένα χρόνο, με πολλές εκφράσεις θαυμασμού και γράμματα. Και νομίζω ότι τον είχα εμπιστευτεί πραγματικά. Η μεγάλη δόση αθωότητας στην προοπτική που είχα για τον κόσμο και τους ανθρώπους τότε, εξαφανίστηκε. Είχα πει πολλές φορές με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο 'όχι' και 'δεν θέλω να το κάνω αυτό'”. Παρ όλα αυτά το τι ήθελε δεν έγινε σεβαστό “και αυτό διαμόρφωσε την άποψη που είχα για το υπόλοιπο της ζωής μου, για τον εαυτό μου και την αξία μου”.

“Ένιωθα πως δεν νοιαζόταν κανείς για εμένα και ότι δεν είχα πού να πάω”

Στα 15 μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να διεκδικήσει το όνειρο της να κάνει καριέρα ως ηθοποιός και στα 16 γνώρισε έναν άνδρα (ονόματι Τάιλερ) που την κακοποιούσε σωματικά και ψυχολογικά για τρία χρόνια. “Που κατέστρεψε την αυτοεκτίμηση μου”. Σε αυτό το διάστημα, η Σουβάρι έκανε χρήση όλων των ναρκωτικών ουσιών, για να μη νιώθει τον πόνο όσων συνέβαιναν στη ζωή της. Αλλά την ίδια ώρα δεν μπορούσε να εγκαταλείψει αυτόν τον άνδρα. Τώρα που μπορεί να δει πιο ξεκάθαρα εκείνη την εικόνα, ποιος είναι ο λόγος που πιστεύει πως την έκανε να μείνει στην κακοποιητική σχέση; “Επειδή δεν έβλεπα πως έχω κάποια εναλλακτική. Είχα βρεθεί σε μια συνθήκη που ήμουν πεπεισμένη πως ουδείς νοιαζόταν για εμένα και όσα περνάω. Δεν είχα διέξοδο.

Κατά τη διάρκεια της σχέσης μας, είχε φροντίσει να με αποξενώσει. Η μητέρα μου ήταν τρελή, το ίδιο και οι φίλοι μου, είχαν κακή επιρροή επάνω μου, οπότε δεν έπρεπε να συναναστρέφομαι μαζί τους. Πραγματικά ένιωθα ότι δεν είχα να πάω πουθενά. Στο βιβλίο μου γράφω για τους ανθρώπους που εμφανίστηκαν στη ζωή μου και μου έδειξαν πως υπήρχε τελικά, η δυνατότητα να σωθώ. Και για αυτό είναι ό,τι θέλω να περάσω με αυτό το βιβλίο. Να εξηγήσω σε όσους ζουν ανάλογες εμπειρίες πως δεν είναι μόνοι. Ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα εκεί έξω και πως κάποιες φορές χρειαζόμαστε τη βοήθεια άλλων ανθρώπων για να το δούμε αυτό”.

“Η δουλειά μου ήταν η σωτηρία μου”

Παρά τα όσα ζούσε στο σπίτι της, κατάφερε να βρει το δρόμο της και όχι μόνο να κάνει καριέρα στο σινεμά, αλλά να γίνει και σταρ. Όπως γράφει στο βιβλίο της, ενώ όλος ο κόσμος ασχολούνταν μαζί της λόγω της επιτυχίας των ταινιών της, εκείνη ζούσε διπλή ζωή “γιατί φοβόμουν πως κάποιος θα μάθει όσα είχα περάσει. Μου αρέσει να αναφέρομαι στη δουλειά μου ως τη σωτηρία μου. Η διέξοδος αυτή αποτέλεσε ό,τι χρειαζόμουν για να ξεκινήσω τη διαδικασία διαχείρισης της ζωής μου. Εκείνη την εποχή -ήμουν 18 χρόνων- ενώ ζούσα μια σκοτεινή περίοδο στη ζωή μου, δούλευα back to back στις ταινίες American Pie και American Βeauty και ως εκ τούτου είχα τη δυνατότητα να περνώ ώρες μακριά από εκείνο το διαμέρισμα. Ένιωθα ευγνώμων που είχα δουλειά και την ευκαιρία να δουλεύω με τόσο ταλαντούχους ηθοποιούς.

“Οι ρόλοι που μου έδωσαν, ήταν κάτι που ήξερα, γιατί το ζούσα. Αφορούσαν τον περίπλοκο εσωτερικό κόσμο μιας έφηβης που χρησιμοποιεί το sex appeal για να κερδίσει την προσοχή. Ήξερα ήδη πώς να χρησιμοποιώ αυτό το 'χαρτί'”.

“Σίγουρα δεν ένιωθα όπως πίστευαν όσοι με έβλεπαν τότε. Δεν είχα τη δυνατότητα να απολαύσω αυτό που μου συνέβαινε, την ευκαιρία που μου είχε δοθεί. Ένιωθα επίσης, πως δεν μπορούσα να μιλήσω για όσα περνούσα. Δεν ήξερα πώς να ανοιχτώ, ειδικά σε συναδέλφους που ήταν κοντά στην ηλικία μου. Εκείνοι μιλούσαν για όσα έκαναν το σαββατοκύριακο, για πράγματα που ήταν άγνωστα προς εμένα. Δεν είχαμε κοινά. Και έτσι ένιωθα ότι ακόμα και αν μιλούσα, κανείς δεν θα καταλάβαινε”.

Σε ένα κεφάλαιο του βιβλίου της γράφει για μια άβολη στιγμή που είχε σε σκηνή με τον Κέβιν Σπέισι -που αργότερα κατηγορήθηκε για σεξουαλική κακοποίηση. Εξήγησε ότι “χρησιμοποίησα αυτό το παράδειγμα ως ενδεικτικό του πώς πάντα κατέληγα σε δωμάτια με μεγαλύτερους άνδρες, οι οποίοι ήταν θηρευτές της ευαλωτότητας μου. Είναι κάτι που θεωρώ πως υπήρξε σημαντικό για τη ζωή μου και ήθελα να το θέσω στο προσκήνιο και να βρω τους λόγους που συνέβαινε. Τότε δεν θεωρούσα καν πως υπάρχει πρόβλημα. Ήταν κάτι το σύνηθες να νιώθω την ειρήνη, το θαυμασμό και την επιβεβαίωση που αναζητούσα”.

Με το ξέσπασμα του κινήματος #metoo το 2017 ένιωσε πως είχε πάρει την ώθηση να δει τη ζωή της υπό ένα νέο φως και τελικά, να καταλάβει τι είχε γίνει. Γιατί είχε ανεχτεί τόσα. “Δεν ήξερα πώς να πω ότι με έχουν βιάσει. Δεν ήξερα τι μπορώ να πω, από τη στιγμή που δεν είχα καταλήξει σε νοσοκομείο. Για αυτό κουβαλούσα την κακοποίηση μου για χρόνια μέσα μου. Ένιωθα πως ήμουν μόνη. Με το #metoo κατάλαβα πως αυτό δεν ίσχυε”.

Γράφει και για το τέλος των δυο γάμων της, όχι όμως και για το γιο της, Κρίστοφερ. “Κατά τρομερή ειρωνεία έμαθα πως ήμουν έγκυος αφότου τελείωσα το βιβλίο. Ήταν τόσο περίεργο. Μια διαδικασία ενσωμάτωσης που δεν πίστευα ότι θα έχω ποτέ στη ζωή μου. Και είναι απίστευτο αυτό που ζω τώρα”.

Αν έγραφε κάτι στον 16χρονο εαυτό της “θα ήταν πως είμαι πολύ υπερήφανη για εκείνο το κορίτσι και θα της ζητούσα να μη σταματήσει ποτέ να παλεύει για τη ζωή της. Μολονότι πέρασαν επίπονα, ξαναζώντας τη ζωή μου είμαι υπερήφανη που κατάφερα να μοιραστώ την ιστορία μου, με την ελπίδα πως θα δώσω δύναμη σε όσους πιστεύουν ότι δεν ακούει κανείς. Το σημαντικό στην ύπαρξη μας είναι η επικοινωνία με άλλους, η έμπνευση που δίνουμε ο ένας στον άλλον για να εξελιχτούμε, να μάθουμε ο ένας από τον άλλον. Τίποτα από αυτά δεν θα συμβούν, αν παραμείνουμε αμίλητοι”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: κινηματογράφος, Κακοποίηση, Δεν Είστε Μόνες
SHARE: