AEGEAN: Αφήνει πίσω της την πανδημία – Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία το 2022

AEGEAN: Αφήνει πίσω της την πανδημία – Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία το 2022
Ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης

Απολογισμό του δύσκολου 2021 έκανε η αεροπορική εταιρεία στην ετήσια γ.σ. μετόχων. Θετική η πορεία φέτος.

Στην πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά την πανδημία, στοχεύει για το 2022 η AEGEAN, που από τον περασμένο Απρίλιο καταγράφει θετικές τάσεις, όντας μάλιστα ο πρώτος μήνας που η εταιρεία ξεπέρασε σε εισπράξεις τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση της αεροπορικής εταιρείας που πραγματοποιήθηκε σήμερα, έγινε ο απολογισμός του προηγούμενου έτους, που ήταν η δεύτερη χρονιά επηρεασμένη από την πανδημία. Ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης, εξήγησε το πόσο επηρέασε η πανδημία το και το 2021, χρονιά που ξεκίνησε με μείωση του πτητικού έργου της εταιρείας κατά 40% σε σχέση με το 2019. «Από τον Ιούνιο και ύστερα με την σταδιακή άρση των περιορισμών και την εξομάλυνση των συνθηκών, επαναφέραμε σταδιακά το πτητικό μας έργο, με την επιβατική κίνηση να παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, απέχοντας όμως σημαντικά από τα προ-πανδημίας επίπεδα», επεσήμανε ο κ. Γερογιάννης.

Όπως είπε την καλοκαιρινή περίοδο του 2021 παρά τον έντονο ανταγωνισμό, καθώς οι κύριοι ανταγωνιστές της AEGEAN αύξησαν σημαντικά τις προσφερόμενες θέσεις προς την Ελλάδα, η αεροπορική εταιρεία κατάφερε να ανακτήσει το 65% περίπου της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019 προσφέροντας το 78% της πτητικής της δραστηριότητας (σε αριθμό πτήσεων), επίσης σε σχέση με το 2019. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά το 70% των συνολικών πωλήσεων για το έτος πραγματοποιήθηκε από τον Ιούνιο του 2021 έως τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

Αναφερόμενος στα οικονομικά στοιχεία του 2021 ο κ. Γερογιάννης παρουσίασε τα στοιχεία, με τον συνολικό κύκλο εργασιών να παρουσιάζει αύξηση κατά 62% σε σχέση με το 2020 και να διαμορφώνεται σε 674,8 εκατ. ευρώ, φτάνοντας μόλις το 52% του συνολικού κύκλου εργασιών του 2019. Οι Ζημίες προ φόρων σε οργανική συγκρίσιμη βάση ανήλθαν σε €72,5 εκατ., σημαντικά περιορισμένες από Ζημίες προ φόρων ύψους €296,8 εκατ. το προηγούμενο έτος. «Λαμβάνοντας υπόψη τα έκτακτα μη οργανικά έσοδα (δηλαδή τα συνολικά μη επαναλαμβανόμενα έσοδα ύψους €63,2 εκατ., – το ποσό της κρατικής ενίσχυσης μειωμένο κατά την εύλογη αξία των warrants που δόθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο και η πρόβλεψη απομείωσης σχετιζόμενη με την αναδιάρθρωση του στόλου αεροσκαφών) οι Ζημίες προ Φόρων ανήλθαν σε €9,3 εκατ. το 2021, ενώ ο Όμιλος εμφάνισε καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους €5,1 εκατ. Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε € 474,4 εκατ.», εξήγησε ο κ. Γερογιάννης.

Αναφερόμενος στις επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη ο CEO της AEGEAN, είπε ότι η εταιρεία επιτάχυνε την επένδυση σε νέα αεροσκάφη, αναπροσαρμόζοντας τις άμεσες παραδόσεις για τα επόμενα δύο έτη. Επιπρόσθετα η εταιρεία συμφώνησε και την αναδιάρθρωση του στόλου ελικοφόρων αεροσκαφών, εισάγοντας νέο τύπο αεροσκαφών στο στόλο (ATR-72).

Οι προβλέψεις για το 2022

Μιλώντας για την εξέλιξη της σεζόν του 2022 ο κ. Γερογιάννης εξήγησε ότι η επιβατική κίνηση στην Ευρώπη εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη. «Συγκεκριμένα η χώρα μας παρουσιάζει υψηλά ποσοστά ανάκαμψης τόσο αναφορικά με τη ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά και σαν ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες. Η σημαντική πρόοδος που έγινε τα προηγούμενα χρόνια στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και στη διαχείριση της πανδημικής κρίσης, καθιέρωσε τη χώρα μας σε ένα από τα σημαντικότερα διεθνή brand. Συνεπώς, σε συνδυασμό με την διάθεση του κόσμου να ταξιδέψει, η ζήτηση για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα αυξημένη».

Όπως είπε από τον Απρίλιο του 2022, άρχισαν να σημειώνονται στην ΑEGEAN οι θετικές τάσεις. «Ήταν και ο πρώτος μήνας που ξεπεράσαμε σε εισπράξεις (ήτοι πωλήσεις για μελλοντικά ταξίδια) τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Εν συνεχεία τον Μάιο μεταφέραμε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ και ο Ιούνιος συνέχισε το ίδιο δυναμικά μεταφέροντας 1,3 εκατομμύρια επιβάτες. Οι πληρότητες σήμερα προσεγγίζουν τα προ-πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση κυμαίνεται σε επίπεδα περίπου 10% χαμηλότερα από το 2019, διατηρείται η καλή πορεία των προ-κρατήσεων, ενώ επιπρόσθετα βελτίωση σημειώνεται και στα έσοδα ανά πτήση».

Αναφερόμενος στα κόστη, ο κ. Γερογιάννης είπε ότι «αδιαμφισβήτητα η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και η σημαντική ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ επηρεάζει σημαντικά το κόστος μας. Επιπλέον, ο πληθωρισμός, το υψηλό κόστος ενέργειας και η όποια επίδραση τους στην καταναλωτική εμπιστοσύνη συμβάλουν στον γενικότερο περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας. Ωστόσο οι διεθνείς κρατήσεις δείχνουν υψηλή ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό, μία θετική τάση που αναμένεται να διαρκέσει σε όλη τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Αυτό αποδεικνύουν και οι συντελεστές πληρότητας στην Ευρώπη που εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένοι. Στόχος μας είναι το 2022 να είναι μια χρονιά με νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες μας».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version