Ανατροπές μεριδίων στην αγορά γιαουρτιού. Ποιος είναι πλέον ο Νο2

Ανατροπές μεριδίων στην αγορά γιαουρτιού. Ποιος είναι πλέον ο Νο2

Η Πέπα το γουρουνάκι, ο Μαρινόπουλος και ο ΦΠΑ. Όλοι "έβαλαν το χεράκι τους" ώστε να έρθουν τα πάνω κάτω στην αγορά γιαουρτιού στην Ελλάδα

Εάν υπάρχει μία ανταγωνιστική αγορά στον χώρο των γαλακτοκομικών δεν είναι άλλη από αυτή του γιαουρτιού. Οι λόγοι πολλοί με σημαντικότερο το μεγάλο περιθώριο κέρδους και την μεγάλη διάρκεια ζωής του προϊόντος. Έτσι ενώ από τις υπόλοιπες αγορές οι γαλακτοβιομηχανίες αποεπενδύουν (όπως το κλείσιμο του εργοστασίου γάλακτος της ΦΑΓΕ), στο γιαούρτι οι παίκτες αυξάνονται συνεχώς. Αποτέλεσμα είναι πλέον κανένας παίκτης να μην έχει μερίδιο άνω του 20%.

Μία αγορά η οποία δεν έμεινε αλόβητη από την ύφεση, την αύξηση του ΦΠΑ και την κατάρρευση του μεγαλύτερου λιανεμπορικού ομίλου της χώρας, αυτού της Carrefour – Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες του news247 στις τελευταίες μετρήσεις που αφορούν την περίοδο Ιανουαρίου Ιουλίου οι πωλήσεις γιαουρτιού κινούνται πτωτικά με τους τελευταίους μήνες – μετά από την αύξηση του ΦΠΑ – η πτώση να έχει επεκταθεί σε διψήφια νούμερα.

Εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ενώ κανείς θα περίμενε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ. αυτά που φέρουν το σήμα του εκάστοτε σούπερ μάρκετ) να είναι πιο ανθεκτικά σε περιόδους ύφεσης, αντίθετα κινούνται με μεγαλύτερη καθοδική τάση από ότι ο μέσος όρος. Αυτό οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην απουσία των private label προϊόντων από το σύνολο των καταστημάτων της Carrefour Μαρινόπουλος όταν πέρυσι ήταν από τα πλέον δυνατά κομμάτια της αλυσίδας.

Από εκεί και πέρα η αγορά γνωρίζει σημαντικές ανακατατάξεις που έχουν να κάνουν και με την στρατηγική που ακολουθεί η κάθε εταιρεία. Σε δημοσιογραφική  εκδήλωση που πραγματοποίησε χθες στην Αθήνα η Κρι Κρι, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Παναγιώτης Τσινάβος ανακοίνωσε, μεταξύ των άλλων την “κατάληψη” της δεύτερη θέσης στην συνολική αγορά γιαουρτιού με μερίδιο όγκου14% για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου. Ο κ. Τσινάβος στην ομιλία του έθεσε ως στόχο την κατάκτηση της πρώτης θέσης.

Μία πρώτη θέση την οποία συνεχίζει να κατέχει η ΦΑΓΕ που όμως δεν βρίσκεται στην απόσταση ασφαλείας που διατηρούσε από τον ανταγωνισμό τα περασμένα χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες του news247 το ποσοστό της σε όγκο για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου έπεσε έστω και απειροελάχιστα κάτω από το 20%. Μία πτώση που είναι λογική και αναμενόμενη καθώς η εταιρεία της οικογένειας Φιλίππου έχοντας την “πολυτέλεια” της διεθνούς ανάπτυξης κρατάει απόσταση τόσο από σημεία πώλησης τα οποία θεωρεί επισφαλή όσο και από τον πόλεμο τιμών και προσφορών στον οποίο έχουν επιδοθεί, ώστε να συγκρατήσουν μερίδια, αρκετοί από τους υπόλοιπους παίκτες. 

Πίσω πάλι όμως στον δεύτερο παίκτη, την Κρι – Κρι η οποία κατάφερε να ρίξει στην τρίτη θέση την Vivartia (ΔΕΛΤΑ) αν και τρίτος παίκτης στην αγορά με βάση τα ποσοστά – αν συνυπολογιστούν στο σύνολο – είναι τα private label. Όπως ανέφερε στο news247 o κ. Τσινάβος η ανάπτυξη του γιαουρτιού ήταν στρατηγική επιλογή για την ΚΡΙ Κρι. ”
Σε αντίθεση με τις άλλες γαλακτοβιομηχανίες  που σταδιακά επεκτείνονταν σε όλη την γκάμα στα τυροκομικά ακόμη και στους χυμούς, εμείς επιλέξαμε να επικεντρωθούμε σε ελάχιστους τομείς οι οποίοι να είναι κερδοφόροι όπως είναι το γιαούρτι, το παγωτό και η διακίνηση γάλακτος μόνο εντός του Νομού Σερρών“.

Με τον Νομό Σερρών να προσφέρει το μισό και παραπάνω αγελαδινό γάλα που παράγει όλη η Ελλάδα και  ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο γιαουρτιού – μετά από την προ διετίας πυρκαγιά – με διπλάσια παραγωγή σε σχέση με το παρελθόν οι στόχοι και τα στοιχήματα που έχει θέσει ο κ. Τσινάβος γίνονται ακόμη πιο εύκολοι. Ένας από αυτούς ήταν η κατάκτηση της πρώτης θέσης στο παιδικό γιαούρτι στην Ελλάδα. Εδώ η εταιρεία πέτυχε την πρωτιά και το μερίδιο του 26,2% με την βοήθεια από την Πέπα το γουρουνάκι, που για όσους δεν την γνωρίζουν είναι η νέα αγαπημένη παιδική ήρωας στις προσχολικές ηλικίες.

Σίγουρα ο παραπάνω είναι ένας μικρός στόχος καθώς το μεγάλο παιχνίδι παίζεται πλέον εκτός Ελλάδος. Μπορεί να πέσει κάποιος από τα σύννεφα αλλά η Ελλάδα της κρίσης έχει χάσει εδώ και λίγο καιρό την πρωτιά στο ελληνικό γιαούρτι (σ.σ. δεν μιλάμε για το greek style αλλά για το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι που παράγεται στην Ελλάδα) από την Μεγάλη Βρετανία. Αν και στην Γηραιά Αλβιώνα στην υποκατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού το 80% της αγοράς είναι greek style το υπόλοιπο 20% που απομένει στο αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι  διαμορφώνει μία αγορά αξίας  251 εκατ. ευρώ όταν η ελληνική έχει πέσει πλέον στα 200 εκατ. ευρώ. Μία θέση την οποία κινδυνεύουμε να χάσουμε καθώς πολύ δυναμικά κινούνται και οι εξαγωγές προς Ιταλία με την αγορά εκεί να διαμορφώνεται στα 152 εκατ. ευρώ.

Εμείς προβλέψαμε ότι το ελληνικό γιαούρτι θα έχει μία αντίστοιχη πορεία και επιτυχία με αυτή της φέτας προ δεκαετίας και έτσι στρατηγικά τοποθετηθήκαμε σε αυτόν τον τομέα με στόχο κυρίως τις εξαγωγές” εξηγεί ο κ. Τσινάβος στο news247. Έτσι στην Βρετανία το σερραϊκό γιαούρτι φτάνει σε 2.000 σημεία αλυσίδων όπως Tesco, Aldi και Marks & Spencer, στην Γερμανία σε 3.000 σημεία ενώ ως πλέον ανερχόμενη αγορά και για την Κρι Κρι είναι αυτή της Ιταλίας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα