Ξεκινά η επισκευή των “αμαρτωλών” γεφυρών στην Περιμετρική Πάτρας

Ξεκινά η επισκευή των “αμαρτωλών” γεφυρών στην Περιμετρική Πάτρας
Ολυμπία Οδός το τμήμα από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο Eurokinissi

Οι δίδυμες γέφυρες του ποταμού Χάραδρου παρουσιάζουν σοβαρές βλάβες και προβλήματα στατικής επάρκειας. Εκτιμάται ότι τα έργα αποκατάστασης μπορουν να ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2022.

Σημαντικά έργα για την ανακατασκευή τμημάτων στην Περιμετρική Πατρών θα ξεκινήσουν το 2021 με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Πιο συγκεκριμένα εγκρίθηκε από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ η δέσμευση ποσού με ΦΠΑ 6.517.287,49 ευρώ (5,25 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ) για την επισκευή δύο γεφυρών επί της Περιμετρικής (Β601 και Κ635).

Τα έργα θα εκτελέσει η παραχωρησιούχος Ολυμπία Οδός, βάσει της από 16 Μαΐου 2019 συμφωνίας για τον καθορισµό των ενισχύσεων και παρεµβάσεων στα υφιστάµενα τεχνικά των τµηµάτων Ελευσίνα-Κόρινθος και Ευρείας Παράκαµψης Πατρών µεταξύ του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του Παραχωρησιούχου  σε τμήματα που έχουν στο παρελθόν κατασκευαστεί από το ελληνικό Δημόσιο.

Εφόσον τα έργα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021, εκτιμάται ότι θα μπορουν να ολοκληρωθούν σε διάστημα περίπου 20-24 μηνών, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Τις εργασίες θα επιβλέπει ο Ανεξάρτητος Μηχανικός του έργου.

Οι “αμαρτωλές” δίδυμες γέφυρες

Αντικείμενο του έργου είναι αφενός μια γέφυρα κάτω διάβασης (Κ635) που βρίσκεται στο 222ο χλμ, σχεδόν στο τέλος της Περιμετρικής Πατρών.

Το δεύτερο σκέλος των έργων αφορά στην επισκευή των δίδυμων γεφυρών (Β01) του ποταμού Χάραδρου στην Ευρεία Παράκαμψη Πατρών, λόγω σοβαρών βλαβών και προβλημάτων στατικής επάρκειας. Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της μεγάλης Περιμετρικής της Πάτρας μήκους 1 χλμ. που είχε ολοκληρωθεί στις αρχές του 2000 και περιελάμβανε και τις δίδυμες γέφυρες του ποταμού Χάραδρου.

Αφορά πιο συγκεκριμένα δύο γέφυρες στην αρχή της Παράκαμψης των Πατρών, μήκους 167 μέτρων και 169 μέτρων αντίστοιχα για κάθε κλάδο κυκλοφορίας, οι οποίες χρήζουν άμεσης επέμβασης για την αποκατάσταση της στατικής λειτουργίας τους.

Εκεί έχουν διαπιστωθεί ύστερα από Τεχνική Έκθεση Αξιολόγησης σοβαρές βλάβες, όπως θραύση σκυροδέματος, ρωγμές μεγάλου ανοίγματος, αποδιοργανωμένα και αποχωρισμένα τεμάχια σκυροδέματος, ράβδοι οπλισμού που έχουν αστοχήσει, κ.ά. Η έκθεση εκπονήθηκε από το μελετητικό γραφείο ΔΟΜΗ.

Η εργολαβία τότε με αρχικό αντικείμενο 12 εκατ.ευρώ όπως αναφέρουν πηγές με γνώση στο θέμα, έχει ήδη επιδικαστεί ποσό άνω των 25 εκατ.ευρώ ενώ διεκδικούνται επιπλέον ποσά που με τους τόκους εκτιμάται ότι το συνολικό κόστος μπορεί να εκτιναχθεί στα 70 εκατ.ευρώ.  Με λίγα λόγια 20 χρόνια μετά την παράδοση ενός έργου, το Δημόσιο καλείται να πληρώσει στον αρχικό ανάδοχο για τις “αμαρτωλές” γέφυρες  (πιθανόν και λόγω δικών του αστοχιών) και πάλι για ένα ημιτελές και γεμάτο αστοχίες έργο.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα