Δημοσιεύθηκε ο διαγωνισμός για 300 λεωφορεία στην Αθήνα - Τι θα γίνει με τα ΚΤΕΛ

ΚΤΕΛ Κηφισού
ΚΤΕΛ Κηφισού EUROKINISSI

Όπως προβλέπεται στον διαγωνισμό, η μίσθωση των μεταχειρισμένων οχημάτων, ηλικίας ως 10 ετών, έχει 3ετή διάρκεια, με δικαίωμα προαίρεσης ενός ακόμη έτους.

Στη Διαύγεια από σήμερα ο διαγωνισμός για τα 300 λεωφορεία με leasing, προϋπολογισμού περίπου 50 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας σταδιακά ως τις αρχές του 2021. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων, «επί 15 μήνες από την στιγμή που παραλάβαμε κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης στις αστικές συγκοινωνίες. Από τα 850 λεωφορεία που παραλάβαμε, σήμερα κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους περισσότερα από 1.000 οχήματα, που φτάνουν ως και τα 1.150 ορισμένες ημέρες. Ως το τέλος του έτους, με το leasing και τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ θα έχουμε μία ανανέωση του στόλου στο επίπεδο του 50%».

Όπως προβλέπεται στον διαγωνισμό, η μίσθωση των μεταχειρισμένων οχημάτων, ηλικίας ως 10 ετών, έχει 3ετή διάρκεια, με δικαίωμα προαίρεσης ενός ακόμη έτους, ενώ η τακτική και προληπτική συντήρηση θα γίνεται εντός της ΟΣΥ. Οι προϋποθέσεις συμμετοχής για τις εταιρείες αφορούν κυρίως τη συνάφεια με τη δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι η συμμετοχή θα είναι μεγάλη.

Στον άμεσο προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχουν ήδη βελτιωθεί οι χρονοαποστάσεις στο μετρό, στις γραμμές 2 και 3, φτάνοντας σήμερα στα 4-5 λεπτά στις ώρες αιχμής. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, οι χρονοαποστάσεις θα μειωθούν κι άλλο, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα επανέλθουν στους δρόμους και τις στάσεις οι βοηθοί επιβατών που θεσμοθετήθηκαν στην πρώτη φάση άρσης των περιορισμών λόγω κορονοϊού.

Μεσοπρόθεσμα, θα προχωρήσει και η αναβάθμιση 15 συρμών της γραμμής 1 του μετρό, δηλαδή του ηλεκτρικού, καθώς και η αγορά 7 νέων συρμών για τις γραμμές 2 και 3. Σημειώνεται ότι αναβάθμιση και ανανέωση του στόλου των σταθερών συγκοινωνιών έχουν να γίνουν από το 2004.

Όσον αφορά την τιμή του εισιτηρίου, ο υπουργός είπε τα εξής: «Αποζημιώσαμε τους κατόχους καρτών για την περίοδο της καραντίνας, μειώσαμε την τιμή του εισιτηρίου και εξετάζουμε το ενδεχόμενο παράτασης του μέτρου. Ξέρω ότι όλα αυτά δεν είναι αρκετά. Ξέρω ότι οι πολίτες, ιδίως τώρα, χρειάζονται ακόμα καλύτερες συγκοινωνίες».

Η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και ο μεγάλος διαγωνισμός

Πέρα όμως του διαγωνισμού για το leasing, η πλέον άμεση κίνηση στην οποία προχωρά το Υπουργείο για την ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ ΑΕ είναι η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ, μέσω της οποίας 192-200 νέα οχήματα θα βγουν στους δρόμους της Αττικής. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα καλύψουν κυρίως περιφερειακές γραμμές. Παράλληλα, μέσω της συμφωνίας η ΟΣΥ επί της ουσίας θα ενισχυθεί με επιπλέον 550 οδηγούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Καραμανλής, είναι ενδεικτικό των τεράστιων «κενών» στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας το γεγονός ότι προκειμένου να έβγαινε το ημερήσιο πρόγραμμα δρομολογίων της ΟΣΥ θα χρειαζόμασταν 2.000 οχήματα και 6.000 οδηγούς, ενώ έχουμε μόλις 3.000. Με τις fast track προσλήψεις, που έχουν ήδη ανακοινωθεί και θα γίνουν με κριτήρια ΑΣΕΠ, θα προστεθούν συνολικά 655 εργαζόμενοι, εκ των οποίων 450 οδηγοί και οι υπόλοιποι τεχνίτες. Έτσι, ο αριθμός των οδηγών θα αυξηθεί αθροιστικά (ΚΤΕΛ και προσλήψεις) κατά 1.000 άτομα. Σχολιάζοντας τις υφιστάμενες συνθήκες, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος, είπε ότι «δεν θα μπορούσε να έχει γίνει πιο σύντομα κάτι διαφορετικό για την ενίσχυση των ΜΜΜ της Αθήνας».

Δίνοντας σε αδρές γραμμές το ιστορικό της απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Καραμανλής είπε τα εξής: «Θέλω να σας υπενθυμίσω λίγο την πραγματικότητα την οποία κληθήκαμε να διαχειριστούμε. Προερχόμαστε από μια 10ετία και παραπάνω, κατά την οποία άλλοτε λόγω αντικειμενικών συνθηκών και άλλοτε λόγω πολιτικής επιλογής προηγούμενων κυβερνήσεων, η Ελλάδα δεν επένδυσε στις αστικές συγκοινωνίες της. Επί 11 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό. Επί 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. Επί 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο».

Στην Θεσσαλονίκη, σήμερα τα λεωφορεία έχουν αυξηθεί από 212 σε πάνω από 400 και με το leasing, αλλά και τη στήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης που παραχώρησε 50 οχήματα, σταδιακά θα ξεπεράσουν τα 600.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν το μεταβατικό στάδιο μέχρι να γίνει ο μεγάλος διαγωνισμός που θα λύσει οριστικά τα προβλήματα και στις δύο πόλεις. «Δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια. Όμως σκεφτείτε σε λίγα χρόνια τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό σε λειτουργία και πάνω από 600 λεωφορεία στο δρόμο. Και λίγο πιο μετά και με το flyover ολοκληρωμένο. Θα μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική, σύγχρονη μεγαλούπολη».

Ο διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις, με την πρώτη να αφορά συμβατικά οχήματα, που θα ανέλθουν σε 600, ενώ η επόμενη θα περιλαμβάνει και ηλεκτρικά λεωφορεία. Σήμερα, οι εισηγήσεις της ΕΤΕπ και των Jaspers κάνουν λόγο για ανάγκη συνολικά 1.300 νέων οχημάτων. Η πρώτη φάση πιθανώς είναι στον αέρα τον Νοέμβριο.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Κορονοϊός
SHARE: