Τα καταστήματα ΙΚΕΑ ξεκινούν τις πωλήσεις μεταχειρισμένων επίπλων

Τα καταστήματα ΙΚΕΑ ξεκινούν τις πωλήσεις μεταχειρισμένων επίπλων
Κατάστημα ΙΚΕΑ Eurokinissi

Η ΙΚΕΑ κάνει τα πρώτα βήματα στην αγορά των second hand επίπλων για οικολογικούς λόγους, όπως ισχυρίζεται. Με δυσπιστία αντιδρούν ακτιβιστές αλλά και ειδικοί της αγοράς στην κίνηση του σουηδικού κολοσσού.

Μια νέα ασυνήθιστη υπηρεσία ανακοίνωσε ο κολοσσός επίπλων ΙΚΕΑ στη Γερμανία. Από 1ης Σεπτεμβρίου θα δέχεται μεταχειρισμένα έπιπλα που έχουν αγοραστεί από τα καταστήματα της εταιρείας και θα τα πουλάει και πάλι. Οι προθέσεις της ΙΚΕΑ, σύμφωνα πάντα με την ίδια, είναι οικολογικής φύσης. Ωστόσο ακτιβιστές και οικολόγοι αντιμετωπίζουν με δυσπιστία το νέο εγχείρημα του σουηδικού κολοσσού.

Τα χρήματα και πάλι στην ΙΚΕΑ

Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνονται οι αγοραπωλησίες είναι ο εξής: Οι πελάτες που επιθυμούν να πουλήσουν τα παλιά τους έπιπλα ΙΚΕΑ θα μπορούν να βλέπουν στο διαδίκτυο πόσο περίπου η ΙΚΕΑ κοστολογεί το προϊόν. Η τιμή αυτή δεν θα είναι δεσμευτική. Στη συνέχεια θα πρέπει να το φέρουν συναρμολογημένο σε ένα από τα πέντε καταστήματα που θα προσφέρει αυτή την υπηρεσία. Εάν συμφωνήσουν με την τιμή που τους δίνει η εταιρεία, τα χρήματα δεν θα τους δίνονται μετρητά αλλά σε μορφή δωροεπιταγής ΙΚΕΑ. Τα second hand έπιπλα θα πωλούνται στη συνέχεια από τα κατάστηματα σε χώρο όπου υπάρχουν τα προϊόντα κατώτερης ποιότητας σε χαμηλότερες τιμές. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι δεν έχει κέρδος από αυτή την υπηρεσία.

Η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε θέματα οικολογίας και βιωσιμότητας έχει οδηγήσει πολλές μεγάλες εταιρείες να κάνουν διάφορες καμπάνιες. Έτσι για παράδειγμα η εταιρεία ενδυμάτων H&M ανταμείβει τους πελάτες της με δωροεπιταγές όταν φέρνουν στα καταστήματα μεταχειρισμένα ρούχα. Κατασκευαστές ειδών κουζίνας υπόσχονται εκπτώσεις όταν οι πελάτες επιστρέφουν παλιά προϊόντα και αγοράζουν καινούργια.

“Στόχος η αύξηση της κατανάλωσης”

Ο σκοπός είναι πάντα ο ίδιος, λέει ο ειδικός από την οικονομική σχολή WHU Μάρτιν Φάσναχτ: «Όλοι μας έχουμε υπερβολικά πολλά έπιπλα και ρούχα. Για τις επιχειρήσεις το ζήτημα είναι να δημιουργήσουν κίνητρα στους πελάτες για να ψωνίζουν. Θέλουν να διευκολύνουν τους πελάτες στις αγορές τους με το να παίρνουν πίσω τα παλιά τους έπιπλα χωρίς πρόβλημα».

Με δυσπιστία βλέπει τη νέα υπηρεσία του ΙΚΕΑ και η Greenpeace και επιφυλάσσεται ότι θα παρακολουθήσει το… ταξίδι των παλιών επίπλων και το πού θα καταλήξουν τελικά. «Η ρύθμιση με τις δωροεπιταγές δείχνει ότι το θέμα δεν είναι η προστασία του περιβάλλοντος αλλά η αύξηση της κατανάλωσης» λέει χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος Βιόλα Βόλγκεμουτ. Την ίδια ώρα όμως διευκρινίζει ότι η ΜΚΟ χαιρετίζει κάθε προσπάθεια των εταιρειών που δείχνουν ότι αναλαμβάνουν ευθύνη για τα προϊόντα τους.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα