Νομοσχέδιο για ‘νοικοκυρεμένους’ ή ‘φύρδην μίγδην’ ΟΤΑ;

Νομοσχέδιο για ‘νοικοκυρεμένους’ ή ‘φύρδην μίγδην’ ΟΤΑ;

Έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν ότι τέτοιου είδους νομοσχέδια προσφέρονται για κάθε είδους μικρότερες ή μεγαλύτερες χαριστικές διατάξεις, με κορυφαία αυτή για προσλήψεις στα Δίκτυα Δήμων εκτός ΑΣΕΠ.

Πολύ συζήτηση έχει γίνει το τελευταίο διάστημα, ενόψει και του συνεδρίου της ΚΕΔΕ στη Θεσσαλονίκη, σχετικά με το νομοσχέδιο-σκούπα για τους ΟΤΑ που άφησε πίσω του φεύγοντας από το κτήριο της πλατείας Κλαυθμώνος, ο πρώην υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Η συζήτηση πυροδοτήθηκε και από σχετικό δημοσίευμα της aftodioikisi.gr , στο οποίο πηγές του υπουργείου Εσωτερικών τόνιζαν ότι το νομοσχέδιο θα αποσυρθεί με την παρούσα του μορφή και στη θέση του, σε πρώτη φάση, καθώς οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες τουλάχιστον το Δεκέμβριο είναι πολύ ασφυκτικές, θα προωθηθούν για νομοθέτηση μέσω τροπολογιών και (άλλων κοινοβουλευτικών διαδικασιών) μια σειρά από ρυθμίσεις που αφορούν την επίλυση κατεπειγόντων θεμάτων των ΟΤΑ και των εργασιακών σχέσεων των υπαλλήλων τους, όπως αυτή για τους συμβασιούχους που αποκαλύπτει σήμερα η aftodioikisi.gr. Σε δεύτερη φάση, δε, θα προωθηθούν στη Βουλή κάποιες από τις ρυθμίσεις είτε ως αυτόνομο νομοσχέδιο είτε εντασσόμενες στο σχέδιο νόμου με το οποίο θα αναμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο του «Καλλικράτη».

Αυτόν τον σχεδιασμό του υπουργείου αφήνει να διαφανεί, σε αδρές γραμμές, σε χθεσινή του συνέντευξη ο νέος υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, τονίζοντας ότι «ήδη μελετάμε και «χτενίζουμε» ένα νομοσχέδιο το οποίο ήταν σχεδόν ολοκληρωμένο και αφορούσε κρίσιμα ζητήματα που έχουν σχέση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση». Είναι σαφές ότι ο κ. Σκουρλέτης επιχειρεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε αυτό που και ο ίδιος αναφέρει στη συνέντευξή του όταν μιλάει « για συνέχεια στην κυβερνητική πολιτική, ο ανασχηματισμός δεν σημαίνει ότι ανέλαβε κάποια άλλη κυβέρνηση» και σε πολλές «ρουσφετολογικές» ρυθμίσεις που είχαν παρεισφρήσει σε ένα νομοσχέδιο 144 άρθρων , που αποτελεί περισσότερο συρραφή διατάξεων παρά ένα κείμενο με ενιαία αρχή.

Έχει, άλλωστε, αποδειχθεί και στο παρελθόν ότι τέτοιου είδους νομοσχέδια προσφέρονται για κάθε είδους μικρότερες ή μεγαλύτερες χαριστικές διατάξεις, με κορυφαία αυτή που είχε αποκαλύψει η aftodioikisi.gr, για προσλήψεις στα Δίκτυα Δήμων εκτός ΑΣΕΠ.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο περιέχονται άρθρα, όπως αυτό για την Αυτοτελή Υπηρεσία ΟΤΑ, για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ή για την Οικονομική Λειτουργία, τα Έσοδα και την Περιουσία δήμων και περιφερειών, που συζητούνται ή θα έπρεπε να συζητούνται στην αρμόδια Επιτροπή για την Αναμόρφωση του Καλλικράτη, ενώ άλλα, όπως αυτά για τις μετατάξεις και αποσπάσεις προσωπικού, ρυθμίζονται με το νόμο (πλέον) για την Κινητικότητα στο δημόσιο.

Έτσι, ένας υπουργός που στο δημόσιο λόγο του έκανε συνεχώς λόγο για την ανάγκη διασύνδεσης των Βάσεων Δεδομένων του δημόσιου και τη δημιουργία του Μητρώου και της Κάρτας του Πολίτη, εμφανίζεται, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, να μην μπορεί να συντονίσει και να «διασυνδέσει» αυτά που γίνονται στο ίδιο το υπουργείο του!

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, μέσα στο «φύρδην μίγδην» του νομοσχέδιου-σκούπα για τους ΟΤΑ, κινδυνεύουν μαζί με τα ξερά να καούν και τα χλωρά. Γιατί εκτός από τις χαριστικές, αλληλοκαλυπτόμενες και άσχετες ρυθμίσεις, υπάρχουν και πολλές θετικές, όπως αυτές για τους εργαζόμενους, τις ρυθμίσεις οφειλών προς τους ΟΤΑ αλλά και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ).

Αυτές, τις διατάξεις που έχουν όφελος για τους εργαζόμενους, τους δημότες και τη λειτουργία των ίδιων των δήμων και των περιφερειών,  είναι που πρέπει να ξεχωρίσει ο νέος υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, ώστε το νομοσχέδιο-σκούπα για τους ΟΤΑ, σε μία νέα, «νοικοκυρεμένη» μορφή του, να λύνει τα πραγματικά προβλήματα της Αυτοδιοίκησης.

* Ο Χρίστος Βούζας έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος σε όλο φάσμα των ΜΜΕ και είναι διευθυντής της βραβευμένης από το Ίδρυμα Μπότση ιστοσελίδας  aftodioikisi.gr, της οποίας είναι και ιδρυτής.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα